Olisiko allergiaa vai olenko luulosairas?
Olen käyttänyt kahdeksan kuukautta vanhaa poikaani nyt kohta neljä kuukautta terveyskeskuslääkärillä korvien takia ja ollaan syöty kuuria kuurin perään. Imetys ei enää onnistu kuin öisin,poika ilmeisesti tuntenut kipua imiessään ja pelkää ja rimpuilee tissillä päivisin. Aloitimme tuttelin ja nannin ja hulapaloo alkoi. Poskiin tulee ihottumaa, maito ei maistu ja oksentelee sekä pulauttelee, nyt jo muutakin kuin maitoa. Terveyskeskuslääkärin mielestä jos poika olisi allerginen niin olisi itkuinen ja ihottumaa päästä varpaisiin,eivät suostu tutkimaan sen kummemmin. Olen todella väsynyt tähän touhuun,kun minun mielestä oireet ovat tarpeeksi pahat mutta lääkäri tuumii että poikaa ei vaivaa mikään. Onko kokemuksia voiko allergia oireita olla korvatulehdukset,poskien ihottuma,ummetus ja pulauttelu ja oksentelu?
Kommentit (2)
Kiitos tsempistä! Tilasin ajan yksityiselle vaikkei meillä sitä vakuutusta olekkaan. Mies kyllä ei tykkää kun joutuu maksumieheksi,mutta ei voi mitään. Saa nähdä kuinka käy,löytyykö allergiaa? Jos löytyy niin voi ainakin sanoa noille arvauskeskuksen lääkäreille että kyllä sitä joku vaivasi.
se tuntuu myös niin pahalta kun kaikki sanoo että eihän tuota mikään vaivaa kun on niin tomera ja innostunut. Jos pojalla on korvatkin tulehtuneet niin ei se niitä huuda kurkku suorana,kaivelee vaan ja nukkuu huonosti. Niinkuin tälläkin hetkellä vaikka eilen sanottiin että terveet on korvat
Se mitä olen lukenut ja oman lapseni myötä seuraillut näitä allergiaoireita, olisin takuuvarma siitä, että teidän pojalla on allergia. Yleisimmät allergiaa aiheuttavat ovat tietääkseni maito, muna ja vehnä.
Meillä ihottumat paranivat aina kun löysin jonkun allergeenin, joka sitä aiheutti ... kunnes niitä tuli lisää ja taas löydettiin uusia...
Jos olette käyneet samalla lääkärillä joka kerta, niin vaihtakaa lääkäriä - teillä on siihen täysi oikeus! Jos teillä on vakuutus niin mars mars yksityiselle (mieluiten allergologille, jos sellainen lähistöltä löytyy). Allergia- ja astmaliiton sivuilta löydät myös lisätietoa, sekä lähimmän yhdistyksen, jonne myös voit soittaa ja kysyä jos lähettyvillä olisi jotain allergioista tietävää lääkäriä, jota voisivat suositella.
Suosittelen niin oman kuin lapsenkin jaksamisen vuoksi selvittämään asian. Kun löydätte lääkärin, joka ottaa teidän asianne tosissaan, kuuntelee ja auttaa niin varmasti helpottaa elämää, oli sitten kysymys allergiasta tai ei. Hyvä lääkäri näissä asioissa on kullan arvoinen!
Ja sillä aikaa kun sitä metsästätte, voit varmasti kokeilla esim. ruoka-ja oirepäiväkirjan pitoa. Paljon kärsivällisyyttä, pitkää pinnaa ja voimia toivotellen,
Georgia