~~Neliapilat vko 47~~
En löytänyt uutta aloitusta, joten laittelen tämän ilmiolle...
Olimme ensimmäistä kertaa sitten lasten saamisen kahdestaan mieheni kanssa matkalla, ja vieläpä ulkomailla, Prahassa. Oli todella upea paikka ja matka! Mikä vain olisi varmasti tuntunut upealta, vaikka vain makaaminen hotellihuoneessa, mutta Praha oli todella upea kaupunki. Lähdin mukaan miehen työmatkan loppupäiviksi, niin että itse kiertelin kaupunkia perjantain ja sitten yhdessä olimme to ja pe ilta sekä lauantain, sunnuntaina oli paluu.
Vaikka kaupunki on laaja, lähinnä tuli mieleen Tallinna kertaa 20, niin siellä oli tosi helppo liikkua ja joka paikassa katseltavaa. Otimme, rajallisen ajankin takia, oman oppaan lauantaina. Hän antoi todella hyvän pikakurssin kaikkeen mahdolliseen paikalliseen liittyen ja kuljetti meitä sivukujilla joille emme muuten olisi ikinä osanneet suunnistaa, suositteli loistavan ravintolan jne. Voin antaa oppaan yhteystiedot jos joku kiinnostuu, todella loistava tyyppi.. ja edullinen kuten kaikki Prahassa.
Odottelin matkalla josko kävisi kuten viime kerralla... Minulla on ollut todella säännölliset kuukautiset, 28 pv. Viime raskautta odotellessa alkoi kuitenkin vuotaa todella runsaasti reilusti ennen tuota kp 28 päivää. Oletin sen olleen keskenmeno ja ihmettelinkin sitten hurjasti outoja tuntemuksia, mm kylmiä ja kuumia aaltoja (luulin sen olevan alkavien vaihdevuosien oireita :) kunnes testasin ja olinkin raskaana 5 vkolla!
Vastaavia tuntemuksia tai vuotoa ei ollut ollut aiemmalla kahdella raskauskerralla. Nyt on kp 26/28 ja perjantaina, eli kp 22 alkoi vuotaa!! Nyt sitten jännittelen miehen kanssa että hetikö se tärppäsi. Kaksi testiä olen jo tehnyt ;) mutta ainakaan vielä ei viivaa näy.
äippäli81: Meillä nuorin on aika samanikäinen, eli tuli lokakuussa 1,5v. Meillä tosin on tuo korkea ikä minkä takia haluamme tämän neljännen pian muiden jälkeen. Meillä isäntä olisi halunnut sen jo alulle ennen kesää, mutta minä olen jarrutellut ja varmaan olisin pitänyt vaikka 3 vuotta väliää jos ei tuota ikää olisi jo niin paljon. Mutta kaikkihan on kiinni omasta jaksamisesta ja molempien mielipiteestä. Joskus toivon että oltaisiin tavattu mieheni kanssa aiemmin ja lapsilla olisi vaikkapa 3v ikäerot 1,7v sijaan..., mutta onneksi on edes lapsia!
Tänään oltiin tyttöjen kanssa temppukoulun päätteeksi kahvilla kun nuorimmainen oli lähihoitajaopiskelijamme kanssa kotona. Oli niin juhlallista olla kahden yli 3vuotiaan kanssa kun he istuivat tuoleissaan ja söivät sulassa sovussa marjapiirakoitaan. Kyllä on juhlaa kun voi alkaa tehdä lasten kanssa tällaisia erilaisia juttuja!
Huvittuneena kuuntelin viereisessä pöydässä olleen naisen tarinaa vanhalle tutulleen. Hän kertoi olevansa äitiyslomalla 5kk lapsen kanssa, mutta nyt hengähtämässä käytyään lääkärissä ja mummin hoitaessa lasta. Sanoi että " nyt sitä vasta osaa arvostaa tätä kahvilla istumista" . Olisi niin tehnyt mieli sanoa, että niin, näin kolmen pienen lapsen äitinä osaa arvostaa myös sitä kun on vain se yksi vauva " huollettavana" , suorastaan lepokotitouhua! Mutta toisaalta muistan hyvin kuinka uuvuksissa olin neljä vuotta sitten vaikka oli vain se yksi nyytti...
Kommentit (7)
Hienoa, että pino tuli taas takaisin, jostain syystä meidän väki on laiskistunut vai onko ne kaikki siirtyneet tuonne odottajiin?
Kuullostaa ihanalta tuo Prahan reissu, minäkin haluaisin siellä käydä, on varmasti kaunis paikka.
Kyllä se onkin kummallista, kuinka sitä silloin ensimmäisen kanssa kaikki oli niin vaikeaa... Aikaa ei ollut mihinkään ja kova stressi oli kaikesta. Toista se on nykyään; aikaa ei ole mihinkään ja stressikin pukkaa päälle kun pitää töissäkin käydä, ilman töissä käyntiä tämä olisi pelkkää juhlaa tämä homma... (tai sitten ei)...
Kiva kun palasimme jälleen listalle!
eli meilläkin olisi neljäs toiveissa, mutta yrityksen pääsee aloittamaan vasta sitten kun minun hgc-seuranta lopetetaan eli todennäköisesti joskus huhtikuun tienoilla...
Meillä siis aikaisemmat lapset syntyneet 97, 99 ja 04. Neljäskin oli jo tulossa, mutta meni kesken viime elokuussa rv 15+4. Kaavinnassa otetuissa näytteistä todettiin raskauden olleen osittainen rypäleraskaus (jonka vuoksi siis tuo seuranta...)
Nyt sitten koitetaan sinnitellä jotenkin tuonne keväälle tämän mahdottoman kuumen kourissa!
On tosiaan joo hiukan jäänyt vaisuksi nyt neliapiloiden löpinät... onko kukaan käyny odottajien puolella kurkkaamassa onko siellä jo neliapiloiden pinoja?
Meillä on viikonloppuna sit joulun laitto. Laitetaan valot ulos ja sisälle. Samoin laitellaan jouluaiheisia koristeita huusholliin, lapset jo jotain ovat kerhossa ja kotona tehneetkin :) Viime viikonloppuna sain kummilasten lahjat ostettua joten senkin puolesta on yksi stressinaihe vähemmän.
Mulla on nyt kp 17 ja viikonloppuna oli sit puuhat käynnissä... eilen ajattelin vielä varmistella mut ukko nukahti sohvalle rankan lätkäpelin päätteeks :/ toisaalta mulla on entisen 28 päivän sijaan nyt ed. synnytyksen jälkeen kierto ollut 35 ja 39 päivää joten voi olla että ovulaatiokin on myöhemmin. Täytynee jatkaa koko kierto ahkeraa puuhailua että saatais tärppi tulemaan ;) Toisaalta jos nyt jäis vielä tärppäämättä mut tärppäis sit varmasti seuraavassa kierrossa niin sais herkutella jouluna huoletta mädillä ja juustoilla. sluprs! No, ihana asia se raskaaksi tuleminen olisi tapahtui se koska vaan!
Prahassa olisi kyllä kiva käydä. Meillä mies on semmoinen lappihullu ja ens keväällekin on Levin reissu varattuna.. Mä kyllä nyt sanoin miehelle et seuraavan kerran lähdetään lappiin sit kun on ensin säästetty rahaa euroopan matkaan! Et pääsisin minäkin välillä toteuttamaan matkahaaveitani. Vaikka on musta kivaa käydä lapissakin.
Nyt täytyy mennä tekemään ruokaa. Mies lähti ruokakauppaan ja vaatteiden ostoon kun on huomenna työhaastattelu vähän nykyistä vaativampaan hommaan. Pitäkäähän peukkuja ;)
Vähän tässä muka kiirettä ollu taas niin ei ole joutanu niin tiiviisti kirjoitteleen. Oliko tässä porukassa niitä jotka laitteli ennustajaellille tai madamelle viestiä? Mulle tuli elliltä tänään vastaus: Sinulle syntyy poika 4.5.2007, tyttö 18.3.2014, tyttö 5.2.2016 ja tyttö 27.6.2020. Olen nauranu tuolle jo siitä asti kun eka kertaa sen luin, näytin miehellekki ja sekin vaan nauroi. Mietin kun tuossa yhden lapsen jälkeen on noin 7v tauko että onkohan siitä sitten ukon vaihto. =) No tuo ensimmäinen olisi kyllä minun mieleen sopiva, mutta kyllä nuo muut varmaa jää tekemättä, tai mistäpä sitä elämää tietää kovin paljon eteenpäin. Erokin on mahdollista, vaikka en sitä tietenkään etukäteen ajattelekkaan enkä kyllä haluakaan ainakaan nyt. =) No menkat alkoi just eilen, vaikka osasin niitä odottaa niin aina se on sellainen tietynlainen pettymys. Nyt vaan toivotaan että pysytään terveenä ja jaksaisi olla innokas petihommissa tuossa alkukuusta. Meillähän mies on sitä vauvaa vastaan, mutta unohtelee ihan kiitettävän usein kuitenkin sen kumin. =) Viikonloppuna olisi tiedossa tyttöporukan " ns" pikkujoulu, mennään syömään ja vähän juomaan. =)
Meidän 1 v 9 kk ikäinen poikammehan oli 2,5 viikkoa sitten isossa selkäleikkauksessa. Leikkaus meni odotetulla tavalla, ja toipuminenkin on alkanut hyvin :)
Sydän syrjällään olimme, niin paljon pelotti tuo koko operaatio. Onneksi se on nyt onnellisesti ohi, ja kotona olemme olleet jo reilun viikon päivät :)
3 v 4 kk ikäisellä pojallamme todettiin (oli tutkimusjaksolla tuossa pikkuveljen leikkauksen aikoihin) dysfasia, ja on tässä ollut kovasti pähkäilemistä näiden poikastemme osalta ;O
Vauvakuume on noussut huimasti, ja nyt jo mies innolla mukana projektissa :)
Niin, tästä pitikin mainita: yritys aloitettiinkin jo 10/05. Jajako sitä listaa päivittää? ;O
Voitko vaihtaa sinne tietoihini, että vauvaprojekti aloitettu jo? ;) Kiitos! :)
Ovispäivät alkavat olla hollilla, joten ei kun peukut pystyssä, jos vaikka pian onnistaisi ;)
Elokuu olisi " kiva" kuukausi saada vauva, voisi vaikka tulla parahiksi mieheni synttäripäiväksi (elokuun lopulla synttärit) ;D
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Ilmoitanpa itseni tähänkin pinoon! Vaikkakin minä olen se joka kuumeilee, ei mies.. Lisäsin jo tietoni tuonne esittelypinon loppuun!
Eli mieheltä en ole saanu selvää vastausta tuleeko meille vielä lapsia vaiko eikö, eikä mulle voi kuulema sanoakaan etukäteen kun se tarkoittaisi sitten nyt heti.. ;)
Minä aloin purkaa eilen rikkinäistä jumppalelua kassiin viedäkseni sen roskiin. Totesin et:" Tätä en kyllä ala säästämään kun niin risa." Mies:" Eiköhän sitä tavaraa nurkissa pyöri ihan tarpeeks jo nyt, heitä pois vaan. Ja ainahan sitä voi ostaa uuden sitten kun tarvii." Korostus sanoihin SITTEN KUN!!!! :D Pienestä on ihmisen ilonsa revittävä.. :)
ihanaa, sain siivottua lasten kaapit. Laitoin pieneksi jääneitä kassiin naapurien lapsille.
Mies: Etkö halua säästää niitä?
Minä: Meinaatko että meillä olisi vielä tarvetta?
Mies: Kyllä varmaan joskus...
Kylläpä piristi päivää! Taidan pyytää näteimmät takaisin käytön jälkeen...
Kävin tänään ystäväni luona leipomassa kakkuja neljännen lapsen ristiäisiin. Hassua kun meillä on samanikäiset lapset (00, 02, 04) ja heillä on jo uusi vauva. Kyllä oli aikamoista hulinaa, kun kolme nuorinta on vielä poikia. Siinä sai kyllä vauvaa varjella :) Mutta silti, niin ihana se oli se viisiviikkoinen pikkuinen... Kovasti jo jutteli ja naureskeli. mutta kyllä mahaakin kipristi ja sain kanniskellakin... Meidän kuopus tuli vähän mustasukkaiseksi. Mutta oli kyllä tosi kiinnostunut vauvasta ja yritti koko ajan helistintä heiluttaa sille :)