Uskokaa tai älkää, olemme äidin kanssa yhtäaikaa raskaana :D
Olen 25v nuori nainen ja minun äitini saa lapsen, sen uuden miehen kanssa. Äitini sai minut 15-vuotiaana. Se sanoikin, että täytyy ihan uudestaan opetella kaikki ja varmasti jaksaminenkin on erinlaista, kuin teiniäitinä. Tosin mun mummo, joka on vasta 64v, auttoi äitiä, kun olin vauva. Saan itse ensimmäisen lapsen, hölmöltä kuin se kuulostaa, niin päiväkodista menen joskus hakemaan pikkusiskoa ja omaa lastani.. Äidin kans ollaan naurettukki asialle hyvässä mielessä, mutta elämä antaa :) Äitini sanoi minulle kuitenkin, että pitää minua silti hänen lapsenaan, kuin ystävänä, koska on elänyt mun kans vauvasta asti ja oon ollu aina hänen prinsessansa. Jännä vaan, et samanikäinen vauva on mun sisko ja sen tuleva kaveri mun lapsi. Monet luuleekin meitä siskoksiksi, mutta kun tulee puhetta, niin ovat ymmällään, kun kuulee että olet niin nuorennäköisen äidin 25v tytär. Itsekkin näytän aika teiniltä pieni ja siro rakenteeni vuoksi. Kysytään papereita yms. lähes jokapaikassa.
Kommentit (7)
mutta minä odotan kaksosia:) Lasketut ajat n. 1kk erolla, eli kolme vauvaa sitten yhteensä.
Mä olen 22, ja äitini 40, mulla on esikoinen syntynyt 4 vuotta sitten, joten hälle tuleepi sitten itseään melkein 5 vuotta vanhempi täti tai setä. Me asutaan vanhempieni kanssa samassa kaupunginosassa, n. 1,2km matkaa, ja ollaan tosi läheisiä, ja musta on ihana olla äidin kanssa yhtäaikaa äitiyslomalla, saadaan viettää paljon aikaa yhdessä, ja touhuta lasten kanssa kaikennäköistä.
Meillä sattui noi raskaudenjulistuksetkin tosi hauskasti, mä laitoin vanhemmille postissa itse tekemäni "onnea mummille ja papalle"-kortin, jossa oli ultrakuvat jne. Parin päivän päästä äiti soitti, että "arvaa mitä, mä olen raskaana!" ja mä kysyin pilaileeko se siitä kortista. Äiti oli ihan äimänä että mistä kortista, kun ei ollut vielä hakenut posteja :) Molemmille siis selvisi yhtäaikaa että toinenkin on raskaana.
että lapsia saadaan niin kauan kunnes vaihdevuodet lopettavat hedelmällisyyden. Niin se on ollut koko maailmanhistorian ajan lukuunottamatta sitä hyvin lyhyttä, 20-30 vuotta kestänyttä ajanjaksoa (n. 1970-1980), jolloin ehkäisy oli levinnyt yleiseen käyttöön ja naiset eivät vielä lykänneet lastensaantia laajasti opiskelun tai uranluomisen tai pätkätyöläisyyden takia.
Kannattaa pikkuisen perehtyä historiaan, ennen kuin alkaa haukkua jotain ilmiötä sairaaksi. Antaa itsestään ikään kuin vähän kypsemmän kuvan, kun näkee asioiden laajan kuvan.
jopa kahteen eri kertaan. Ja tuolla viimeisimmällä kerralla myös siskoni oli raskaana:)
Jos olisi vielä, että samalle miehelle, niin olisi jo jotain uniikkia :D. ja ketjua olisi piisannut...
Onnea molemmille.
Varmasti mukavaa, kun voitte yhdessä paneutua lapsen hoitoon ja kaikkiin vauvajuttuihin! Ja armasti puolin ja toisin voitte olla lapsenvahteina ja apuna tarvittaessa.
Kyllä aina on ollut setiä ja tätejä, jotka ovat sisarusten lasten kanssa samanikäisiä. Ennen ehkäisyä saatiin eka lapsi 20 v. ja vika reilu 40 v., joten kyllä usein ekalla lapsella olis jo oma lapsi siinä vaiheessa kun äidin viimeinen syntyi.
huolissaann enemmän mun raskaudesta ja hyvinvoinnista, kuin omastaan. Ehkä se on vain luonnollista, että oman lapsen pärjäämisestä raskausaikana huolettaa, kun tunteet oman raskaudenkin aikana pinnassa. Näytän tosi paljon äidiltäni ja mutsi sanoikin, että me kolme, eli hänen tuleva lapsi, minä ja hänen lapsenlapsensa ovat hänelle kaikki kaikessa. Ihana kuulla vielä näin aikuisena tommosta ja ollaan kyllä äidin kanssa aina oltu yhdessä ja tehty kaikkea. Meillä on kuvia, kun poseerasin 80-luvun lopulla kaksplus lehdessä ja se on säilyttäny ne lehdet ja koittaa palata niihin muistoihin, mitä se vauvanhoito olikaan :D
Ap
että sukupolvien väliset rajat ovat noin häilyvät!