Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiihtäminen vauvan kanssa?

22.11.2005 |

Onko kokemusta hiihtämisestä vauvan kanssa? Olen kuullut, että on olemassa jotain pulkka ja valjaat virityksiä millä voi vetää vauvaa pulkassa hiihtäjän jäljessä. Tietääkö kukaan millainen systeemi tuo on ja kuinka toimii? Esimerkiksi jos mennään pieneen alamäkeen, onko systeemissä joku aisa joka estää pulkan tulon " jalkoihin" ?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy esim. Partiovartusteesta lasten ahkioista. Niissä on aisat joiden perässä ahkio tulee. Ymmärtääkseni lapsen tulisi osata istua kunnolla jotta tässä voi kuljettaa. Kokemusta ei henk koht ole mutta suunnitelmissa on kokeilla meidän 11 kk tytön kanssa sitä tänä talvena. Tasasella siis ainakin onnistuu hyvin, mäistä en tiedä.

Pohjosen hiihtokeskuksissa näitä on myös vuokrattavana mutta tosiaan ainakin Partiovarusteessa on kuvasto ja myös heillä saattaa olla vuokralla niitä. Käy kyselemässä!

Vierailija
2/4 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliinan kanssa kävin viime talvena hiihtämässä muutaman kilsan. Onnistui ihan hyvin, mutta latu oli kyllä tasainen. Toki liina rajoitti hivenen käsien liikettä, mutta ihan hyvää liikuntaa se oli. Lapsi oli tuplaristisidonnassa edessä.

Myös kantorinkan kanssa onnistuu, mutta minusta tällöin on hyvä olla toinenkin hiihtäjä matkassa mukana. Lapsi kun istuu selässä, niin ei näe että mitä sinne kuuluu - ottaako viima kasvoihin tms.

Sekä liinan että rinkan kanssa lapsi pitää pukea hyvin. Varsinkin jalat ja kasvot ovat alttiit kylmälle.

Ja tuo ahkio on taas oiva silloin jos aikoo kiskoa perässä. Muta kokemusta itsellä ei ole, olen vain kuullut että kevyesti kulkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on ahkiosta ja kyllä siinä voi olla kyydissä vaikkei osaisikaan istua, meillä ainakin nukkui päiväunia makuupussissa taljan päällä. Siinä on tosiaan aisat, jotka pitävät etäisyyden hiihtäjään alamäessäkin. Aika kalliita ovat, kannattaa lainata/vuokrata jos ei nyt ihan aktiivikäyttäjäksi ryhdy. Tuossa ahkiossa voi vetää aika painavaakin lastia, mies veti minuakin, kun jalka oli kipsissä ja piti saareen päästä....

Itse en uskaltaisi kyllä kantoliinan kanssa hiihtää, mutta täällä on aika mäkisiä latuja (siellähän se jalkakin katkesi..)!

Vierailija
4/4 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Me vuokrattiin ahkio kun oltiin viimeksi Lapissa hiihtämässä. Poika, silloin 2 v, viihtyi siinä hyvin ja nukahti myös helposti. Mies ei tykännyt oikein hiihtää sillä, oli sitä mieltä että se kulki epätasaisesti, itse en kokeillut.

Nyt meillä on vauva, kohta 0,5 v, ja mun tekisi mieli kokeilla sen kans rinkkaa. Voiko joku suositella hyvää rinkkaa, joka ei olisi niin kamalan kallis? Vai saisikohan niitä vuokrata jostakin?