Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukan mielialavaikutukset? Onko niitä ja millaisia? :(

Vierailija
05.06.2012 |

Olen alkanut epäillä, että e-pillerien ja raskaana olemisen lisäksi myös kierukka aiheuttaa minulle ahdistuneisuutta ja masentuneisuutta.

Olen varmaan perusluonteeltanikin taipuvainen sellaiseen, mutta ei ahdistus mitenkään jatkuvaa ole elämässäni ollut. Kelasin taaksepäin elämääni ja laskeskelin, että kaikki pahimmat ahdistusvaiheet ovat ollet joko alkuraskauksissa tai pillerien tai kierukan käytön aikana. :(

Kyllä harmittaa, koska olen muuten erittäin tyytyväinen kierukkaan ja se on parantanut myös seksielämäämme. Tekisi mieli ottaa koko höskä pois, mutta sekin on kallis kokeilu jos ahdistus ei paranekaan. Tilannetta ei mitenkään helpota se, että gynekologien ja muiden mukaan kierukka ei todellakaan aiheuta tällaista.

Kokemuksia? Tai onko teillä linkkejä johonkin tutkimuksiin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle, masennusta sairastavalle ihmiselle, ei edes suositeltu koko hormonikierukkaa juuri sen takia.

Vierailija
2/2 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat ekat kuukaudet hormonikierukan kanssa mulla oli ihan uskomatonta seilausta mielialojen välillä. Mies oli jo sitä mieltä että käydään otattamassa koko härpätin pois, kun vaimosta tuli ihan hullu. Räyhäsin ja itkin vuorotellen. Nyt olo tuntuu tasoittuneen. Mirena ollut ½v. Ja mulla ei edes raskaudet ole saanut tällaista aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan