uuden työn palkasta
Työhakemuksessa kysyttiin palkkatoivetta ja en pahemmin sitä miettinyt, vaan laitoin summanmutikassa 2000 euroa, kun ajattelin että eihän se tule olemaan tuleva palkkani, kun työnantaja kuitenkin automaattisesti sanelee palkkatasoni työn vaativuuden/kokemukseni mukaan. Aikaisemmin ei ole koskaan tarvinnut ilmoittaa palkkatoivetta, niin en tajunnut sitä edes tarkemmin miettiä. Kävin työhaastattelussa ja siellä ei missään vaiheessa otettu puheeksi palkka-asiaa enkä itsekään tullut kysyneeksi. Nyt sain työpaikan ja parin viikon sisällä olisi tarkoitus allekirjoittaa työsopimus. Työpaikkailmoituksessa ei ollut mitään ilmoitusta palkasta, ei esim. mainittu tessin mukaisesta palkasta. Heräsikin kysymys, että onko nyt palkkani suoraan tuo laittamani 2000 €, (ehdottomasti ainakin 200-300 euroa alakantissa) kun ei työnantaja ole missään vaiheessa ilmoittanut palkkaa minulle. Eikös hyvä olisi etukäteen tietää palkka, eikä vasta sitten kun työsopimus lyödään käteen. Mietinkin, että pitäisikö minun ennen työsopimuksen allekirjoittamista varmistaa mikä palkkani tulisi olemaan ja ennen jo työsopimuksen allekirjoittamista yrittää edes nostaa sitä vähän. Onko tämä edes korrektia, kun kuitenkin olen ilmaissut palkkatoiveeksi 2000 € ja nyt heti kinuaisin lisää? Harmittaa vaan tuo palkkatoive..
Kommentit (6)
jos olet sen kysyttäessä toiveeksesi ilmoittanut. Et myöskään ole ottanut asiaa puheeksi siinä vaiheessa, kun työn vaativuus on ollut puheena.
= Naiset ovat työnhakijoina paskoja
palkkaus on sellainen asia, joka pitäisi käsitellä viimeistään työsopimusta allekirjoittaessa. Työsopimukseenhan se palkka aina kirjataan ylös.
Ja miksi ihmeessä menet hinnoittelemaan itsesi alihintaan työhakemuksessa??? Aina pistät pari-kolme sataa sen yli, mitä uskot palkan olevan. Sen verran, että toiveesi on vielä realistinen.
lisää... tai voit, mutta voit unohtaa tuon työn.
Viddu, mistä teitä urpåja sikiää... Ei ihme, että naisia aliarvioidaan, kun ne hakee duunii, pääsee haastatteluun, mutta ei ole ajatusta mukana...
*kyynel*
= Naiset ovat työnhakijoina paskoja