Onko oikein, että lapsi ei saa viettää ollenkaan kesälomaa?
Kuulin, että yksi työkaveri aikoo pitää lapsensa koko kesän päivähoidossa, vaikka itse lomailee heinäkuun. Mitä se subjektiivinen oikeus päivähoitoon tarkoittaa? Sitäkö että lapsella ei ole oikeutta levähtää ollenkaan ja laiskat vanhemmat saavat olla "rauhassa". Voiko itsekkyydellä olla rajaa? Onko maailma mennyt mullin mallin ja minä en ole pysynyt mukana, vai onko tämä tosiaan nykyään jo ihan ok? J_Ä_R_K_Y_T_T_Ä_V_Ä_Ä.
Kommentit (5)
Kuulin, että yksi työkaveri aikoo pitää lapsensa koko kesän päivähoidossa, vaikka itse lomailee heinäkuun. Mitä se subjektiivinen oikeus päivähoitoon tarkoittaa? Sitäkö että lapsella ei ole oikeutta levähtää ollenkaan ja laiskat vanhemmat saavat olla "rauhassa". Voiko itsekkyydellä olla rajaa? Onko maailma mennyt mullin mallin ja minä en ole pysynyt mukana, vai onko tämä tosiaan nykyään jo ihan ok? J_Ä_R_K_Y_T_T_Ä_V_Ä_Ä.
Sitten kun niitä on oikein monta jotka pitävät lapsensa päiväkodissa loma-ajankin käy hoitohenkilökunnalle vaikeaksi saada olla itse omien lastensa kanssa lomalla.
Miten joku raaskii jättää käyttämättä tilaisuuden olla kiireettä oman lapsensa kanssa? Jonain päivänä sitä varmasti katuu ja silloin on myöhäistä. Ei se lapsuus kauaa kestä.
Jos vanhemmilla ei ole lomaa, niin sitten tietysti eri asia.
Hekin varmaan toivovat lomaa perheen kanssa, aikaa kun ei tarvitse tehdä mitään.
Melkein itku pääsee niiden lasten vuoksi.
Ajatellaan vaan itseä, ei lasta. Lapsihan "vaan leikkii ja viettää aikaa kavereiden kanssa" Sitä kait se on, liian itsekkääksi mennyt tää maailman meno. Sääliksi käy lasta. päivystyspäiväkoti ei oo mikään kiva paikka.