Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subktiivinen oikeus jälkihuoltoon

Vierailija
30.05.2012 |

kuuntelin yle areenasta äsken ohjelmaa jossa käsiteltiin jälkihuoltoa. Ohjelmassa puhuttiin, juuri siitä miten nuoria opetetaan elämän perusasioihin.

Minullakin olisi ollut oikeus tähän, kukaan ei siitä kuitenkaan huolehtinut ja en itse tiennyt tälläisestä.

Katson, että oma elämäni sai "huonot lähtökohdat" kun jouduin omilleni sijaiskodista. Yhtä'äkkiä olisi pitänyt hommata asunto ja työpaikka jne..luottotiedot menivät ja ajauduin nuorena äidiksi.

En ole sortunut päihteisiin enkä rikoksiin, mutta elämä on aina ollut raskasta ilman tukiverkkoja ja johtuen luottotietojen menetyksestä.

Ihan vain halusin kertoa oman kokemukseni, kuinka tärkeää tälläinen huolenpito nuorelle on. 18- vuotias on kuitenkin ihan lapsi vasta, varsinkin jos ei ole läheistä aikuista jolta kysyä neuvoa. Onneksi tänä päivänä asiat ovat varmaan erilailla, olen onnellinen näiden nuroten puolesta- ja nämä aikuiset tekevät arvokasta työtä.

http://areena.yle.fi/radio/1486104

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkihuoltovelvollisuus huostaanotetusta lapsesta.

Jos sinun kohdallasi tästä ei olla huolehdittu, on tehty virhe.

Kumma juttu, että tässä maassa pitää tosi tarkkaan tietää oikeutensa saadakseen itselleen kuuluvia palveluja.

Vierailija
2/3 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin sijaisvanhempieni määräyksen mukaan "valmistella" omaan asuntoon muuttamista, (jonka olin itse saanut työsuhde asuntona)sosiaalitoimistossa minulle sanottiin että "ihminen tarvitsee patjan".

Sitäkään en tainnut sieltä saada, vaan ostin pikkuhiljaa huonekalut ja muut kodin tavarat. Tästä on varmaan juontanut juurensa se, etten ole siellä toimistossa pahemmin asioinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 1972 syntyneen pojan, joka oli jonkin aikaa Lausteella ja hänen kohdallaan kyllä jälkihuoltovelvollisuus toimi.

Eli ei voi vedota oikein siihenkään, että tämä tapaus tapahtui kauan sitten, kyllä se laissa oli jo vuosia sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi