Mistä tiedätte koska ovuloitte?
Olen nyt ollut 1,5v ilman pillereitä ja "ehkäisynä" on ollut keskeytetty ja varmat päivät/kortsu. Eli lasta emme yritä saada.
Kuukautiskiertoni tasaantuminen pillerit lopetettuani kesti vuoden, aluski se oli aivan sekaisin, nykyisin jo melko tasainen, mutta ei tosin edelleenkään kellontarkka 28 päivää mitä se ennen lasta ja lapsen syntymän jälkeen aloitettuja e-pillereitä oli, vaan sellainen 22-25 päivää.
En tunne ovulaatiota mitenkään fyysisesti mutta voiko sen oikeasti päätellä ihan ajatuksista? Kuten sanottua, emme yritä lasta, minulla on vielä opiskeluja jäljellä 1,5 vuotta joten nyt ei ole hyvä aika raskautua, mutta joka kuukausi tulee päivä tai pari jolloin löydän itseni useita kertoja päivässä pohtimasta että mitä jos sittenkin jo tekisin toisen lapsen tässä vaiheessa!
Aina kun olen tuon huomatessani laskenut päiviä niin ne ovat sattuneet juuri niille "vaarallisille" päiville, joiden aikana käytämme kondomia jos harrastamme seksiä.
Nyt ajattelin alkaa kirjoittamaan kalenteriin ylös että mitkä päivät nämä ovat ja pystyisinkö niistä ennustamaan kuukautisten ajan eli vaikuttavatko hormonit oikeasti näin vahvasti myös ajatuksiin!
Tilannetta ei yhtään helpota se että mies on halunnut toista lasta jo useamman vuoden.
Eikös se niin ollut että kuukautiset alkavat 14 päivää ovulaation jälkeen?
Onko kukaan muu huomannut tällaista??