pettynyt omiin polttareihin
Olen menossa naimisiin heinäkuussa, ja kaasoni (paras kaverini) järjesti muutaman läheisen ystävän kanssa minulle polttarit. Suurin osa ystävistäni ovat reilusti päälle kolmekymppisiä ja joko hoitovapaalla tai opiskelevat, joten toivoinkin, että polttareista ei muodostuisi heille rasitetta. Esim. nyyttärit kaverin luona olisi sopinut vallan mainiosti.
No, päivä alkoi lounaalla räkäisessä bensa-aseman kuppilassa, jatkui vesipuistossa joka oli täynnä rääkyviä lapsia ja jossa vesi haisi pissalle eikä aikuisille ollut omaa osastoa. Osa kaveriporukasta jäi ulos odottamaan, koska heillä "ei ollut varaa" osallistua. Kahlasimme kolmistaan kaasojen kanssa pari tuntia ympäri allasta. Lopuksi suuntasimme kaason miehen tuttavan opiskelija-asuntolaan, jossa oli pienimuotoiset nyyttärit. Ilta päättyi pari tuntia myöhemmin klo.20 jolloin kaverit lähtivät koteihinsa ja minä ja kaaso yövyimme asuntolassa. Aamulla kävelin 300 m matkan kotiin. Polttarit olivat täysin alkoholittomat koska siideri/viini oli "liian kallista".
Vaikka kavereita oli kiva nähdä, niin vähän jäi harmittamaan omat polttarit. Kaikkien mukanaolleiden polttareihin olemme panostaneet huomattavasti enemmän. Nyt tuntuu siltä, että järjestämme aivan turhaan 10.000 euron häitä vieraillemme jos vieraat ovat sitä mieltä, että meihin (minuun) ei kannata panostaa.
Kommentit (12)
Pyytää ihmisiä keksimään parempia provoja.
nyt pitäisi vielä laittaa kiitosviestit kaasoille
muutenkin laittaa 10tonnia johonkin rupusiin häihin, ja muka vieraita varten, itseänne vartenhan te ne juhlat laitatte.
ihan ot
Ensiksi kerrot , että nyyttärit kaverin luona olisivat olleet ok ja riittävät. Nyyttärit järjesettiin, ja sen lisäksi oli jotakin muutakin extraa, mutta edelleen valitat.
moni asia on asenteesta kiinni.
Ei ne ainakaan täynnä vielä tähän aikaan ole.
Eikö polttareita järjestetä useimmiten vähän ennen häitä eikä kaksi kuukautta etukäteen?
No ihan sama.
nyt pitäisi vielä laittaa kiitosviestit kaasoille
miten ikävää! Pettynyt olisin minäkin! :(
Sille kun nyt vaanitse ei voi mitään jos jostain pahoittaa mielensä ja varsinkin jos samassa kaveriporukassa on olllut ennenkin polttareita ja niihin on panostettu.
Ymmärrän sua ap täysin!
Mua itseä jäi vaivaamaan viime vuonna omat 30v juhlat, olin raskaana enkä halunnut siis pitää mitään ryyppäjäisiä ja olin sen kyllä kavereille sanonut että en nyt voi sellaisia pitää mutta kyllä mä kahvit keitän yms...
Kutsuin sitten ystäviä synttärikahville tiettynä päivänä tiettyyn kellon aikaan niin eihän kukaan tullut, tai no siis tuli, muutama kaveri mutta parhaat ystäväni eivät tulleet eikä ilmoittaneet mitään miksei eikä tulleet koskaan myöhemminkään.
Ilmeisesti olisi pitänyt olla viinatarjoilu että olisivat suvainneet tulla paikalle. Yritin mielessäni miettiä kaikkea miksi en saa asiasta loukkaantua ja olen koittanut asian unohtaa, mutta en vain ymmärrä sitä että jos minä järjestän sellaiset juhlat kun sillä hetkellä voin niin miksi ystäväni eivät voi tulla paikalle? Menin minäkin heidän juhliin vuotta aiemmin vaikken ryyppäjäisistä pidäkään.
sanottuna, olisin minäkin pettynyt. Surkeat polttarit, mitä niitä puolustelemaan.
Jos olit kaasoillekin sanonut, että nyyttärit kaverin luona sopivat vallan mainiosti, niin mielestäni kaasot toimivat ihan oikein. Sait nyyttäreiden lisäksi muutakin ohjelmaa päivään kuin pelkät nyyttärit. Polttareilla ja niiden "laadulla" ei ole mielestäni mitään tekemistä hääbudjetin kanssa. Ei ole mielestäni soveliasta vaatia x-tyylisiä polttareita vain sen takia, että morsian on itse valmis laittamaan useita tonneja omiin häihinsä (varsinkin, jos morsian itse on sanonut tyytyvänsä basic-polttareihin).
En itse halunnut edes polttareita, koska meillä kaaso ja bestman ovat molemmat opiskelijoita (kuten hääparikin). Kaaso vei minut kuitenkin kanssaan jalkahoitoon viikko sitten ja tämän jälkeen kävimme kahvilla. Minä ainakin arvostin tätä kovasti, sillä opiskelijabudjetilla tuo oli iso satsaus. Ei haitannut, vaikka olimme kahdestaan ja en ollut isoja ryyppäjäisiä/syöminkejä. Bestman ja sulho viettivät myös polttareita kahdestaan sulhon harrastuksen parissa ilman viinaa.
Kyllä pienelläkin budjetilla voisi saada kivan päivän aikaan jos vähän viitsisi paneutua asiaan. Mikä ihme tuo kylpyläkäyntikin oli. Uskoivatko tosiaan, että se olisi morsiamelle se unohtumaton aktiviteetti?
Pienellä budjetilla olisi voinut järjestää vaikka tällaista: haetaan joukolla morsian kotoaan, annetaan pikkupullo skumpoaa juotavaksi. Mennään jonkun seurueen jäsenen kotiin, mielellään saunalliseen. Saunotaan porukalla. Saunajuomaksi vettä ja vaikkapa spritzerit (halpaa valkkaria ja hiilihappovettä). Osa antaa morsiamelle kauneushoitoja, esim. kasvonaamion ja jalkahoidon tai kynsien lakkauksen (seurueen jaloimmat lainaa omia aineitaan). Sillä aikaa muut nostaa ennalta valmistetun fetapiiraan pöytään ja valmistaa salaattia. Lopulta syödään. Koko tämä aika ollaan iloisella mielellä. Ohjelmaan voi vielä liittää jonkun leikkimielisen "morsiusloitsun" jolla valmistellaan poikamiestyttöä vaimoksi.
Tuo olisi käytännössä ilmainen ilta (muutama euro per nenä) johon useimmat morsiamet olisivat tyytyväisiä, ja tuollaista uskon myös ap:n tarkoittaneen eikä sitä, että väkinäisesti tehdään sitä mitä kliseisillä polttareilla yleensä mutta pihin rupuisesti.
mielikuvituksetonta. Vesipuisto vaikuttaa naurettavalta, eiko olisi voineet laittaa sinne menneet rahat vaikka kivoihin tarjottaviin?