Jälkiehkäsy pettänyt?
Miten teillä joilla jälkiehkäsy pettänyt on asia ilmennyt. Ts. mistä olette sen huomannut? Pitäisikö siis alkaa ihan kunnon vuoto heti vai vasta kun menkkojen pitäisi alkaa? Ja sittenkö vasta pitäisi epäillä jollei vuotoa tule? Mutta mistäs sitä sitten tietää millon sen pitäisi alkaa kun se pillerihän voi sotkea kiertoa.
Raskausoireita on.
Asiallisia vastauksia kiitos ja tosin mielellään jos jollakin olisi omakohtaista kokemusta..
p.s Kortsu petti eli ehkäsy oli käytössä..
Kommentit (6)
ja kierto oli sekaisin pari kk tuon jälkiehkäisyn ottamisen jälkeen.Raskaaksi en siis kuitenkaan tullut.
Laske tuosta "vahingosta" pari viikkoa eteenpäin,sitten voit tehdä varuiksi testin.
Meillä toinen lapsi tuli jälkiehkäisypilleristä huolimatta. Mulla ei tullut minkäänlaista vuotoa jälkiehkäisypilleristä, eikä huonoa oloa (Joskus nuorena tyttönä olen ottanut jälkiehkäisypillerin ja silloin ne aiheuttivat ihan järkyttävän huonon olon).
Mulla on epäsäännölliset kuukautiset, joten en säikähtänyt kun kuukautisia ei kuulunut. Mulla saattaa joskus mennä melkein 3 kuukauttakin ilman menkkoja enkä ole raskaana. No, 1,5kk kuluttua tuli lievää pahoinvointia ja meinasin nukahtaa sohvalle, aloin aavistella ja tein testin. Plussaahan sieltä tuli. Olihan se tietty järkytys aluksi mutta kyllä siitäkin selviää.
Ei alkanut, odottelin muutaman päivän, tein testin, plussa tuli.
Nyt tämä onnellinen "vahinkoni" menee syksyllä kouluun :)
Ja muuten tuolla kerralla mullakaan ei tullut siitä jälkiehkäisytabusta (norlevo oli muistaakseni) mitään oireita, vaikka aiemmin samasta oli tullut rajutkin oireet. Mietin jo silloin liekkö edes tehosi..onneksi ei :)
Ei kokemusta, mutta käsittääkseni ihan normaalisti menkkojen pitäisi tulla, siis normaaliajallaan.. Joskus teininä kävin hakemassa jälkiehkäisypillerin kumin petettyä, ja muistaakseni menkat tuli kun pitikin ja en siis tullut raskaaksi..
Jos menkat ei ala ajallaan niin tee raskaustesti heti kun ovat yhden päivän myöhässä, niinhän se selviää, muuta kun et nyt oikein voi...
Ja muista ettei se maailma varmasti kaadu vaikka olisitkin raskaana, vaikka siltä tuntuisikin.
Itselläni ei alkanut joten tein parin pv:n odottelun jälkeen raskaustestin joka näytti plussaa. Alkuyllätyksestä päästyäni en olisi voinut olla onnellisempi ja tuloksena ihanaakin ihanampi tyttö. :)