Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi motoristeilla on kova kuolemankaipuu?

Vierailija
20.05.2012 |

Ajoin tänään 300km pätkän ja suurimman osan motaria ja ainoa jota reissusta jäi mieleen oli motoristit. Kiva, että heille nyt alkaneet kunnon ajokelit, mutta miksi ihmeessä pitää roikkua aivan puskureissa. Ohituskaistallakin roikutaan edellä ajavan puskurissa kiinni, pienikin jarrutus etummaiselta ja motoristin saa kaapia lastalla asvaltista. Tämä havainto oli todellakin vahva sääntö eikä suinkaan satunnainen poikkeus.

Jäin vain ihmettelemään katellessani näitä motoristeja, että kuuluuko harrastukseen kiiruhtaa hautaan. Näistä turvaväleistä piittaamattomista todella moni myös paineli reipasta ylinopeutta ja melkoisia riskipuikkauksia ohitustilanteissa.

Jos ny hinkuvat hautaa niin mikäs minä olen sitä kieltämään, mutta kummastelen vain sitä intoa ... autossa hieman suojaa korin ominaisuudet ja turvavyöt ja -tyynyt, motoristilla ei muuta kuin asu, joka sekin monella farkut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulle taas on jäänyt monesta reissusta mieleen autoilijat, jotka ovat leikkineet hengelläni mm. ajamalla takalaukussa kiinni, vaihtamalla kaistaa niin, että ajavat melkein päälleni tai tekemällä muuta kiusaa.

Osaavat sitä autoilijatkin.

Vierailija
2/4 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hätkähdin ihan kun istuessani isossa pakussa korkeammalla (näin siis kauas henkilöautojen yli) niin sieltä oli hyvä seurata menoa. Tunnustan, että joskus motoristi jää peilin kuolleeseen kulmaan, säikähtänyt itsekin rinnalle ilmestyvää motoristia jota ei peilissä näkyny.

Mutta siis tänään oli varmaan tuolla matkalla 50+ motoristia (siis harvinaisen paljon, liekö joku kokoontuminen ollut) ja lähes poikkeuksetta turvavälit puuttuivat kokonaan. En hyväksy kenenkään sitä laiminlyövän, mutta eikö motoristia kiinnosta oma henki yhtään jos ite liimautuu auton takapuskuriin? Luulis, että ois lepposampaa menoa jättää se väliä ja nauttia säästä ja vauhdista ja maisemista kuin puristaa kahvoja rystyt valkeina ja kaulasuonet tykyttäen toljottaa maanisesti auton takavaloja että välähtääkö jarruvalot...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan haluaa roikkua kenenkään perässä, se on niin hölmöä kuin olla ja voi. Ilmeisesti tuo perässä roikkuminen on jotenkin muotia nykyään, autoilijoilla myös.

Yksi selitys voi olla tämä kulttuuri, että on pakko päästä kaikista ohi. Kun ajaa tosi tehokkaalla pyörällä, on pakko mennä kaikista ohi, koska se on niin helppoa. Siksi kannattaa suosia vanhoja, tehottomia pyöriä: kiusaus kääntää kahvaa ei kasva kovin suureksi.

Vierailija
4/4 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää tulevan toi ohituspakko audin ja bemarin hankinnan mukana, joku virus joka tarttuu rattiin kuskista ;) Tänään muuten minut eräs audi ohitti motarin rampilla, olin ramppiluiskan yläpäässä (jo selvästi ajanut matkan ramppia) menossa motarille niin reunahiekka ropisten eräs audi koukkas siinä rampin alamäessä minusta oikealta ohi. Eka kerta näin ja säikähdyksen jälkeen jäin puistelemaan päätäni. Enkä madellut mitenkään, vaikka iso paku niin on siinä iso moottori kumminkin :)

Voi olla, että liiat tehot tekee typeräksi. Mä en ihmettele näitä motoristeja synkkiä tilastoja. Tämä päivä vahvisti ikävästi sitä, että oma henki on toissijainen arvo heille, todella monelle. Uskon, että heissäkin paljon perheellisiä, asenteen puolesta vaikea uskoa...

En syytä sua nro 2 mistään... kyllä niitä fiksujakin motoja mahtuu teille, liian suuri osa vain leimaa sakkia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä