Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin lapsuudessani käyttämään sisarusteni vanhoja vaatteita.

Vierailija
18.05.2012 |

Olen nuorin vanhempieni 12 lapsesta. Jouduin koko ikäni käyttämään sisarusteni vanhoja vaatteita, jotka olivat jo vanhoja, todella paikattuja ja vaikka niitä yritettiin pestä, niin niissä oli silti likaa, joka ei irronnut niistä millään. Minua kiusattiin koko lapsuuteni huonoista vaatteista. Kouluunkin oli todella noloa mennä, kun muilla oli aina uusia, hienoja ja kalliita vaatteita ja minulla aivan kaikki vaatteet olivat sellaisia, että niitä oli käyttänyt ennen minua lähes kaikki sisarukseni ja ne olivat sen näköisiäkin. Sen lisäksi monet niistä vaatteista olivat selvästi poikien vaatteita, mikä minua tyttönä nolotti.

Muutenkin kaikki minulla oli lapsena vanhemmilta sisaruksilta perittyjä, esim. lelut, kirjat, sänky yms. Esim. kaikki nukkeni olivat rikkinäisiä kun sain ne, kun siskoni olivat leikkineet niillä jo niin paljon, että ne olivat enemmän tai vähemmän rikki. Joulunakin aina oli noloa, kun sisarukset saivat kaupasta ostettuja uusia ja ehjiä tavaroita, esim. vaatteita ja kaikki minun lahjani olivat sisarusten vanhoja, käytettyjä vaatteita ja käytettyjä, usein lähes hajoamistilassa olevia leluja.

Muutenkin kohteluni oli koko lapsuuteni paljon huonompaa kuin sisarusteni. Sisarusteni ei tarvinnut tehdä lainkaan kotitöitä koskaan, kun minä jo alle kouluikäisenä siivosin, tein ruokaa, pesin pyykkiä, petasin sänkyjä jne. Kun oli ruoka-aika, niin ensin söivät vanhemmat, sitten sisarukseni ja minä sain tähteet, mitä heiltä jäi. Minulla oli lähes koko ajan nälkä, koska sain vain muilta jääneitä tähteitä tai jotain sellaista ruokaa, jota kukaan muu ei suostunut syömään, koska se oli jo pilaantumassa, esim. homehtumassa olevaa leipää, pilaantumaisillaan olevaa maitoa tms.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut joo mahdollista, aika moni on kulkenut isompien vanhoissa vaatteissa, ja moni on joutunut tekeen kotihommia, vaikka kaikki ei joutuneet...

SO?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän