Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä syöminen, varsinkin iltasyöminen kuriin?

Vierailija
18.05.2012 |

Päivällä menee todella hyvin mutta odotas kun tulee ilta niin himot iskee. Tiedostan etten aina syö nälkään vaan pikemminkin tapa.

Pitäisi saada jopa 15kg painosta pois ja tuo iltasyöminen ei kamalasti asiaan auta.

Tiedän että päivän kalorimäärähän se laihtumisessa ratkaiseen eikä se koska syö mutta juuri tuon iltasyömisen takia en laihdu.

Olisi helppoa jos asuisi yksin, en ostaisi juuri ruokaa kotiin mutta lapsille on oltava kotona ruokaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin. Illalla iskee himo käydä napostelemassa jotain, vaikkei varsinainen nälkä olisikaan. Juurikin kävin vähän juustoa kaapilta napsimassa. Meillä menee mies vielä usein ennen mua nukkumaan, minkä jälkeen on helpompi sortua. Ehkä sitä pitäis vaan syödä kohtuullinen iltapala ja mennä suoriltaan sen jälkeen nukkumaan.

Vierailija
2/9 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin. Illalla iskee himo käydä napostelemassa jotain, vaikkei varsinainen nälkä olisikaan. Juurikin kävin vähän juustoa kaapilta napsimassa. Meillä menee mies vielä usein ennen mua nukkumaan, minkä jälkeen on helpompi sortua. Ehkä sitä pitäis vaan syödä kohtuullinen iltapala ja mennä suoriltaan sen jälkeen nukkumaan.

Meilläkin mies menee aikaiseen nukkumaan, kait se olisi helpon mennä itsekkin samalla. taitaa oikeasti olla minun ainut vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin kun siihen asiaan sorrun. Miksi se onkin niin, että aina iltaisella tekee mieli napostella.

Olen hoitanut asian niin, että napostelen jotain ei lihottavaa, kuten vaikka porkkanaa, kurkkua, tomaattia tms.

Napostelu kuuluu minulla oman ajan viettämiseen lasten mentyä nukkumaan, en suostu luopumaan siitä omasta ajasta menemällä nukkumaan aikaisin vain sen takia, etten söisi jotain.

Vierailija
4/9 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syönyt päivällä riittävästi ja on nälkä.

Joskus juon kupin hunajalla makeutettua teetä, se voi auttaa, kun anpostelu himo iskee. Voi myös ottaa porkkanan tai omenan tms.

Vierailija
5/9 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla kunnon aterian ja vastaavasti aamulla/päivällä kevyemmin? Minulle tämä oli ratkaisu. Syön päivällisellä (klo 19-20) päivän tukevimman aterian ja myös pienen makean jälkkärin, niin eipä enää tee mieli napostella kun on luvan kanssa vatsa täynnä :)

Harmittaa että tuli itsekin niin monta vuotta taisteltua kroppani omaa luontaista iltapainotteista rytmiä vastaan ja uskottua niitä suosituksia että aamulla pitää syödä vaikka väkisin ja lounas päivän tukevin ateria. Ei toimi mulla. Nykyisin en syö aamulla kuin kahvin ja pari keksiä, lounaalla kevyen keiton tai salaatin + leipää ja juomaki rasvaton piimä, päivällisellä sitten kunnon ruoka.

Vierailija
6/9 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei olisi lapsia, veikkaan että söisit kaksin verroin herkkuja, koska et tekisi kunnon ruokaa!

Mitä teet iltaisin kun syöt? KAtsotko TV:tä? Luet lehteä ja syöt? Vai ihan vaan istut pöydän ääreen ruokinesi ja alat syödä?

Anteeksi provosoiva tyylini, mutta haluan herättää sinut! =)

Mene lenkille, ulkoile lasten kanssa, lue kirjaa, tee palapeliä.. Jos syötte päivällisen esim. klo 17, niin sitten vaan päätät, että syöt seuraavaksi vasta iltapalan. Ja kappas, klo 20 laitat iltapalan pöytään ja syöt ennalta määräämäsi iltapala-annoksen.

Sitten hampaiden pesulle ja iltapuuhiin, ei sitten enää "saa" mennä kaapille tonkimaan :)

Toimii.

Vierailija
7/9 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei olisi lapsia, veikkaan että söisit kaksin verroin herkkuja, koska et tekisi kunnon ruokaa!

Mitä teet iltaisin kun syöt? KAtsotko TV:tä? Luet lehteä ja syöt? Vai ihan vaan istut pöydän ääreen ruokinesi ja alat syödä?

Anteeksi provosoiva tyylini, mutta haluan herättää sinut! =)

Mene lenkille, ulkoile lasten kanssa, lue kirjaa, tee palapeliä.. Jos syötte päivällisen esim. klo 17, niin sitten vaan päätät, että syöt seuraavaksi vasta iltapalan. Ja kappas, klo 20 laitat iltapalan pöytään ja syöt ennalta määräämäsi iltapala-annoksen.

Sitten hampaiden pesulle ja iltapuuhiin, ei sitten enää "saa" mennä kaapille tonkimaan :)

Toimii.

Kun asuin yksin, olin hoikka kuin mikäkin! Rehellisesti. Touhusin vaikka mitä ja illalla myöhään tulin kotiin.

Napostelen kun katson telkkua, tietty ratkaisu voisi olla etten ole telkun ääressä iltaisin mutta se on minulle " rentoudu, aivot narikkaan-hetki".

Kesällä kun on lämmintä, käyn usein vasta 21-22 jopa myöhempään yksin pyöräilemässä :)

Vierailija
8/9 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no se on kyllä hankala tapa päästä eroon, jos TV:tä katsoessa syö. Entäpä jos vaihdat kirjaan? Siihen uppoutuu ihan eri tavalla, eikä tee mieli syödä.

Toinen vinkki on se, että jauha purkkaa. Mulla sitä kuluu päivässä paljon, sillä olisin muutoin napostelija. Ja alkuun pääsemiseksi voisi ostaa vaikkapa light-limsaa jos makeanhimo iskee. Sekin on mulla toiminut.

Pahin moka on kyllä näännyttää itseään väkisin nälkään, ja sit sortua syömään kuin hevonen. Näin kauniisti ilmaistuna =)

Tsemppiä! Ja myykää se TV, elämä on ihanan vapauttavaa ilman sitä! (Nimim. 10v ilman TV:tä)

Vierailija
9/9 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla kunnon aterian ja vastaavasti aamulla/päivällä kevyemmin? Minulle tämä oli ratkaisu. Syön päivällisellä (klo 19-20) päivän tukevimman aterian ja myös pienen makean jälkkärin, niin eipä enää tee mieli napostella kun on luvan kanssa vatsa täynnä :)

Harmittaa että tuli itsekin niin monta vuotta taisteltua kroppani omaa luontaista iltapainotteista rytmiä vastaan ja uskottua niitä suosituksia että aamulla pitää syödä vaikka väkisin ja lounas päivän tukevin ateria. Ei toimi mulla. Nykyisin en syö aamulla kuin kahvin ja pari keksiä, lounaalla kevyen keiton tai salaatin + leipää ja juomaki rasvaton piimä, päivällisellä sitten kunnon ruoka.

Itse syön selkeästi eniten sillon kun olen väsynyt/stressaantunut ja syönyt iltapäivällä/alkuillasta huonosti, vaikkakaan en tuntisi itseäni nälkäiseksi.

Ratkaisin asian osaltaan niin, että syön lasten kanssa yhtä aikaa n. klo 17 lämpimän aterian ja oikein kunnollisen semmosen, leipää päälle ja niin että varmasti ei jää yhtään tippaa mihinkään nälkä. Sen jälkeen en tarvitse ikinä enää iltapalaa tai korkeintaan hapankorpun tai kaksi.

Itseäni harmittaa, kuten edellistäkin, myös se että taistelin omaa kroppaani ja sen antamia selviä merkkejä vastaan ihan ylettömän kauan ja näännytin itseäni iltaisin oikeasti nälkään, sortuen aina lopulta ahmimiseen, kun nälässä olo oli niin raastavaa.

Nyt olen takaisin normaalimitoissa ja koko päivän energiatasapaino on huomattavasti paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän