Äitiyspakkauksen huppupyyhe käynyt pieneksi, mitä tilalle?
Tytön varpaat tulee jo niin pitkälle ulos tosta äitiyspakkauksen huppupyyhkeestä, että tarvis keksiä jotain muuta. Mistä siis isompi huppupyyhe? Tai onko 80-senttisiä kylpytakkeja jossain?
Kommentit (14)
Me ostettiin lapsille Hemtexin kylpytakit, siellä oli pieniäkin kokoja, muistaakseni 90-senttisiä oli ainakin (ja 100 cm:t jotka ostettiin, voisi ostaa pienemmällekin kuin 90+ pituiselle, mitoitus on niin että ei laahaa maata, ja hihoissa on jämptit resorit, eli niidenkään pituus ei ole supertarkkaa). Edessä vetskari, päätä varten huppu. Hinta oli vissiin ovh 35 eur paikkeilla.
Lapset tykänneet tosi paljon. Tosin sen sanon, että ainakin sen punaisen kanssa kannattaa ottaa tosissaan se 40C-pesulämpötila - olin huiskaissut ne vahingossa 60C-pyykkiin, ja tuloksena oli muutama vaaleampi pyyhe muuttunut pinkimmäksi. 40C-pesu ollut ok.
mä olen meidän isommille tehnyt isoja huppupyyhkeitä itse, todella helppo ja nopea ohje:
osta iso kylpypyyhe, oiskohan sopiva koko jotain 140X70 vai mitähän ne vakio koot yleensä on.. ja sit ostaa sellaisen kasvopyyhkeen kokoa 30X50
taita kahtia tuo pienenpi pyyhe ja ompele sen toinen reuna kiinni (ja kanttikauhasta vaikka lenkki jos tahtoo) ja sitten toisesta reunasta kiinni keskelle isompaa pyyhettä. Todella helppo ja nopea. Tuolla ohjeella mä olen tehnyt monet pyyhkeet meidän lapsille ja käytössä todettu että ovat paljon käytännöllisemmän mallisia kuin ne että huppu on kulmassa!
Meillä se on ihan sopiva vielä melkein 4-vuotiaalle. Hyvin kuivaa ja lapsi juoksentelee huppu päässä :)
Siis mun mielestä se on jääny pieneksi, kun käärin vauvan kylvyn jälkeen siihen ja jalat jää pilkottamaan paljaina :-) Meillä on aika viileää sisällä, joten vaikka laitankin yöpuvun nopsaan päälle kylvyn jälkeen, niin tuntuu että vauvan tulisi vähän kylmä... en tiedä... ite oon sellanen vilukissa, että mun on saatava suihkun jälkeen heti nopsaan villasukat ja kaikki jalkaan!
Mut katon varmaan Prismasta tai jostain huppupyyhkeen, tai jos mummo ehtis tehdä, tulis kyllä edulliseksikin! Meillä on aika paljon noita tavallisia pyyhkeitä, kun niitä on saatu lahjaks suunnasta jos toisestakin.
Useimmin kyllä tulee kietaistua lapsi vain tavalliseen isoon pyyhkeeseen.
vähän pienempiä. kaupoissa ei juuri hyvä laatuisia lasten pyyhkeitä tunnu löytyvän, on sellaisia ns nukkapintaisia jotka ei ime yhtään mitään miljoonan pesunkaan jälkeen. ( ja huuhteluainetta ei ole käytetty :) )
äitini on säästänyt minun vanhoja pyyhkeitä jotka ovat valehtelematta melkein uutta vastaavassa kunnossa. niillä pärjätään hyvin koska kaapissa on n 6 pyyhettä pojalle :D voi sitä vanhaa hyvää aikaa :) mistähän löytäisi tänä päivänä pyyhkeitä jotka kestäisivät vielä melkein 30 vuoden päähän
olen etsinyt meidän lapsille vetoketjullisia kylpytakkeja enkä ole löytänyt, täytyypä käydä katsomassa hemtexissä jos siellä vielä olisi!
Hulluilta päivin ostin huppupyyhkeen samantyylisen kun joku oli tehnyt eli huppu pyyhkeen keskellä -olen tykännyt siitä meidän 11kk ja 5,5 vuotiaskin tykännyt siitä =paremman mallinen kuin pakkausversio
Esim. 70*140 cm pyyhkeen sisään saa isommankin lapsen hienosti käärittyä. Mihin sitä huppua tarvitaan?
Löysin netistä tytölleni kivan saunahupparin ja näytti huppupyyhkeitä ym. olevan osoitteessa http://www.eijasoukka.fi/saunahuppari.html
tuokin näytti oikein kätevältä! mutta kuvista ei oikein selvinnyt että kuinka pitkä huppari on (eli tarvitseeko sen kanssa housuja vai peittääkö jalkojakin) ja millaiset hihat on? kuinka paljon maksoi? ja tilasitko suoraan nettisivuilta?
Hihat ei ole ihan täyspitkät ja pituus on noin polven kohdalle. Tietysti jos ottaa isomman koon ja kääntää hihoista niin sitten on pitempi.
Ostin 100 cm ja sen hinta oli 30 ¿.
Huomasin nettisivuilta, että myyjä tulossa lähialueen messuille ja kävin tekemässä kaupat siellä.
täytyy vissiin laittaa s-postia tekijälle ja kysellä miten tuo netistä tilaaminen onnistuisi. kävin nimittäin tänään hemtexissä eikä siellä ollut pojille ollenkaan vetskarillisia kylpytakkeja, tytön väreissä oli mutta se oli niin hempeä pinkki etten viitsinyt ostaa...
...(isojakin) löytyy esim Prismoista, Sokoksista, Lindexiltä.