Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisi pitänyt tehdä lapset nuorempana! Nyt 5kk yritystä eikä raskautta kuulu :(

Vierailija
16.05.2012 |

Yksi 8v jo on,meillä vanhemmilla ikää nyt 32v.

Olisi todellakin pitänyt tehdä lapset peräkkäin,silloin tärppäsi kerrasta ja helposti.

Mutta niin sitä ajattelee että parempi nyt vaan ensin opiskella ja hankkia vakityö..ja nyt sitten ei raskaus vaan ala.Ärsyttää.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot, että "raskaus ei vaan ala"?

Vierailija
2/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis kyllä raskauduin. Mutta vasta kun "luovutin" henkisesti, kuvittelin etten enää tule raskaaksi. Ilmeisesti rentoutti minut ja heti tärppäsi. Ja meillä vanhemmilla enemmän ikää kuin teillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei olla käytetty ehkäisyä pariin vuoteen,varmoja päiviä vaan.

ap

Vierailija
4/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai eikö vauva nyt synnykään siihen vuodenaikaan ko suunnittelit? 5 kk ei ole mitään. Ihan normaalia

Vierailija
5/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen 5 kk aktiivista yritystä ei ole pitkä aika. Esim. hoitojen raja on yleensä vuosi.

Sitä paitsi, jos inhorealistisesti sanon, voihan olla, että teidän esikoinen oli ns. onnen kantamoinen. Eli tuurilla tuli nopsaan ja esim. sun ovuloinnissa tai miehen siittiöissä oli vikaa jo silloin. Joten iän kanssa ei välttämättä ole mitään tekemistä.

Joka tapauksessa, ei teillä välttämättä ole vielä mitään hätää.

Vierailija
6/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se iästä välttämättä johdu. Ei 32v. niin vanha vielä ole. Sitä paitsi 5kk ei oo pitkä yritysaika nuorellekaan ihmiselle. Kyllä se sieltä vielä nappaa!

Vierailija
7/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just meinasin kysyä et onko ollut hormonaalinen ehkäisy.

Meillä eka sai alkunsa ekasta kierrosta ja toka kolmennesta. Kolmosta yritettiin 7 kuukautta. Ei se aina nuoremmillakaan heti tärppää.

Nyt kesällä ruvetaan nelosta yrittää ja luulen et aika äkkiä tärppää kun ei vuoteen ole ollut ehkäisyä (ellei sitten painonnousuni vaikuta negatiivisesti). Kakkosta ja kolmosta kun yritettiin takana oli laastari ja kierukka.

Kyllä se vielä tärppää ja eihän 5kk oikeasti ole pitkä aika vaikka tiedän että ei se lohduta. Itsekin muistan kun menkat alkoi niin olo oli ihan hirveä kun sitä lasta niin kovasti toivoo. Tsemppiä.

Vierailija
8/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ainakaan minussa on mitään vikaa,kierto on säännöllinen ja ovuloin ihan normaalisti.Esikoisen lisäksi olen ollut raskaana toisenkin kerran joka tosin meni kesken sitten.

En kyllä tunne yhtäkään paria joilla olisi näin kauan kestänyt vauvan teko!Paitsi yhden pariskunnan joka on täysin lapseton eikä syytä löydy.

ap

Vierailija
9/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuorena, eikä vanhempana. Sekundäärinen apsettomuus on yllättävän yleistä, sitä ei vaan usein tule ajatelleeksi. Toissynnyttäjäksi et ole ap vielä liian vanha, toivoa on hyvinkin vielä, joten älä mieti liikaa, mitä olsi pitänyt tehdä toisin. Elämä on. Ja jokainen lapsi on lahja.

Vierailija
10/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen heti raskautuja. Yks näistä viidestä raskaudesta on alkanut "vasta" toisesta kierrosta. Tämä viides lähti heti, kun jätin ehkäisyn pois, vaikka ikää oli jo 40.

Enempää en taida yrittää..

Vierailija
11/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittyykö munasolu? Irtoaako se?

Ja vielä: On sulla pienet (ja onnekkaat) piirit, jos kaikilla on tärpännyt alle 5 kuukaudessa.

En usko että ainakaan minussa on mitään vikaa,kierto on säännöllinen ja ovuloin ihan normaalisti.

En kyllä tunne yhtäkään paria joilla olisi näin kauan kestänyt vauvan teko!Paitsi yhden pariskunnan joka on täysin lapseton eikä syytä löydy.

ap

Vierailija
12/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muina aikoina on yleensä se ehkäisy käytössä.

Tottakai jokainen lapsi on lahja,olenko väittänyt ettei ole? ap

Vierailija
13/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä toisia, joilla "teko" ketänyt näin kauan(?). Ällä aiheela ei kannatta täällä provoilla. Satutat varmasti ja monia.

T: olen kaki kertaa tullut helposti raskaaksi ja saanut kaksi tervettä lasta, MUTTA en olettanut tätä ja osaan todellakin arvostaa sitä.

Vierailija
14/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi ovulaation oireet ovat mulla tosi selvät ja aina 14pvää edellisistä menkoista.ap

Vierailija
15/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle annetaan mahdollisuus syntyä. Ei niitä voi tehdä.

Vierailija
16/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopettaa e-pillerit, niin tärppää varmemmin heti ekasta kierroksesta. Eli olis kannattanut käyttää hormonalista ehkäisyä. Tosin ns varmat päivät on kyllä jo sama kuin ei ehkäisyä, joten oikeasti yritystä on ollut 2,5v.

Vierailija
17/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin tehnyt toisen heti silloin 6 vuotta sitten kun alettiin yrittämään... :) Toivon sulle ap tosi paljon onnea tärpin suhteen, 5 kk on tosiaan ihan inhimillinen aika, vaikkei tietysti siltä tunnu, kun on se kova halu päällä. Itse jaksoin uskoa ensimmäiset 2 vuotta että se nyt vaan kestää, no on kestänyt nyt sen verran pitkään että minä olen päässyt asian kanssa sinuiksi ja me ollaan opeteltu olemaan kolmihenkinen perhe.

Vierailija
18/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttujen hedelmöittymis/yritysajat???

Minä tiedän kolmen kaverin ko ajat. yks tuli raskaaksi kahden kuukauden seurustelun jälkeen, yks puhui ko ei ollu vuodessa tärpännyt ja yks puhuu muuten vaan paljon. Kenenkään muun raskautumisista ei ole tietoa.

Vierailija
19/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 35 on sellanen ikä, että se uulemma alkaa vaikuttamaan - sitä ennen - mikäli muuten kaikki on ok - raskaaksi tulee yhtä helposti 25v, kuin vaikkapa juuri 32vuotiaanakin.

Mut miä tulee siihen, etä olsiko lapset kannattaneet "tehdä" aikaisemmin, niin jaa-a? Itse sais esikoiseni 32-vuotiaana ja se oli mulle ihan hyvä ikä; olisn henkisestikin valmis ( kovin paljon nuorempana en olisi ehkä ollutkaan ).

Mutta jos leikitään, että voisin muuttaa asioita miten tahansa, niin joo, muuttaisin niitä niin,että olismme tavanneet puolisoni kanssa jo n. 25-vuotaina ja olismme saaneet molemmat lapsemme viimeistään 30-vuotiaina, mielellään jo vähän aikaiseminkin.

Nyt olen 40v ja lapseni ovat 5v ja aivan kohta 8v. Olishan se kiva olla itse vasta vaikka 35-vuotias...mutta en mä todellakaan valita, tää on ihan hyvä näin:)

Vierailija
20/29 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee gynelle 32v ja valittaa ettei raskaudu, niin vastaus on, että hedelmällisyys alkaa laskea jo 25v ja olis kannattanut tehdä lapset aikaisemmin.

Jos menee gynelle 32v ja sanoo haluavansa ehkäisypillereistä eroon ja ehdottaa "varmoja päiviä", niin gyne on kauhuissaan ja sanoo että 32v raskautumisen riski on kyllä suuri.