Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sisältää vain pelkkää voivottelua, ei muuta.

Vierailija
15.05.2012 |

ollaan ihan persaukisia, minä pitkällä sairaslomalla vakityöstäni ja mies töissä jotka ei oikein tuota. lapsia kolme ja neljäs tulossa.

meillä tilanne se, että nyt minulla tilillä 0,73e ja miehellä 0,88e. tänään käytiin kaupassa ja ostettiin halpoja elintarvikkeita, makaronipussi ja porkkanoita, sipulia jne. laskeskeltiin että niistä saadaan niukasti lämmin ruoka laitettua.

leipää leivotaan huomenna itse, vehnäjauhoja on kaapissa vielä ja kuivahiivaa löytyi pakkasesta muutama pussinpuolikas.

on niin ankeeta että itkettää, laskuja on sovittu ja siirrelty ja vuokra maksellaan osissa kunhan rahaa tulee. sosiaalitoimesta saatiin alkukuusta muutama satanen, eihän sillä nyt tämän pidemmälle pötkitty sitten, vaikka kuinka pihisteltiin.

eipä mulla muuta, halusin vain itkeä hieman että vituttaa, kun yksi ei saa työstään kelvollista palkkaa (alanvaihto on edessä heti kun se tuottaa! opintoihin ei todella varaa nyt) ja minä en saa työnantajaltani työtä jota voin tilastani huolimatta tehdä, mieluummin maksaa sairasloma-ajan palkkaa (n. 400e kuussa!!)

väsyttää, itkettää, masentaa. totesin tuossa miehelle että istunhan mä pankin päällä jos oikein huonosti menee niin ruoat järjestän lapsille kyllä heti pöytään. itse kaivettiin pakkasesta jämäruokia iltapalaksi, lapset söi puuroa ja joi maitoa, meillä on maitolakko nyt.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saada ruoka-apua.

Tai onko lähellä jotain muuta ruuanjakelupistettä?

Ainakin nyt alkuun hätävaraksi kunhan tilanne paranee. Jaksamista!

Vierailija
2/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niitä lapsia sitten pakko tehdä jos ei ole omaankaan ruokaan varaa? Tyhmästä päästä (päistä) kärsii koko ruumis, teillä koko perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitellakkaan miltä tuntuu olla tuossa tilanteessa. :(

Vierailija
4/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saada ruoka-apua.

Tai onko lähellä jotain muuta ruuanjakelupistettä?

Ainakin nyt alkuun hätävaraksi kunhan tilanne paranee. Jaksamista!

diakonille menoa tässä suunniteltiin nyt seuraavaksi, mutta kävelymatkaa vain on sen 10km suuntaansa. voi olla että huomenna lähden aamusta heti kävelemään, kun bussiin ei nyt ole rahaa, ja lenkkeilyhän tekee ihan hyvää. lapset voi onneksi viedä päiväkotiin syömään!

Vierailija
5/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niitä lapsia sitten pakko tehdä jos ei ole omaankaan ruokaan varaa? Tyhmästä päästä (päistä) kärsii koko ruumis, teillä koko perhe.

vaan nyt sattui minun sairaslomalle miehen töissä huonosti tuottava kausi. niitä sattuu silloin tällöin mutta nyt ajoitus oli vaan mahdollisimman surkea. rikkaita nyt ei muutenkaan ole oltu, mutta sentään leivän syrjässä kiinni!

Vierailija
6/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko saanun sovittua esim. puhelinlaskujen maksut niin, että liittymät pysyvät toiminnassa?

Vierailija
7/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko saanun sovittua esim. puhelinlaskujen maksut niin, että liittymät pysyvät toiminnassa?

onneksi ne tulee kerran kuussa niin että maksoin juuri loppukuusta puhelinlaskun, ei tarvinnut sopia sitäkin laskua. olis voinut olla hankalampaa.

Vierailija
8/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ne tulee kerran kuussa niin että maksoin juuri loppukuusta puhelinlaskun, ei tarvinnut sopia sitäkin laskua. olis voinut olla hankalampaa.

Voin antaa bussirahaa jos tarvitsette tai vaikka auttaa ruokaostoksissa jos ette saa ruoka-apua. Tai jos on joku muu keino miten tuntematon voi teitä auttaa...

Vierailija
9/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin antaa bussirahaa jos tarvitsette tai vaikka auttaa ruokaostoksissa jos ette saa ruoka-apua. Tai jos on joku muu keino miten tuntematon voi teitä auttaa...

odotan saavani huomenna apua sosiaalitoimesta, kun sinne soitan ja kerron tilanteen. lupaan mennä vaikka sinne siivoamaan ja keittämään kahvia, että saisi apua tähän tilanteeseen. uskon asioiden selviävän.

ja meillä on mahdollisuus vielä pyytää lainaan sukulaisilta, sitä ei olla tehty, kun ollaan näillä meidän epäsäännöllisillä tuloilla vältelty velkaantumista yhtään mihinkään suuntaan (no opintolainat on otettu mutta nekin nyt vain menoeränä lyhennyksineen).

eli jos ihan hirveä tilanne tulee, ettei lapsille ole laittaa ruokaa eteen niin soitellaan sukulaiset hätiin. eipä vain ole mainostettu tilanteestamme että inhottavaa alkaa sitten selittelemään. selittely kuitenkin on pieni vaiva jos lapset näkee nälkää.

Vierailija
10/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan saavani huomenna apua sosiaalitoimesta, kun sinne soitan ja kerron tilanteen. lupaan mennä vaikka sinne siivoamaan ja keittämään kahvia, että saisi apua tähän tilanteeseen. uskon asioiden selviävän.

ja meillä on mahdollisuus vielä pyytää lainaan sukulaisilta, sitä ei olla tehty, kun ollaan näillä meidän epäsäännöllisillä tuloilla vältelty velkaantumista yhtään mihinkään suuntaan (no opintolainat on otettu mutta nekin nyt vain menoeränä lyhennyksineen).

eli jos ihan hirveä tilanne tulee, ettei lapsille ole laittaa ruokaa eteen niin soitellaan sukulaiset hätiin. eipä vain ole mainostettu tilanteestamme että inhottavaa alkaa sitten selittelemään. selittely kuitenkin on pieni vaiva jos lapset näkee nälkää.

Pidän peukkuja, että saatte huomenna sosiaalitoimesta apua. Toivottavasti pääsette viikonlopun viettoon paremmissa tunnelmissa. :) Onneksi tilanteenne on ymmärtääkseni ohimenevä.

Vierailija
11/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohimenevää on ja varmaan jatkossa pihistellään jo etukäteen ennen kuin näin tiukille vetää, joku possurahasto on pakko perustaa ihan ruokatarpeisiin.

kiitokset tsempeistä ja läsnäolemisesta, erityisen ihanaa oli huomata että ihmiset on vielä empaattisia ja avuliaita, kun on hädässä! maailma tuntuu paremmalta paikalta :)

ap

Vierailija
12/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne teillä! Ihmettelen vain, että miten saat noin pientä sairauslomanajan palkkaa? Itse olin raskauden takia sairaslomalla useita kuukausia ja palkka juoksi normaalisti, onneksi.

Voimia!

Vierailija
13/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohimenevää on ja varmaan jatkossa pihistellään jo etukäteen ennen kuin näin tiukille vetää, joku possurahasto on pakko perustaa ihan ruokatarpeisiin.

kiitokset tsempeistä ja läsnäolemisesta, erityisen ihanaa oli huomata että ihmiset on vielä empaattisia ja avuliaita, kun on hädässä! maailma tuntuu paremmalta paikalta :)

ap

Kyllä apua aina saa, kun osaa ja uskaltaa pyytää. :)

Vierailija
14/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne teillä! Ihmettelen vain, että miten saat noin pientä sairauslomanajan palkkaa? Itse olin raskauden takia sairaslomalla useita kuukausia ja palkka juoksi normaalisti, onneksi.

Voimia!

ja työsopimustuntien mukaan maksetaan palkka sairaslomalta, eli osa-aikaisena. töissä kun olen käynyt, olen tehnyt reilusti yli sopimusmääräiset tunnit. ja sairasloma-ajan palkka on vielä paljon pienempi kuin normaali palkka, luonnollisesti.

ap

Vierailija
15/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla särähti korvaan, että olette saaneet MUUTAMAN satasen sossusta ja nyt siitä on parin viikon jälkeen jäljellä 1,5€! Mihin mennyt ne sataset??

Sossusta saa harkinnanvaraista toimeentulotukea, jos he niin katsovat.

Jos asutte lähellä Länsi-Helsinkiä, niin voin minäkin hieman autella vaikka ruuan muodossa :)

Vierailija
16/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raportoi ap huomenna mitä sanoivat sosiaalitoimesta ja kokeile se diakoniakin. Ovatko leipäjonot tuttuja? Niitä suosittelisin ihan avoimesti, olen itsekin käynyt Helsingissä vastaavassa. Jos et saa heti tällä viikolla apuja niin ilmoittele täällä, minä voin tehdä teille parin päivän ruoat ja ostaa puurotarpeet.

Tsemppiä!

Vierailija
17/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla särähti korvaan, että olette saaneet MUUTAMAN satasen sossusta ja nyt siitä on parin viikon jälkeen jäljellä 1,5€! Mihin mennyt ne sataset??

samoin niitä laskuja joita ei saanut yksinkertaisesti sovittua, oli maksettava vain. miehen työmatkakuluihin laitettiin 2vkoa arvoa ja lopuilla mitä jäi, ostettiin ruokaa, meitä kuitenkin on 5 henkeä.

kiitos, kyllä me varmaan sukulaisilta saadaan, mutta ihana tarjous!

ap

Vierailija
18/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin niitä laskuja joita ei saanut yksinkertaisesti sovittua, oli maksettava vain. miehen työmatkakuluihin laitettiin 2vkoa arvoa ja lopuilla mitä jäi, ostettiin ruokaa, meitä kuitenkin on 5 henkeä.

kiitos, kyllä me varmaan sukulaisilta saadaan, mutta ihana tarjous!

ap

Eräskin ystäväni erosi miehestään ja haki ttt:a, sai harkinnan varaista yli 200 pelkän puhelinkeskustelun perusteella..

Sitten on näitä, kuten eräs sukulaiseni, joka lypsää joka saatanan sentin mitä saa, pistää kurkusta alas/savuna ilmaan/muuhun TURHAAN ja VALITTAA, kun ei ole rahaa! =/

Mutta ikävä tilanne teillä tosiaan ja apua saa aina sitä tarvitseva, kunhan uskaltaa pyytää! Etkä sinä viimeisellä kolmanneksella t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n lähde 10km kävelemään!!

T. Länsi-Helsinkiläinen =)

Vierailija
19/19 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esittivät asian vielä niin että jos meillä hankaluuksia maksaa laskuja niin voivat ohjata toimeentulotukemme suoraan vuokranantajalle. sanoin että juu, ei ole jos vain rahaa riittää!

saadaan takuulla harkinnanvaraista, sillä alkukuusta tullut raha oli perustoimeentulotukea. onneksi ollaan raittiita eikä tupakoidakaan, ei olisi takuulla riittänyt sekään raha näin pitkälle!