Onko mieheni jotenkin erilainen?
On yrittäjä, tienaa ihan kohtuullisesti työmäärään nähden. Työnsä on kuitenkin vastuullinen, tekee töitä työpaikalla 9-15, joskus menee jo kahdeksaan. Kotona on 15.30-16.30. Tekee kotona yrityksen töitä pari kolme tuntia viikossa.
Tällaisia yrittäjiä on tuttavapiirissämme muutama, ilmeisesti asiamme on todella hyvin kun isä on kotonakin ja silti pystyy elättämään perheensä. Vie lapsia kouluun, hakee koulusta, ehtii laittaa päivällistä yms.
Kommentit (10)
Palkka n. 9.500 e kuussa. Siihen joskus ylitöitä je nekin kotoa tehtyä (joskus pakko mennä asiakkaalle), ihan kivat ylityölisät. En valita en
Irl olen yleensä tästä kovin hiljaa.
ap
sen työ vaan on erilainen kuin monen muun.
Ja miksi ihmeessä koet niin, että sun pitäisi olla asiasta hiljaa. Saat kyllä ihan ääneen ilmaista kiitollisuutta siitä, että sun perheellä on niin hyvä tilanne, että toi on mahdollista.
Ja miksi ihmeessä koet niin, että sun pitäisi olla asiasta hiljaa. Saat kyllä ihan ääneen ilmaista kiitollisuutta siitä, että sun perheellä on niin hyvä tilanne, että toi on mahdollista.
on tuntunut että ei ole hyvä kertoa näin onnellisesta tilanteesta. Ja kun ei sen työ ole niin kovin erilainen kuin muilla, tekee sen työn omaan tyyliinsä.
ap
Palkka ei av: n mittapuun mukaan varmaan ole kummoinen, kuitenkin reilusti enemmän mitä suomalaisen keskiansio on (nostaa säännöllistä kk-palkkaa).
jos sen pystyy omalla tyylillään tolleen tekemään. Kaikissa työpaikoissa kun se ei ole mahdollista, vaikka itse työn sisältö olisikin samanlaista.
Mulla siis myös mies perheyrityksessä töissä, joustavat työajat, tosin ei ihan noin lyhyitä työpäiviä tee ja joskus joutuu tekemään töitä kotona sen lisäksi. Silti olen voinut kertoa kuinka ihanaa on, kun voi tarvittaessa vaikka viedä lapset sinne kesken päivän kun itse pitää mennä lääkäriin tai jotain muuta vastaavaa. En ole asiasta koskaan saanut negatiivista palautetta - ehkä ap vain kuvittelet, että kaikki ovat sulle joka tapauksessa kateellisia, ja jos sanot jotain, he purkavat kateuttaan sinuun?
jos sen pystyy omalla tyylillään tolleen tekemään. Kaikissa työpaikoissa kun se ei ole mahdollista, vaikka itse työn sisältö olisikin samanlaista.
Mulla siis myös mies perheyrityksessä töissä, joustavat työajat, tosin ei ihan noin lyhyitä työpäiviä tee ja joskus joutuu tekemään töitä kotona sen lisäksi. Silti olen voinut kertoa kuinka ihanaa on, kun voi tarvittaessa vaikka viedä lapset sinne kesken päivän kun itse pitää mennä lääkäriin tai jotain muuta vastaavaa. En ole asiasta koskaan saanut negatiivista palautetta - ehkä ap vain kuvittelet, että kaikki ovat sulle joka tapauksessa kateellisia, ja jos sanot jotain, he purkavat kateuttaan sinuun?
kautta olen todennut että joskus on parempi olla asiasta hiljaa. Ystävät ja tuttavat, sukulaiset ja sellaiset kyllä tietävät asian. Minä muuten en taas voisi viedä lapsia miehen työpaikalle.
ap
Ihan totta! Silti en koe perheeni elämää mitenkään köyhäksi. Veroprossa tietty mun tuloilla ihan minimi. Asumismenotkin meillä pienet, kun asutaan jo velattomassa asunnossa, joskin pienessä. Normimenot (ruoka, kosmetiikka, pesu, vaatteet) meillä absoluuttisen minimissä, kun taas lasten harrastuksista ei tingitä (ratsastus, taidekoulu x 2 lasta), nuorin ei vielä harrasta. Matkailustakaan ei tingitä, mutta ihan varakkaaksi perheemme luen, vaikka suomalaisittain meidät luetaan umpiköyhiksi.
Saati sellaisia yrittäjiä, jotka pienellä työajalla tienaavatkin.
Kiva, että teillä se on onnistunut:)
t. aina töissä olevan yrittäjän tytär