Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjallisuutta kun oma sisarus on narsisti

Vierailija
10.05.2012 |

Olen lukenut nyt paljon kirjallisuutta narsismista, mutta kaikki kertoo järjestelmällisesti siitä, kun oma puoliso tai työnantaja on narsisti. Tuo sisaruus puuttuu kokonaan.

Itse kun olen kärsinyt 35-vuoden ajan erittäin julman sisaruksen kohtelua, kiusaamista, valehtelua (sairaita valheita, jopa valehdellut puhelimessa toisen vanhempamme kuolleen, kun halusi pilata minulta erittäin tärkeän työjutun, jonka ansioista olisin ylennyt työssäni, ja päässyt parempaan asemaan kuin tämä sisar. Sai sillä minut romahtamaan, enkä kyennyt menemään töihin, enkä kyennyt edes ilmoittamaan poissaoloa, olin niin sekaisin, kunnes totuus valkeni. En menettänyt työpaikkaa, työnantaja ymmärsi erittäin erikoisen ja sairaan tilanteeni, ja antoi oharit anteeksi, mutta yleneminen meni sivu suun), henkistä ja fyysistä väkivaltaa (fyysistä väkivaltaa koko lapsuuden, vasta kun tulin 16-vuoden ikään, lopetti), pilannut järjestelmällisesti ihmissuhteeni, mitätöinyt minua, keksinyt minusta perättömiä valheita ja saanut jopa vanhempamme uskomaan niihin (esim. se kuolema-juttu kääntyikin loppupeleissä minun syykseni ja olin mukamas keksinyt sen omasta päästäni) jne.

Surullisinta tässä on se, ettei vanhempamme usko minua, mitä kaikkea olen joutut kokemaan, ja joudun edelleen kokemaan. Tämä sisarus saa aina puhuttua kaikki puolelleen, ja minusta tehtyä syntipukin. Vanhemmat vain aina voivottelevat minulle "koittaisit nyt tulla toimeen ****n kanssa..."

Olen aina ihmetellyt, että jos minua (tai ketä tahansa) kohdeltaisiin tällä tavoin parisuhteessa, niin kyllä löytyisi ymmärtäjiä ja kaikki auttaisivat minua pääsemään eroon sellaisesta sairaasta ihmisestä. Mutta kun kyseessä on oma sisarus, niin kukaan ei uskoa ja minulta vaaditaan vain ymmärrystä.

En ole nyt ollut enää 2-vuoteen tekemisissä tämän sisarukseni kanssa, ja vaikeaa on ollut. Vanhempamme painostaa koko ajan minua sopimaan riitamme. Mutta kun ei meillä ole riitoja. Hän on sairas. Hän on narsisti. Hän on patologinen valehtelija. Hän on patologinen kiusaaja. Hänen elämänsä tarkoitus on tuhota minun elämäni, ja saada hallita sitä.

Itse hän on erittäin korkeassa ja arvostetussa asemassa. Hänellä on aina laaja ystäväpiiri, joka vaihtuu parin vuoden välein. Hänellä ei siis ole yhtäkään ystävää/tuttavaa yli kahden vuoden takaa. Ei ole ikinä ollut. Kaikki aina haluaa kadota hänen elämästään. (Jopa puolisot.)

Onko kukaan koskaan lukenut mitään hyvää kirjallisuutta tällaisesta tilanteesta, kun oma sisarus on narsisti ja kiusaaja?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoja ja artikkeleita.

Kirja: Sata tapaa tappaa sielu on todella hyvä.

Kuitenkin tässäkin kirjassa puhutaan puolisosta. Mutta koeta kääntää asia sisarusta kohdistuvaksi.

21 vuotta narsistin piinaa takana ja edelleen jatkuu - laimentunut on tosin, kun huomaa ettei saa minusta enää otetta. Onneksi ymmärsin erota 12 vuotta sitten.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän