Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies hermostui kun "levitän anopin asioita"??!!! Tuli iso riita!!

Vierailija
06.05.2012 |

sanoin miehelle etten jaksa leikkiä anopille ystävää, kun anoppi kertoo minulle seksielämänsä aivan liian tarkasti, missä asennossa, milloin, kenen kanssa ja kuinka usein. mies hermostui ja kysyi miksi levitän tuollaisia luottamuksellisia asioita. en siis kertonut näistä yksityiskohtaisia kertomuksia, kuten anoppi minulle, vaan juuri noilla sanoilla mitä tähänkin kirjoitin.

meille tuli iso riita miehen kanssa. minä olen vanhoillinen ihminen siinä, että kunnioitan tosi paljon vanhempia ihmisiä, en halua loukata heidän mieltään. en ole myöskään koskaan edes omien ystävieni kuullut kertovan seksielämästään minulle. en siis osannut reagoida juuri mitenkään kun anoppi alkoi minulle kertoa seksielämästään, lähinnä olin varmaan punainen (helotuksen kasvoilla tunsin) ja menin hiljaiseksi. hävetti anopin puolesta ja nolotti kuunnella, oli tosi vaivautunut hetki minulle. en sanonut anopille etten halua kuunnella, olin vain ihan hiljaa järkytyksestä.

nyt mies syyttää minua sitten minun ja anopin huonoista väleistä, kun en yksinkertaisintakaan asiaa voi sille sanoa suoraan. niinhän se varmaan on, mutta ei kai liki 60-vuotiaalle tarvitse sanoa etten halua kuunnella hänen yksityiskohtaisia seksikokemuksiaan? eikö tuollainen olisi ihan perusjuttu jo anopillekin, pitää suu kiinni?

meillä anoppi arvostelee taitavasti piilovittuillen minulle (en koskaan sano niihin mitään, olen hiljaa vain, kierrän aiheen), vertailee miehen exään (ja kun sanon etten halua hänen tekevän niin, sanoo ettei ole verrannut, kertoi vain mitä tällaisissa tilanteissa ex teki, en kai ole niin herkkä ettei exästä saa puhua ollenkaan). ja jos olen hänen mielestään tehnyt jotain mitä poikansa vaimona ei kannata, muistaa kyllä mainita taas että niinhän se exäkin teki aina jotain tällaista. mutta sehän ei siis ole vertaamista?

jos otan asioita esille hänen kanssaan, että loukkaa kun sanot noin, kieltää ja haukkuu minut, jopa ottaa asenteen "nyt on sitten minun vuoroni kertoa missä en sinussa pidä", jolloin alkuperäistä aihetta ei voi käsitellä, vaan anoppi haukkuu minut pystyyn.

olen sanonut miehelle etten enää halua olla tekemisissä äitinsä kanssa, mutta mies vaatii että koska olemme aiemmin pitäneet viikottain anopin kanssa yhteyttä, nyt pitäisimme edes puolet siitä. minä en enää halua, olen vuosia yrittänyt pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. joistain asioista olen koittanut puhua anopin kanssa, mutta se päättyy kuin yllä kirjoitin.

viimeksi jouduin pyytämään anopilta anteeksi sitä että suutuin kun hän sanoi minulle historian toistavan itseään, taas hänen pojallaan on sellainen ja tällainen vaimo. en enää halua enkä jaksaisi.

jos jollakulla on tähän pattitilanteeseen vinkkejä, ottaisin mielelläni vastaan.

anopillani on (tai on ollut) yhteensä 4 miniää, eikä hän ole tullut oikein toimeen niistä kenenkään kanssa.

mieheni ei oikein osaa asettua selvästi rinnalleni ja tukea minua tässä asiassa, auttakaa te rakkaat naiset!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt tartteis hieman ulkopuolista ymmärtäjää ja kommentoijaa tähän.

ap

Vierailija
2/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sun ja miehen valiset suhteet ihan erillisina. Eli et kommentoi miehelle mitaan mita sun ja anopin valilla on sanottu, ja samoin ala keskustele anopin kanssa siita mita sun perheessa tapahtuu. Ymmarran kylla etta mies oli nolona kun rupesit kertomaan mita seksijuttuja anoppi oli sulle puhunut eika halunnut ruveta sita sun kanssa ruotimaan. Mutta onhan sulla oikeus olla kuuntelematta anopilta sellaisia juttuja mita et halua kuulla, yrita vaan sanoa heti kun seksijutut tms alkaa etta anteeksi vaan, mutta en mielellani keskustele nain henkilokohtaisista asioista, ja vaihdat vaan puheenaihetta tai lahdet pois tilanteesta.

Olisiko mahdollista etta mies tapailisi anoppia useimmiten yksinaan/lasten kanssa, ja sina olisit mukana vain erityistilaisuuksissa? Sun taytyy varmaan tassa asiassa ottaa ohjat omiin kasiin ja tehda miehelle ihan selvaksi miksi et halua olla anopin kanssa tekemisissa, kuinka usein olet valmis tapaamaan kohteliaisuuden vuoksi, ja miten visiitit tasta lahtien jarjestetaan. Ja sitten pitaa siita myos kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole aiemmin kertonut mitään, nyt olen kyllästynyt ainaiseen hissutteluun anopin suhteen. en halua enää käydä anopin luona ollenkaan. jos en mielistele, olen kamala ihminen ja jos sanon suoraan jostain (kerran sanoin anopille ettei sovi, kun halusi tulla sisustamaan meidän asunnon, ehdotti että siivoaisi ja vaihtaisi huonekalujen järjestystä kun olen jossain muualla. sanoin että ehdottomasti ei, se on minun koti myös jossa on minun henkilökohtaisia tavaroita. anoppi loukkaantui ja kysyi mitä oikein kuvittelen hänen tekevän niille henkilökohtaisille tavaroilleni, ei hän niitä roskiin heitä. niin, eikö se riitä etten halua hänen koskevan niihin?)

en ole siis puhunut anopin miesseikkailuista tai muistakaan asioista miehelle, ja kun anoppi utelee kyläreissun jälkeen miksi mies oli niin hiljainen, kuittaan asian sanomalla etten tiedä, kysy siltä tai etten huomannut mitään. tosin nykyään tiedän olla sanomatta kysy siltä, kun anoppi olettaa että kyseessä on jokin asia mikä hänen KUULUU saada tietää ja piinaa sillä sitten jatkuvasti, miksen voi kertoa.

Vierailija
4/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap suree

Vierailija
5/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä anoppisi kuulostaa äärimmäisen oudolta.

Itse pyrkisin tilanteessasi välttelemään kahdenkeskisiä tilanteita anopin kanssa. Ex jutut ym. antaisin mennä kommentoimatta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei anopin kanssa tarvitse olla ystävä :)

Tuossa tilanteessa tuskin saat koskaan mitään asiallisia välejä, joten itse keskittyisin täyden sodan välttelyyn.

Vierailija
6/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppis on ihan skitso.

Vaikka kyseessä on sukulainen, ei sun oo mikään pakko olla missään yhteyksissä sen kanssa. Miehes hoitakoon yhteydenpidon.

Vierailija
7/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi anoppi on kuulema lähetellyt ahdistavia viestejä miehelle, millaista tulee elämä jatkossa olemaan kun en suostu olemaan missään väleissä anopin kanssa.

eli paineita on nyt rankasti. mies syyttää anopin kanssa välien katkomisesta minua (minä tein päätöksen, kun en enää jaksanut kuunnella) ja anoppi painostaa miestä hoitamaan tilanteen. ja mies koittaa minua nyt saamaan anopille soittamaan, mitä minä en halua tehdä.

ap

Vierailija
8/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänen aika ap! Anoppisi kuulostaa todella kammottavalta. Itse lopettaisin yhteydenpidon täydellisesti (itse olen tehnyt niin paljon pienemmästäkin!!)

Vierailija
9/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei selkeästi käsitä miten pahalta voi anopin puheet ja tekemiset tuntua naisesta. olen niin kovasti kaivannut sitä että mies ymmärtää miltä minusta tuntuu, oikeasti menetän kohta järkeni ja saan hermoromahduksen tämän asian kanssa.

ap

Vierailija
10/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna pitäisin pintani. Miehesi tuntuu olevan aika kiinni napanuoralla kiinni äidissään, kun antaa äitinsä uhkailla ja vielä myötäilee sitä. Niin millaiseksi se teidän elämä sitten muuttuu, kun häneen ei pidetä yhteyttä? Kertoiko miehesi?

Vierailija
11/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin miehelle etten jaksa leikkiä anopille ystävää, kun anoppi kertoo minulle seksielämänsä aivan liian tarkasti, missä asennossa, milloin, kenen kanssa ja kuinka usein. mies hermostui ja kysyi miksi levitän tuollaisia luottamuksellisia asioita. en siis kertonut näistä yksityiskohtaisia kertomuksia, kuten anoppi minulle, vaan juuri noilla sanoilla mitä tähänkin kirjoitin.

Tässä on ainakin teidän riitanne syy.

On muutamia asioita mitä miehelle ei kerrota ja miehen äidin mahdollinen seksielämä on yksi niistä.

Vaikka et kertonut yksityiskohtia oli siinä silti ihan liianksi informaatiota, koska samassa virkkeessä esintyy anoppi ja seksi.

Vierailija
12/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin joskus rauhallisella hetkellä miehelleni mitä kaikkea anoppi oli sanonut ja kuinka paljon se oli loukannut minua. Teimme sitten yhdessä sellaisen ratkaisun, että jos on jostain asiasta ns. sanomista anopille, niin mies hoitaa sen sanomisen enkä minä.

Tilannetta auttoi kovin myös se, että kerran anoppi jäi niin sanotusti rysän päältä pojallensa kiinni, jolloin miheni ihan oikeasti ymmärsi tilanteen. Ja sanoi myös äidilleen siitä ja piti asiassa minun puoliani.

Nyt on ihan hyvät välit anopin kanssa ja voin sanoa että lapsellamme on rakas isoäiti. Edelleen hoidamme "sanomiset" miehen kautta, mutta anopin kunnioitus myös minua kohtaan on lisääntynyt eikä hän enää ole niin kärkäs, olemme joissain tilanteissa jopa ymmärtäneet toisiamme :)

Vierailija
13/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin välit anoppiin todella etäisenä ja viileinä. Välejä ei trvitse kokonaan katkaista, mutta teet todella selväksi että kaikkea et sinäkään siedä ja ansaitset parempaa kohtelua.

Jotkut anopit vain ovat sellaisia että luulevat omistavansa aikuiset lapsensa ja heidän puolisonsa ja että heillä on oikeus ja valta puuttua kaikkeen. Näille pitää rautalangasta vääntää, miten normaalit ihmiset toimivat.

Miehesi voisi myös tarkastella omaa suhdettaan äitiinsä. Yleensä aikuiset asettavat puolisonsa etusijalle ja vanhempansa vasta sen jälkeen. Miehen tulee puolustaa ensisijaisesti puolisoaan eikä omia vanhempiaan. Te olette perhe ja perheen tulee vetää yhtä köyttä, miehen äiti ei kai kuulu ydinperheeseenne. Minkä mallin mies antaa omille lapsilleen, jos pitää äitiään tärkeämpänä kuin vaimoaan??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä