Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et halua maksaa satasta rakennekynsistä, tässä vinkki!

Vierailija
04.05.2012 |

Moi!

Näin kesäksi ajattelin postata oman kynsientekovinkkini. Olen itse tehnyt geelikynsiä vuosia pienelle kaveripiirille ja itselleni, kynnet on vaan tosi työläät tehdä ja geelillä vaikea saada riittävän ohutta ja tasaista jälkeä ilman ammattimaista kynsiporaa. Lisäksi harva omistaa kaikki uv- lamput, geelit, siveltimet ym.

Tähän tarvitset vain tippejä, liimaa, kynsiviilan ja lakkaa.

Omat kynteni teen näin:

- Tilaa netistä läpinäkyviä värittömiä tippejä

- Viilaa tippien kynsiin liimattavaa saumaa ohuemmaksi jo ennen kiinnittämistä

- Kiinnitä liimalla ja leikkaa ihan tavallisilla kynsisaksilla melko pitkiksi. Ilman tippileikkuria tippi hieman kärsii, joten viilaa se ennemmin sopivan lyhyeksi. Itse pidän max. puolen sentin kynsiä, jottei näytä luonnottomalta.

- Viilaa varovasti vielä tipin ja oman kynnen saumakohtaa mahdollisimman tasaiseksi. Tippi vaalenee ja tässä vaiheessa näyttää aika karulta.

- Jos haluat ranskalaisen lakkauksen, on tässä vaiheessa helppo levittää valkoinen lakka, kun kynnen pinta on karhea ja lakka levittyy mukavasti. Et tarvitse kovinkaan vakaata kättä ja oikea linja on helppo nähdä läpinäkyvän tipin läpi. Yksi kerros riittää, koska se imeytyy karheaan tippiin tosi hyvin ja kuivuu nopeasti.

- Päälle muutama reilu kerros läpinäkyvää lakkaa, niin että saumakohta ei erotu. Pelkän sauman rakoon voi ensin levittää kerroksen.

Tämä vie hieman aikaa, mutta lopputulos on todella luonnollinen ja kynsi yhtä ohut kuin omakin kynsi. Tipit pysyvät oikein hyvin ilman geeliäkin jos pitää riittävän lyhyenä. Helpommalla pääsee kun heittää yksivärisen lakan pintaan. Minulla kynnet kestävät hyvänä ainakin kolme viikkoa. Pelkkä lakka omilla kynsillä pysyy minulla ehkä puolisen viikkoa ennen kuin alkaa lohkeilemaan. Eli pieni vaivannäkeminen kannattaa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

60€ makso mun ja 45-50€ on huolto neljän viikon välein. Maksan sen mieluusti, en ole itse mikään näpertelijä.

Moni teettää kavereillaan ja maksaa parikolme kymppiä, mikä ei musta ole lainkaan paha.

Vierailija
2/2 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

60€ makso mun ja 45-50€ on huolto neljän viikon välein. Maksan sen mieluusti, en ole itse mikään näpertelijä.

Moni teettää kavereillaan ja maksaa parikolme kymppiä, mikä ei musta ole lainkaan paha.

Tee mitä teet, tässä vain vinkki heille, ketkä nimenomaan haluavat näperrellä. Ja kyllä laadukkaat ammattilaisen tekemät kynnet hipovat satasen luokkaa kauneushoitoloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi