Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI parturit ei osaa laittaa hiuksia?! (Ja saako niitä neuvoa?)

Vierailija
26.04.2012 |

Kävin eilen parturissa, samalla tutulla tyypillä, jolla olen käynyt aiemminkin. Leikkaa aina tosi hyvin ja juuri sellaisen kuin haluankin, mutta se hiusten laittaminen! Eilenkin kuvailin haluamaani tyyliin "sellainen rikottu malli, saa ottaa 10 senttiä pois pituudesta, tykkään sellaisesta räväkästä tuulitukka-tyylistä". Ja leikkasi juuri noin. Mutta laittoi tukan kuin keski-ikäiselle tädille! Föönasi ja kohotti ja tupeerasi, teki kunnon pallopermiskampauksen ihanaan uuteen säpäkkään tukkaani!

Yritin sanoa, että kuivaisi vaan ja kääntäisi latvoja vähän ulospäin eikä paljon muuta. Mutta halusi väen vängällä laittaa, joten en kehdannut enempää vaatia. Vaaditteko tai neuvotteko te? Ja mikä ihme siinä on, ettei hiusalan ammattilainen osaa laittaa hiuksia tyylillisesti samallalailla, kun on juuri leikannut ne?!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän se muuten tarkoittaa?

Vierailija
2/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä viimeksi kielsin kampaajaa laittamasta muotoilutuotteita, väitin että olen tullut allergiseksi niille. En vaan kestä, kun muotovaahtoa lätkitään kourakaupalla ja sitten hiukset föönataan kamalaksi palloksi. Lopulta koko komeus kruunataan järkyttävällä määrällä hiuslakkaa, yök. Harmi, etten aiemmin keksinyt tota allergiaa. Joka kerta oon samantien pessyt hiukset, kun olen päässyt kampaajalta kotiin.

Toinen ongelma on, että kampaajan sentti on yleensä kolme. Viimeksi sain melkein pidellä kättä otsatukan päällä koko ajan, ettei vain olisi saksinut sitä klaniksi. Kauheella vaivalla olen saanut kasvatettua ikävän luonnonkiharan niin pitkäksi, ettei enää sojota kohti taivasta.

Mistä löytyisi hyvä kampaaja?!?!?!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

räväkkä tuulitukka voi olla mitä vaan, muttei ainakaan mun mielestä kolmosenkin kuvaama pallokampaus. Vähimmillään tuulitukka on mielestäni sellainen, joka edes liikkuisi tuulessa... Kai nyt sen verran pitäisi ammattilaisen tajuta neuvomattakin tai ottaa edes asiakkaan vinkit vastaan! Jos sanoo, että älä laita paljoa, niin kai pitäisi kuunnella ja olla laittamatta?

Siitä piti sitten lähteä suoraan kaverin kanssa kahville... Hän saikin sitten hyvät naurut mummokampauksestani.

ap

Vierailija
4/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka nyt haluaisi näyttää Dannylta tullessaan kampaajalta :D

Vierailija
5/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajalle äläkä parturille. Parturit koulutetaan miesten hiusten laittoon, ei ne mtn tuulitukkia osaakaan tehdä.

Vierailija
6/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laittaminen vaan tökkii ja pahasti. Ja juuri siksi en kehtaa oikein valittaakaan, kun se leikkaaminenhan se pääasia on. Kurja vaan maksaa lähemmäs satanen ja lähteä parturista suu mutrussa. Tai vaihtoehtoisesti pipo päässä.

Ehkä mäkin kehitän itselleni allergian muotoilusuihketta ja lakkaa kohtaan. En vaan tiiä, meneekö läpi, kun värjääminen ei kuitenkaan aiheuta mitään oireita :D

ap

Vierailija
7/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina saanut tahtoni läpi kun olen sanonut että tykkään sileistä kampauksista enkä halua mitään runsasta pörröä. Että vaan vähän vahalla nypitään muotoon kuivauksen jälkeen ja mieluummin tosiaan "lätistäen" enemmän kuin pöyhien pystyyn.

Vierailija
8/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkät hiukset, persukseen asti. Eikä osata edes lettiä lehdä...

Vierailija
9/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajaa on todella vaikea löytää. Useimmiten ne leikkaavat liikaa ja tukka alkaa näyttää hyvältä vasta muutama viikko käynnin jälkeen.

Itse sanon muuten aina, että mieheni on allerginen niille aineille (niin kuin onkin). Säästyn siis lakkapilveltä :)

Vierailija
10/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on monta kertaa tehty sellainen tätimäinen pallotukka rikottuun malliin. Eihän siinä mitään mutta teinin päässä sellainen näytti naurettavalle. Vaihdoin sitten kampaajaa ja hän osasi tehdä sellaisen kampauksen lähtiessä, ettei tarvinnut hävetä. En kyllä ymmärrä miksi se tukka pitää muotoilla siten, ettei se yhtään istu asiakkaan tyyliin. Varsinkin tuollaisen vakkarikampaajan luulisi nähneen miten asiakas normaalitilanteissa laittaa hiuksensa. On tosiaan tylsää mennä pesemään tukka ja laittamaan se heti uudestan jotta näkee onko leikkaus onnistunut vai ei.

Vierailija
11/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamasta muotoilutuotteita, jos ei niitä halua. Tietty kevyt tukituote on aina melkein pakollinen jos haluaa esim. latvoja käännettävän ulossuin. Kampaajalle täytyy yleensä suoraan sanoa minkälaista lopputulosta vaatii. Mieti vaikka etukäteen seuraavaksi kerraksi ne sanat joilla parhaiten kuvaat viimeistelyä. Ja sano mitä ET EHDOTTOMASTI halua. Onnea matkaan seuraavaan kertaan!

Vierailija
12/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kampaajakäynnit noin vuosi sitten, kun en ole ikinä ollut tyytyväinen lopputulokseen! Mulla on pitkät hiukset, joita on vähän vaalennettu.

Yksi halusi aina lopuksi harjoitella (!) letittämistä. Toisessa paikassa oli usein opiskelijoita, jotka halusivat harjoitella pitkien hiusten pesemistä. Yhtä kampaajaa joiduin neuvomaan, miten pitkät hiukset selvitetään pesun jälkeen. Värisävyt usein vääriä (liian lämpimiä, punertava, ei sovi mulle). Ja hinnat vaan nousee...

Nykyään laitan itse värin hiuksiini ja leikkaan latvat. Halpaa ja helppoa ja olen paljon tyytyväisempi lopputulokseen. En jaksa enää edes yrittää löytää kampaajaa, josta kävelisin onnellisena ulos. Ja isossa kaupungissa asun, ihmettelen kyllä kampaajien ammattitaitoa.

Vierailija
13/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kampaajakäynnit noin vuosi sitten, kun en ole ikinä ollut tyytyväinen lopputulokseen! Mulla on pitkät hiukset, joita on vähän vaalennettu.

Yksi halusi aina lopuksi harjoitella (!) letittämistä. Toisessa paikassa oli usein opiskelijoita, jotka halusivat harjoitella pitkien hiusten pesemistä. Yhtä kampaajaa joiduin neuvomaan, miten pitkät hiukset selvitetään pesun jälkeen. Värisävyt usein vääriä (liian lämpimiä, punertava, ei sovi mulle). Ja hinnat vaan nousee...

Nykyään laitan itse värin hiuksiini ja leikkaan latvat. Halpaa ja helppoa ja olen paljon tyytyväisempi lopputulokseen. En jaksa enää edes yrittää löytää kampaajaa, josta kävelisin onnellisena ulos. Ja isossa kaupungissa asun, ihmettelen kyllä kampaajien ammattitaitoa.

Ihan samat kokemukset mullakin. Mä olen käynyt kaikki tän kaupungin parturit läpi, enkä ole ollut kertaakaan tyytyväinen. Kun ei koskaan kävellyt tyytyväisenä ulos parturin ovesta, niin on pakko vaan luovuttaa. Ei ne osaa, niin ne ei osaa.

Vierailija
14/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen aina ajatellut, että mussa on joku vika, kun ei kemiat tunnut ikinä kohtaavan kampaajien kanssa. Joo ehdottakaa vaan hyviä kampaajia etelä-suomesta. Voin reissata pidemmällekin. Huoh.

Vierailija
15/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina saanut tahtoni läpi kun olen sanonut että tykkään sileistä kampauksista enkä halua mitään runsasta pörröä. Että vaan vähän vahalla nypitään muotoon kuivauksen jälkeen ja mieluummin tosiaan "lätistäen" enemmän kuin pöyhien pystyyn.

Sen takia emme lätistä vahalla tai anna hyvin leikattujen roikkua tuulessa liihottavan luuttuna, koska se ei ole hyvän näköistä.

Tupeeraamalla, napakalla föönauksella ja lakalla varmistamme, että pääsi puuttelliset muodot, hiustesi ohuus ja muut virheet peitetään ja että kokonaisuus näyttäisi mahdollisimman huolitellulta ja kestäisi iltaan asti.

Olemme tottuneet palvelemaaan ihmisiä jotka haluavat edustaa parhaita puoliaan ja näyttää hyvältä seuraavaan hiusten pesuun..

Nykyisin ihmiset näyttävät suihkusta kadulle juosseilta lätistetyissä tuulitukissaan.. Ja sitten itketään kun tää on tällanen roikkuva ja vetää piirteitä alas.. Mikään ei kelpaa!

Lohdutan, että tuolla asenteelle ette koskaan löydä hyvää kampaajaa!!

Vierailija
16/16 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia emme lätistä vahalla tai anna hyvin leikattujen roikkua tuulessa liihottavan luuttuna, koska se ei ole hyvän näköistä.

Tupeeraamalla, napakalla föönauksella ja lakalla varmistamme, että pääsi puuttelliset muodot, hiustesi ohuus ja muut virheet peitetään ja että kokonaisuus näyttäisi mahdollisimman huolitellulta ja kestäisi iltaan asti.

Olemme tottuneet palvelemaaan ihmisiä jotka haluavat edustaa parhaita puoliaan ja näyttää hyvältä seuraavaan hiusten pesuun..

Nykyisin ihmiset näyttävät suihkusta kadulle juosseilta lätistetyissä tuulitukissaan.. Ja sitten itketään kun tää on tällanen roikkuva ja vetää piirteitä alas.. Mikään ei kelpaa!

Omasta mielestäni näytän parhaimmaltani siinä lätistetyssä tukassa. Silloin näytän sellaiselta karulta, jätkämäiseltä tyypiltä jolta haluankin näyttää ja jollaiseksi tunnen itseni sisäisesti. Toki voi olla että olen perinteisesti kauniimpi toisin laitettuna mutta kun en halua olla sellainen naisellinen ja kaunis. Joten kuljen edelleen iloisesti päätä myöten litistetyssä mustassa pixie-tukassani ja pyydän kampaajaakin olemaan pörhimättä näitä muutaman sentin karvoja pystyyn :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän