Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi tienaa paremmin, opettaja vai hoitaja?

Vierailija
19.04.2012 |

Opiskelin lukion jälkeen ammatin, joka ei kiinnosta enää yhtään. Tekisi mieli vaihtaa alaa. Opettajan työ kiinnostaisi hyvien työaikojen vuoksi, mutta hoitajan (lähinnä sairaanhoitajan) työ olisi ehkä enemmän oma kutsumukseni. Eihän näitä asioita raha ratkaise, mutta silti mietin kummassakohan ammatissa tienaisin enemmän.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä on tosi erilainen palkka riippuen siitä onko ne eskarissa vai lukiossa

lukiossa tienaavat melkein tulpasti enemmän kuin eskarissa ja muut siltä väliltä, hoitsut osuvat väliin siltä väliltä

Vierailija
2/6 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sh ja peruspalkka on hieman vajaa 2400€.

Vuorolisillä tienaa, tosin opettajakin voi ottaa ylim. tunteja mistä nettoaa käsittääkseni melko hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen sairaanhoitaja, ja siinä työssä palkka oli lisineen noin 2500 eur kuussa. Nyt olen ammatillisten aineiden opettaja ja tienaan reilut 4000 kuussa, eikä tartte tehrä yhtään ilta- eikä yötöitä.

Vierailija
4/6 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja millainen hoitaja. Sunnuntailisistä ym tulee mukavasti palkan päälle. Opettajia taas voidaan lomauttaa koko kesäksi. Eli ei saa sitä palkkaa mikä kuuluisi...

Mitä muuten tarkoitat opettajien hyvillä työajoilla?

Vierailija
5/6 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee kuten minä, lähdet jatkamaan omaa alaasi eli menet lukemaan hoitotiedettä ja hankit siellä opettajan pätevyyden. Huomattavasti parempi palkka eikä tarvi "alusta" aloittaa työuraa.

Vierailija
6/6 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei nykyisellään sa juurikaan. Eikä se palkka niistä minusta kovin kaksinen ole, kun ne pitää kuitenkin suunnitella etukäteen. Itselläni on yksi ylitunti viikossa. Saan niistä bruttona noin 85 euroa kuukaudessa.