Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vatsataudin uusiminen

Vierailija
18.04.2012 |

Hei tietääkö joku voiko vatsatauti tulla uudestaan koko perheelle kun viime viikolla se kävi kaikki läpi ja nyt viime yönä viimeksi ekana aloittanut oksensi taas yhesti?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yönä taas jatkui....

Tai sitten vieraana on taas uusi vatsapöpö. Pk-seudulla ollaan.

Vierailija
2/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaista teillä oli? meillä ei kaikilla tarvinnut oksentaa mutta oli vatsa kipeä ja oksetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin aloittajalla. Eli viime viikolla yrjötautia ja nyt toissayönä toinen lapsista oksensi kerran. Jäi siihen yhteen kertaan ja lapsi "parani" sen jälkeen ihan täysin (oli vähän huonolla ruokahalulla ja maha löysällä viimeviikkoisen jäljiltä) muutamassa tunnissa: ruoka alkoi maistua ja kakka normalisoitui.

Vierailija
4/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo meilläki oksensi nyt vaan yhesti yöllä ja on nyt suhteellisen pirteä. nyt vaan toivon ettei enää tulis muille. oon niin ahdistunu aina vatsataudin aikaan. mietin vaan että millon tulee muille..

Vierailija
5/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virus elää oksennuspisarassa jopa 10 päivää. Meilläkin kaikki oksensivat aluksi ja sitten yksi sai uudestaan ripulin, toinen oksensi ja kolmas valitteli mahaansa, loput olivat oireettomia. Vaikka kuinka siinä välillä siivottiin ja desinfioitiin. Nyt vasta asunto alkaa olla pöpöistä puhdas kun riittävästi aikaa kulunut.

Vierailija
6/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan jouduttu kahdesti perumaan vieraiden tulo kun nyt on tällainen tilanne. toivottavasti tää menee pian ohi..

Vierailija
7/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myöskin sama! Viime viikolla oltiin kaikki vatsataudissa ja nyt tänä aamuna viimeksi ensin sairastunut oksensi sen yhden kerran. Nyt on muutama tunti tuosta ja lapsi on pirteä ja nälkäinen oma itsensä eikä mitään ole tullut ulos. Käsidesit ja muut on käytössä, toivottavasti ei tule takaisin!

Vierailija
8/13 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa lohduttavaa että en ole yksin.toivottavasti tämä jää tähän. minä oon nyt antanu maitohappobakteereja,vaikkakin oon antanu niitä melkein koko talven. jospa se ainaki lyhentäis tautia.

Vierailija
9/13 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat, minulla oli hiihtolomalla mutta kenellekään ei tullut sitä vaikka nukuttiin veljeni kanssa samassa sängyssä(oltiin siis sukulaisella yötä) sekä sitä edellisenä iltana syötiin tuc-keksejä joita annoin omin käsin veljelleni. Mutta onnellinen kyllä olen ettei tullut hänelle, oksensin kaksi kertaa, seuraavana yönä heräsinkin jo nälkään:) se oli minulle merkki että tauti on ohi. Itsellä emetofobia joten onnekseni ei ollut rajua oksentelua:)

mutta tässä vinkkejä syömiseen< 3

-Apteekin nutridrinkit(jos ei kiinteä ruoka mene/pysy sisällä)

-Vesimeloni, se ei maistu hirveästi ja siitä saa nestettä:)

-MUISTAKAA JUODA!!

-Keitetty riisi on hyvä vaihtoehto

-Ja tietenkin, Syökää ihan mitä vaan, mitä tekee mieli

Vierailija
10/13 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannasta voi pyytää uusimista. 

Vierailija
11/13 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatautiin on niin monia erilaisia taudinaiheuttajia, ettei siihen voi saada oikein minkäänlaista immuniteettia. Jos sairastat yhden taudin, niin tulet vähäksi aikaa immuuniksi sille taudinaiheuttajalle, mutta olet edelleen yhtä altis kaikille muille.

Vierailija
12/13 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Ei ole ehtinyt muodostua vasta-aineita ja virusta on jäänyt pinnoille.

Noroa erittyy kakkaan vielä viikkoja, joten siitäkin voi vielä uuden taudin saada.

Käsidesi ei auta. Tarvitaan saippuaa ja käsipesu 

Mulla on aina kotona Klorinia. Se pitää suihkuttaa pinnoille joissa on virusta roiskunut ja tietysti hanat, valokatkaisimet ym. Aine täytyy jättää vaikuttamaan ainakin viideksi minuutiksi. Sen jälkeen sen voi pyyhkiä tai pestä pois.

Olen hieman neuroottinen asian suhteen. Meillä on vain yksi vessa, joten saa aikalailla pestä tautien aikana

Vierailija
13/13 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito voi aiheuttaa oireita, koska suolistosta on pyyhkäisty pois. Kestää aikansa, ennen kuin vatsa on taas normi