Saako kasvattaa pentueen ilman kennelnimeä?
Kasvattajakurssi olisi vasta ensi vuonna, mutta mulla olisi mahdollisuus astuttaa narttu jo syksyllä. Mulla on siis uros, ja äidilläni narttu. Niillä oli tarkoitus teettää muutenkin pennut, mutta koirien kasvattaja ehdotti, että mä voisin kokeilla itse kasvattamista. Mulla on siis kasvattajan tuki (kasvattanut rotua 20 v)ja itse olen koiria omistanut nyt 6 vuotta.
Kommentit (7)
Haluan kuitenkin rekisteröidä pennut :)
Ap! Pennut saa edelleen rekisteröidä ilman Kennelnimeä, maksuluokka vaan on eri eli rekisteröintimaksu 70 e per pentu kennelnimellisen kasvattajan 40 euron sijaan. Tsekatkaa vaikka kennelliiton rekisteröintihinnastosta.
Rekisteröinnin ehdot täältä http://www.kennelliitto.fi/FI/jalostusjakasvatus/rekisterointi/rekister…
T. Kennelnimellinen kasvattaja joka ei yhtään paheksu jos teettänyt pennut ennen kennelnimellisen saamista
minusta mikään ongelma. Huolehdi, että kaikki rodulle tyypilliset terveystutkimukset ovat tehtynä, ja laita rotuyhdistyksen kautta ilmoitus pennuista, niin ostajia varmaan löytyy. Ja tottakai saa rekisteröityä.
asiat muutamassa vuodessa ole muuttuneet niin et tarvitse kennelnimeä rekisteröintiin, tarkista vaatiiko rotusi voimassa olevia terveystarkastuksia ym onko molemmat koirat sopivia jalostukseen, sukusiitosprosentti jne! Varmasti kasvattajasi näissä neuvoo ellei jo kaikki zekattu:-)
Koska et ole kasvattaja niin voit nimetä pennut vain yksinkertaisella nimellä esim. Pampula, tauno, eevertti etkä siis saa käyttää etuliitettä esim himpulan pampula ja himpulan tauno:-)
Pitää vielä muutenkin jutella kasvattajan kanssa. Oma koirani on jo terveystutkittu, nartun silmät pitää vielä peilata. Luultavasti käyn nappaamassa molemmista verikokeen vielä geenitestiäkin varten.
Puskaradion kautta tän rodun pennut melkein menee, rekisteröintejä on vaan siinä 50-60 vuodessa.
Kennelliitto vaatii nykyään kennelnimen. Sen varmaan tiesitkin. Pentueestasi tulisi siis paperiton.