Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No miten mun laihdutus nyt näin meni?

Vierailija
15.04.2012 |

Olen kuukauden ajan käynyt kuntosalilla personal trainerin ohjelman pohjalta. Perusliikkeitä joissa painot sen mukaan että viimeset toistot on jo rankkoja. Lisäksi käyn jumppatunneilla (lähinnä body pump). Näitä yhteensä noin 3-4krt/vko.

Lisäksi olen jatkanut hölkkäystä joka on ollut talven tauolla. Käyn 1-2krt/vkossa hölkkäämässä noin 30 min. Päivittäin tulee hyötyliikuntaa parisen tuntia kun käyn lasten kanssa pyöräilemässä, vaunulenkeillä yms.

Painoa minulle on TULLUT tässä kuukauden aikana 2 kiloa LISÄÄ! Oikeesti, alkaa usko loppua. Eihän siinä mitään jos olisin vain pari kiloa ylipainoinen, mutta mun mitat on 160cm/ 103.3kg!

Luulis nyt helkkari että edes jotain olis lähteny. Olen aina liikuntaa harrastanut, mutta nyt tuo säännöllinen salilla käynti on tullut mukaan kuvioon. Syön liikaa, sen tiedän. Mutta en ole tässä kuukauden aikana syönyt "tavallista" enempää. Veden juontiin olen kiinnittänyt huomiota, ja sitä menee ainakin treenipäivinä 2-3l.

Jos oikein pinnistelee niin EHKÄ jotkut housut tuntuu noin millin löysemmiltä kuin ennen, mutta eipä kyllä kiinteytymistäkään ole juuri tapahtunut.

Mistähän sais tsemppiä että jaksais illalla taas lähteä salille?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihasta, se se vaan painaa ;)

Vierailija
2/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumisessa tärkeintä on ruokavalio.

Suosittelen ap:ta ensin laihtumaan ainakin puoleenväliin tavoitepainostaan ensin ruokavaliolla ja sitten ottamaan urheilun mukaan.

Tuosta nykymallista ei tule muuta kuin pettymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juosta joka ikinen päivä muistaakseni ainakin tunti, että siitä olisi hyötyä laihdutuksen kannalta, eli käytännössä ei onnistu liikunnalla laihduttaminen. Paljon helpompi on syödä sen 500 kaloria vähemmän kuin peruskulutukseen menee, sillä laihtuu puoli kiloa viikossa ja lisäksi liikkua.

Suosittelen lukemaaan laihdutuksen psykologiaan keskittyviä kirjoja, niistä löytyy avaimet! Tsemppiä!

p.s. älä "laihduta", vaan järkeistä ruokailusi...

Vierailija
4/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa tää jatkuva paskanjauhaminen "lihas painaa enemmän kuin läski". Ei pidä paikkaansa.

Nestettä kertyy lihaksiin liikunnan myötä mutta ei lihasmassaa.

Kiinnitä enemmän huomiota syömiseesi.

Ja tosiaan lopeta laihduttaminen, muuta ruokavaliosi pysyvästi mutta pienillä muutoksilla.

Vierailija
5/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjavinkkiä tuosta laihdutuksen psykologiasta?

Mullakin on jotain masentuneisuutta ym. jota yritän ahmimalla sitten "hoitaa".

Vierailija
6/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opas on ainakin Pertti Mustajoen Yksilöllinen painonhallinta. Masennuksesta en tiedä mitään mutta liikunta on paras lääke siihen.Masennukseen ja ahmimiseen pitäisi hakea ammattiapua. Voithan kokeilla, saatko ahminnan hallintaan aikatauluttamalla ruokailut, ja syömällä terveellisesti. Onko vitamiinien tai ravintoaineiden puutosta, joka aiheuttaa ahmimista? Voithan kokeilla siirtyä hedelmiin, salaatteihin, kasviksiin joita saa syödä laihduttajakin mielin määrin, lisäksi kohtuudella lihaa, papuja, kalaa, täysjyvää, perunaa maitotuotteita jne. Ja kunnon vitamiinipillerikuuri päälle! Lihavuus ei ole heikkoluonteisuutta, vaan vääriä valintoja, suunnitelmien ja tiedon puuttumista.

Vierailija
7/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin laihdutuksen synnytyksen ja imetyksen jälkeen. 2 tunnin vaunulenkkejä, kotona lihaskuntoa ja painonvartijoiden ohjeita noudatin. Varmaan niistä 9 kilosta mitä oli pudotettavina, tippu 4. Löin läskiksi ja lopetin painonvartijoiden ohjeet ja lopetin light juomat, mitä meni pepsiä ja light mehukeittoja. Meni 2kk ja olin taas 5kg kevyempi :D! Mulla ainakin noi lightit keräs nestettä tai jotain ihme painoa. Enää en koske niihin siis :)

Vierailija
8/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo keinomakeuttajat hidastaa tai sekoittaa aineenvaihdunnan jotenkin, rasva ei pala, nesteitä kertyy ja jotenkin tukossa koko kroppa. Laitan ihan tavallista sokeria marjoihin ja jugurttiin ja syön "partaäijää", kyllä taas pelittää.. Sokeria pelätään ihan turhaan, ei pienestä määrästä kaadu laihdutus, kuitenkin se ruokavalio, millä laihduttaa, pitäisi olla se loppuelämän ruokavalio. Mutta lightit kannattaa jättää kauppaan, samoin kaikki protskupatukat ja juomat ja muu "epäluonnollinen". Vetäkää mieluummin kaurapuuroa vaikkapa...

Vierailija
9/20 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun verran olen steviaa nyt käyttänyt makeuttamiseen.

Tiedän kyllä miten pitäisi syödä, olen koulussa jopa muutaman kurssin käynyt ravitsemusasioista.

Mä vaan oon niin laiska ja saamaton. Olen nyt yrittänyt ajatella että ainakin kunto nousee, odottelen sitä inspiraatiota että saisin nuo ruoka-asiat järkeistettyä.

ap

Vierailija
10/20 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kokoisen pitäisi tuolla harjoittelumäärällä laihtua, kun syöt 1400kcal ja proteiinia tulee päivässä 100g. Rasvat ihan minimiin.

Tarvitset PT:n tekemän ruokavalion.

Olen nimittäin aloittanut kuntosaliharjoittelulla sekä ruokavaliolla laduttamisen juuri noilla kilomäärillä. Et laihdu sillä urheilulla, se vain muokkaa vartaloa ja pitää mielen hyvänä.

Vierailija
11/20 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt yrittänyt ajatella että ainakin kunto nousee, odottelen sitä inspiraatiota että saisin nuo ruoka-asiat järkeistettyä. ap

Jos oikeasti haluat laihtua, aloita siitä ruokavaliosta ja jätä se liikunta-asia taustalle joksikin aikaa. Tai toki jos jaksat molempia petrata yhtä aikaa niin hienoa, mutta jos on valittava jompikumpi, niin sitten ruokavalio. Liikunnalla pelkästään on erittäin vaikea laihduttaa, ja helposti lopulta koko yritys loppuu kun rehkimisestä huolimatta merkittävää tulosta ei synny. Vähentämällä syömistä vaikka 500 kcal päivässä sitä syntyi paljon varmemmin.

Vierailija
12/20 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastat aika rankkaa liikuntaa ajatellen että ylipainoa on noin reilusti. Lievästi ylipainoinen vasta saisi lähteä juoksemaan, hienoa toki jos jaksat, mutta vammoja voi tulla. Eli tärkeäpää nyt olisi keskittyä siihen ruokailun hallintaan, liikuntaa bonuksena. Jos tiedät ravitsemuksesta, ja syöt terveellisesti, sulla on varmaan määrissä vain parantamista. Helppoa pitäisi olla, suunnittelet vain perustan, mitkä jutut sallit itsellesi aamupalalla, lounaalla ja illallisella/iltapalalla. Pidät kiinni tuosta kaavasta, ja ruokailuajoista. Helppoa. Jotkut syö välipaloja, mutta minun mielestä ne ryöstäytyvät turhan helposti suuriksi, ja kunnon nälkää ei ikinä kerkeä tulla. Tässä ihan paras vinkki kuitenkin: syö nukkumaan mennessä joku pieni hiilihydraatiton iltapala, esim. salaattia ja lihaa, siis pikku maistiainen. Pitää aineenvaihdunnan käynnissä yöllä, laidut!

Vierailija
13/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se pelkkä liikunta sua välttämättä laihtumaan saa vaikka hyväksi onkin.

Kyllä se vaatii oikean ruokavalion jonka vaikutus on oleellinen.

Vierailija
14/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä tulee tuo painonnousu. Mutta valitettavasti rasvaa ei ei ole tainnut palaa vielä. Jätä sokeri pois. En tarkoita karppaamista, mutta lopeta sokerin syöminen (pullat, keksit, limsa, karkit...)

Vierailija
15/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskallan sanoa että liikunta on niin pieni osa sitä painonpudotusurakkaa (vaikka toki hyväksi onkin, varsinkin lihasten treenaus ts. kiinteyttävä), että olen suosiolla jättänyt liikunnat (vaunulenkkejä lukuunottamatta) pois ja keskityn tähän ruokavalioon ensin. Sitten kun paino on pudonnut tarpeeksi (synnyttämään lähtiessä 117 kg) ja jaksan taas hengittää (nyt 100kg) ja oleminen helpompaa, on liikkuminenkin aina vaan mukavampaa.

Kannattaa keskittyä niihin syömisiin!!

Vierailija
16/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oikein usko että lihasta olis vielä tullu..ja eikös mun olis pitäny kiinteytyä sillon myös?

Ruokavaliota pitäs petrata, joo. Mulla on aina niin hankalaa yhdistää oikea syöminen ja liikunta..teen niitä aina vuorotellen kausittain. Eli joko syön oikein TAI liikun tarpeeksi.

Mitä muuten ajattelette kun näätte tämmösen 100 kilosen läskin lyllertävän kuntosalilla laitteesta toiseen ja löntystää lenkillä tuolla pururadalla?

Välillä tuntuu että saa vaan silmien pyörittelyä ja mulkoilua osakseen. Viime syksynä joku miesporukka (joo, aikuisia miehiä), huuteli jotain "siinä on iso tyttö lähteny lenkille"- tyyppistä kommenttia kun olin hölkkäilemässä.

Yritän olla välittämättä mutta ärsyttää tommoset.

Vierailija
17/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen ainakin vaan, että hyvä kun ovat tajunneet olevansa ylipainoisia ja yrittävät tehdä asian eteen jotain. Lenkkipolulle mahtuu monenlaista lyllertäjää ja siellä on kaikille tilaa lyllertää.

Sen sijaan kun aina näkee ne samat timmit tyypit samoissa laitteissa salilla, mun käy sääliksi niitä. Eikö niillä tosiaan ole muuta elämää kun vängertää niissä laitteissa joka ikinen päivä... ja sitten tuijotella peiliin jatkuvasti.

Vierailija
18/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sä noilla mitoilla vielä kiinteydy. Vaikka kuinka sun lihas kasvaisi, ei se sieltä läskien alta näy. Sun pitäisi saada pienennettyä sitä läskin määrää, ja siinä ratkaisevana on ruokavalio. Ilmeisesti sun syömistottumukset on ihan rempallaan, kun olet itsesi tuohon kuntoon saanut.

Ja ne lihakset ei alussa varsinaisesti kasva, mutta ne keräävät kyllä nestettä. Sen takia paino saattaa kiloissa nousta. Ihan ykkösasia sulle olisi nyt kiinnittää ruokavalioon huomiota, jos et muuten osaa, niin kirjaamalla kaikki suuhun menevä ylös. Hienoa toki on, että olet alkanut myös liikkua enemmän, mutta et sä pelkästään sillä liikunnalla laihdu.

Vierailija
19/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se syöminen saatava aisoihin. Siitä se lähtee, usko mua. Turhaan rääkkäät itsesi väsyksiin ja sorrut taas syömään lisää...

Terkuin 167cm/57kg

Vierailija
20/20 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liikuttuaan ajattelee "ansaitsevansa" vaikka jonkun herkun, kunnon tukevan ylimääräisen iltapalan tms. Ja helpostihan sitä sit syö enemmän ylimääräistä, kuin mitä tuli liikuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme