Sinä, joka olet lentänyt business-luokassa, maltoitko olla kehuskelematta sillä?
Vai oletko aina sujauttanut aina matkasta kertoessasi puheen sekaan jonkun pienen sanan tai lauseen, joka osoittaa että et ole ollut tavallisessa turistiluokassa?
Kommentit (20)
Olen kertonut ja samalla ihmetellyt että kuka siitä oikeasti maksaa, ero turistiluokkaan ihan olematon. Itse saanut liput työn kautta.
itseni muutaman kerran. Muuten en itse viitsisi siitä omasta pussista maksaa niin isoa maksua.
En lennä firman piikkiin.
Ihan avoimesti kerskailin, kun pääsin kerran turistista bisnekseen. :D Ei ole niin tosikkoja kateellisia surkimuksia kaveripiirissä, että kukaan siitä vetäisi hernettä nenään.
Ja kyllä se ero 15 tunnin lennolla oli valtava. Sai nukuttua hyvin ja ruokakin ihan eri maailmasta.
mitään hienoa, 5cm lisätilaa jaloille ja vähän parempaa syötävää. Kerran kävi jopa niin että bisneksessä saatiin samaa paukkusämpylää kuin turistissa, oli uunit rikki:)
Eipä ole tullut mieleen että sillä pätisin....
itseni muutaman kerran. Muuten en itse viitsisi siitä omasta pussista maksaa niin isoa maksua.
niin en malttaisi olla kehuskelematta sillä :-).
Enkä olisi edes kovin "antaisin ymmärtää" - vaatimaton, vaan ihan reilusti kehuskelisin.
kehuskele asialla, vaikka lennän bisneksessä aina. Omalla rahalla.
Lapseni ovat saattaneet lennosta jutella niin että joku on asian tajunnut, pikkuiset eivät tosin muusta tiedäkään.
Ja firma maksaa toki, työmatkoja ovat. Koska saan pisteet itselle, niin koko perhe matkustaa lomille pari kertaa vuodessa myös Business-luokassa. Ero ei tietenkään lyhyillä lennoilla ole huima, pitkillä lennoilla tietysti eroa kuin yöllä ja päivällä. Tuoli on leveä, sen saa lähes makuuasentoon, ruuan saa valita listalta samoin kuin viinit. Netin käyttö helppoa ja vaivatonta työntekoa ajatellen. Max 3 tuntia voisin matkustaa turistiluokassa, en yhtään sen enempää. 3-vuotiaani viime New Yorkin matkalla joulukuussa kuulutti kovaan ääneen, että miksi tuolla koneen perässä on pikkutuolit nukeille ;)
Sitten joskus on ollut niinkin, että kone on ylibuukattu ja ainoa vapaa paikka on ollut busineksessä :)
Mä olen koko ikäni lentänyt halvimmilla mahdollisilla lipuilla, mutta kerran kone oli jotenkin ylibuukattu ja mut ohjattiin istumaan koneen yläkerran parhaaseen luokkaan. Lensin Meksikoon nauttien shampanjasta mansikoiden kera ja nukuin hyvin, sillä istuimesta sai täydellisen sängyn. Elämäni ihanin lentomatka, josta on riittänyt tarinaa.
Meillä ei normaalisti saa lentää bisneksessä, joten sen kerran kun jouduin ottamaan business-luokan kun yksinkertaisesti ei ollut muita tarjolla, olin ihan fanina ja todellakin kerroin töissä. Ihanaa KERRANKIN tulla aamukokoukseen niin että ei ole ihan romuna!
Mä en pysty syömään hirveän aikaisin aamulla, vaikka kuinka tiedän että aikaeron takia tulen saamaan ruokaa vasta tosi myöhään perillä. Oli aivan taivaallista kun sain monipuolisen aamiaisen eteeni sen pikkuruisen perussämpylän sijasta. Olin kerrankin täysissä voimissa heti työpäivän aluksi.
Tästä on vuosia, ja vieläkin puhun asiasta.
ja olen siitä kyllä kertonut aika monillekin. Itse lensin ykkösluokassa niin, että lentoon kuului koneen vaihto molempiin suuntiin, joten kokemusta on sekä Euroopan sisäisestä lennosta että Afrikan lennosta. Täytyy myöntää että pitkällä matkalla oli tosi mukavaa että oli enemmän jalkatilaa, ja tuntui se aika luksukselta kun sai tilata oikein ruokalistalta ruoat. Ja shamppanjaa tuotiin alkuun kyselemättä =) Se oli mukava kokemus, mutta omaa rahaa en olisi siihen valmis laittamaan.
Itse olen matkailusta kaikkiaan kiinnostunut, ja kuvittelen aina että monet muutkin ovat. Itse kuulen mielelläni erilaisista kokemuksista, ja siksipä kerron omistakin kokemuksistani. Tämä ainutkertainen ykkösluokassa lentäminen kuuluu niihin.
lentoemäntä ojensi ensin minulle punaviinipullon ja oli sen jälkeen ojentamassa toista 3-vuotiaalle lapselleni, kunnes nykäisi sen takaisin ja kysyi ottaisiko lapsi ehkä mielummin jonkun tuoremehun. :)
köyhät matkustettiin SAS:llä bisnesluokassa ja oli se kyllä hienoa. Sai kerrankin nukkua kunnolla lentokoneessa!!
köyhät matkustettiin SAS:llä bisnesluokassa ja oli se kyllä hienoa. Sai kerrankin nukkua kunnolla lentokoneessa!!
ylibuukkauksen vuoksi. Olen siis maksanut turistiluokan lipunhinnan, mutta matkustanut bisnesluokassa ah siinä ihanassa hierovassa istuimessa.
Tuttavani kehuskeli olleensa A-luokan hytissä Siljan 23h-risteilyllä Turusta. Tuona päivänä hytin oli saanut 18 eurolla. Oli ollut ihan ikkuna hytissä ja taulu seinällä. :D
niin voisin sen ihan hyvin kertoa sellaisille ihmisille, jotka itse paljon matkustavat, hauskana kokemuksena. En kertoisi välttämättä sellaisille ihmisille, joille se jokapäiväinen leipäkin on tiukassa.
saattanut mainita.
Riippuu vähän seurasta, joitain ei asia edes kiinnosta, jotkut taas vetävät heneen nenään ihan tosissaan.
Muutamaa tuttua himomatkailijaa asia taas kiinnostaa ihan oikeasti ilman mitään taka-ajatuksia.