Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koivu/leppä allergigolle kissa?

Vierailija
07.04.2012 |

Mites onko kokemuksia? Eläin allergia ei testien ja oireiden mukaan ole. Lievä astmaoireinen siitepölyallergia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole siis koirille allerginen, elleivät ole likaisia :), mutta leppä- ja koivuallergiaa on.

Jos on tutkittu, ettei ole kissalle allerginen, minä uskaltaisin sellaisen sitten hommata.

Vierailija
2/8 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen on jollekin allerginen, se hyvin helposti allergisoituu myös muille aineille. Kissalle tai lemmikkieläimille yleensä ei allergisoidu heti vaan kuukausien, jopa vuosien kuluessa. Onpa sitten kiva ensin ottaa kissa ja puolen vuoden päästä hyljätäkin se, kun lapsi onkin allergisoitunut kenties sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergigolle?

Vierailija
4/8 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jos jollain tutulla on kissa, sinne vaan kissaa rapsuttelemaan ja halimaan. On meinaa aika kurjaa jos onkin allerginen ja joutuu luopumaan sen takia eläimeen johon on jo ehtinyt kiintyä ;( Itse olen koivu ja leppäallergikko ja myös kissalle koiralle ja muille karvaisille elukoille allerginen.

Vierailija
5/8 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jos jollain tutulla on kissa, sinne vaan kissaa rapsuttelemaan ja halimaan. On meinaa aika kurjaa jos onkin allerginen ja joutuu luopumaan sen takia eläimeen johon on jo ehtinyt kiintyä ;( Itse olen koivu ja leppäallergikko ja myös kissalle koiralle ja muille karvaisille elukoille allerginen.

Allergiseksi todettu ihminen herkistyy helpommin myös uusille kuin ihminen, jolla ei ole vielä mitään allergioita, koska elimistön puolustusjärjestelmässä on jo "vikaa"

Vierailija
6/8 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kissalle. Käsitykseni mukaan nämä allergist liittyvät usein yhteen, voin olla väärässäkin. Kun kissa-allergia todettiin mulla lapsena, oli meillä kissa ja en saanut siitä enkä seuraavastakaan kissasta minkäänlaisia oireita. Pulmana oli siis vain nuo siitepölyt. Sitten kissan kuoltua olin murrosiässä pari vuotta ilman kissaa. Tuona aikana herkistyin, siis ilman altistusta, ja en voinutkaan enää ottaa kissaa. Nykyäänhän allergiaan suhtautuminen on muuttunut ja ajatellaan, että kannattaa siedättää ja olla tekemisissä allergeenien kanssa.

Tosin miettisin kyllä tarkkaan, ettei sitten tarvitse luopua kissasta. Tuo kissojen luona kyläily kannattaa ja on hyvä idea! Niin huomasin myös itse aikoinani allergisoituneeni.

Vierailija
7/8 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on tosi paha koivuallergia ja muutkin siitepölyt aiheuttaa allergiaa. On allerginen myös hevosille ja koirille, ja mm. perunoiden kuoriminen aiheuttaa jotain ristikkäisallergiaa. Meillä on ollut kolme kissaa jo 10 vuotta, eikä mitään ongelmia.

Vierailija
8/8 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajahkot ruoka-aineallergiat myös, astma, atooppinen iho ja eläinallergioita joka lähtöön, kissa erittäin paha. Mutta minulla on koira. Olen tosin testien mukaan koirillekin allerginen, mutten omasta koirasta saa oireita, muiden koirista lähinnä jos esim. nuolevat käsiäni, niin sylki ärsyttää.

Olen pikkuhiljaa allergisoitunut kaikille elukoille, lapsena/nuorena minulla oli jyrsijöitä ym ties vaikka mitä, mutta enää en voi haaveillakaan.

Eli, ei voi tietää allergisoituisitko kissalle, mutta se olisi erittäin hyvä pitää mielessä vaihtoehtona jos kissan otat. Eli itse sopisin jonkun ystävän/lähisukulaisen kanssa kissalle valmiiksi uuden kodin, jos niin ikävästi pääsisi käymään. Tosiaan kannattaa myös käydä vierailuilla kissaperheissä, mutta omalle lemmikille saattaa siedättyä, kun sen kanssa on jatkuvasti. Sen varaan ei kuitenkaan kannata laskea, jos oireita tulee vieraiden ötököistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme