Miten lopettaa rähjääminen?
Olemme pitkässä liitossa ja ajoittain rävähtää tosi rumia kommentteja puolin ja toisin. Tämä ärsyttää minua, mutta en tiedä, miten neuvotella. Onko teillä tällaisesta kokemuksia ja mitä teitte?
Kommentit (6)
Itseäsi ja omaa käyttäytymistäsi kuitenkin voit muuttaa - ja ehkä se toinenkin sitten itse lähtee muuttamaan itseään.
Mieti, miksi sinä rähjäät. Mikä se on se oikea syy, josta hermostut? Onko jokin tarve, johon et saa vastausta? Mikä saisi sinut voimaan paremmin?
Jos sinulla on, kuten minulla, että hormonit aiheuttavat sen, että hermostut, kokeile luontaistuotteita. Esimerkiksi Femicur on auttanut monia naisia pidentämään hermojaan.
Ja sitten, tämä on pitkä ja hidas tie, koska kyse on niin isosta muutoksesta. Voit aloittaa tänään, onnistua kerran ja epäonnistua kymmenesti - syksyllä ehkä jo onnistut neljästi.
rähjääminen kun aloin käyttämään Diane Nova e-pillereitä ihovaivojen takia. Ennen ärsytti ihan kaikki, nyt ei mikään. Eli hormonaalista on.
voihan se olla hormonaalista, mutta kyllähän omiin sanomisiin voi vaikuttaa vaikka kuinka ärsyttäisi. Tunteita pystyy hallitsemaan, mutta ensin täytyy huomioida ne tunnetilat ja ymmärtää mitä ne on. Ärsytys menee ohi, eikä se rähjääminen siihen ohi menemiseen oikeastaan liity. Tunteen pystyy käsittelemään ilmankin, että pilaa muidenkin päivän. Ja silloin kun et siinä itsesi hillitsemisessä onnistu, voit päättä että jokaista räjähdystä pyydät anteeksi ja sen lisäksi lausut sopivassa yhteydessä jotain positiivista jokaiselle läsnäolijalle. Sillä tavalla voi alkaa saada yleistä mielialaa paremmaksi ja ne ärsytyksen aiheetkin jäädä pois. Voi olla, että räjähtelette toisillenne koska ne aiemmat rähjäykset on jääneet mieltä painamaan.
että olen alkanut miettiä, että auttaako tämä mitään, vai saisinko paremman tuloksen ystävällisemmällä toiminnalla.
Itse esim. huusin joskus lapsille aika helposti, vaikka lapseni ovat aina olleet aika helppoja. Itsellä oli vain pinna niin kireällä, että joka asiasta meni hermot. Jossain vaiheessa heräsin, että mitä se huutaminen auttaa. Ei ne lapset toimi yhtään sen fiksummin, vaikka kuinka karjun. Paremmin auttaa ystävällinen puhe. Ja huutaminen menettää arvonsa, kun koko ajan huutaa. Ja kaikkein pahin olo oli siitä huutamisesta aina itsellä. Nyt en huuda koskaan, joskus todella harvoin korotan ääntäni, mutta silloin on todellinen syy siihen. Ja myös teho on hyvä.
Uskon, että sama ajatusmalli auttaisi tuossa teidän tilanteessanne. Tosin miestäsi et voi muuttaa, mutta oman käytöksesi kyllä. Ja toki miehellekin voit asiasta puhua ystävällisesti.
Et mee mukaan rähjäämiseen. Ei kukaan kauaa yksinään rähjää.
Emme rähjää pitkään emmekä yhdessä, vaan kumpikin täräyttää tulemaan normi arjen keskellä, ihan lyhyesti muutta siitä tulee paha mieli.