Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lihaa 7kk vauvan ruokaan?

Vierailija
30.03.2012 |

Teen kasvis-lihamössöt vauvalle itse. Katsoin valmisruokapurkkien kyljestä, että niissä lihaa/kalaa on vain 10% eli ehkä teelusikallinen purkin sisällöstä? Tämä kuulostaa mielestäni aika vähäiseltä, mutta paljonkohan tuon ikäinen tyttövauva lihaa tai kalaa päivittäin tarvitsee? Paljonko te laitatte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitten suhteessa lapsen kokoon...

Vierailija
2/10 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun oli puhe näistä määristä niin terkkari sanoi, että noin ruokalusikallinen per annos riittää. Proteiiniahan saa myös maidosta. Liha kovettaa mahaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ei hirveästi auttanut. Oisko linjoilla ketään, joka osais antaa vähän osviittaa? Eikö teelusikallinen päivässä ole aikas vähän lapsen proteiiniksi?

Vierailija
4/10 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään pari kertaa päivässä sitä ruokaa lapsellesi annat? Ja proteiiniahan tulee muussakin muodossa kuin vain lihassa.

Vierailija
6/10 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Aluksi annos voi olla

noin 1 tl ateriaa kohden. Vähitellen määrää lisätään. 7 - 8 kuukauden ikäiselle riittää

1 - 1,5 rkl lihaa yhden kerran päivässä, 8 - 12 kuukauden iässä kahdesti päivässä"

Liika lihansyönti altistaa suolistosyövälle.

Vierailija
7/10 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle kiitos vastauksesta. Vauva ei syö koko pikkupurkillista päivässä eli ei varmaan saisi tarvitsemaansa valmisruoista. Ehkä teelusikallinen per ateria tässä vaiheessa ja pikkuhiljaa enemmän. Vatsan kovettumista en ole kyllä huomannut lihan kohdalla, enneminkin peruna aiheuttaa sitä.

ap

Vierailija
8/10 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei syö pikkupurkillista kerrallaan. Päivässä menee yksi pikkupurkki plus hedelmäsosetta. Annan lihaa kaksi kertaa, lounaalla ja päivällisellä.

ap

Vierailija
9/10 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä 250g kasviksia, 2,5dl vettä ja 30-50g lihaa tai kalaa. Tällä ohjeella tulee 6-10% lihaa valmiiseen soseeseen.

Liikaa proteiininsaantia ei suositella alle 1v lapsille, koska munuaiset eivät ole kunnolla kehittyneet. Ja proteiinia saa toisiaan maidostakin.

Vierailija
10/10 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut pakkauksessa tosiaan lappusia ja ne linkkivinkit olen tainnut hukata jonnekin. Joten kiitos vastauksista. Oikeilla jäljillä olen ollut, n. lusikallisen olen antanut aina lounaalla ja päivällisellä. Prosentuaalisesti taitaa vaan olla siis enemmän kuin valmisruoissa, kun neiti ei syö vielä hirveän paljon mössöä kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi