Pieleen menneet asuntoesittelykuvat
kehiin kaikki sellaiset, jotka ärsyttävät/kauhistuttavat/naurattavat
Tässä yksi esimerkki:
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7183423
Kaunis asunto, hyvät yleiskuvat, mutta KUULUUKO NUO KAHVIKUPIT HINTAAN? Miksi kahvikupeista on oma lähikuvansa? Ymmärrä, että tässä on asunto stailattu viimeisen päälle ja tavoitellaan tiettyä fiilistä, mutta jotain rajaa silläkin...
Kommentit (23)
No ei ne sämpylätkään varmaan hintaan kuuluneet, eikä kuva sinänsä tuonut lisäarvoa ilmoitukseen =) Lisäksi kun ei ollut kuvatekstejä, niin yhtäkkiä piti arvata sen vimpan kuvan olevan yhteisistä tiloista. Sama alussa, missä rappukäytävä loppuu ja koti alkaa?
Sitä koitetan kaikin tavoin hinata huoneiston hintaa ylöspäin. Mielestäni se ohjelma, pientä pintaremonttia haiskahtaa ostajan pettämiseltä. Tässäkin on kuvattu kaikkea muuta kuin asuntoaja sen asunnon kuntoa
en muuttaisi. Mikä se punainen verho on? Jäätävä. Ja ikkuna makkariin keittiöstä. Terve! Hirveät portaat! Tuskin menee kovinkaan hyvin kaupaksi. Kamalat näköalat.
lisää asunnon arvoa huimasti!
Välillä näkee niitäkin kuolinpesiä, joita ei ole yhtään raivattu. Mummon kalsongit kuivuu kylppärissä ja jogurttipurkki & muovipussikokoelma jätetty pahvilaatikossa keittiön pöydälle esille jne. jne. Hyvä kun on tiskejä tiskattu.
Oikeasti merkitystä on minulle pohjapiirrustuksella sekä tiedoilla remonteista. Kuvat saisivat keskittyä asunnon materiaaleihin: keittiönkaapit & laatat, kylppäri, asunnon lattiat.
elämää tuossa asunnossa voi viettää. En mä usko, että ne yhtään laskevat asunnon arvoa, pikemminkin saavat ehkä jonkun menemään asuntoesittelyyn ennenmin kuin täysin tyhjä kämppä.
Mua ei siis ollenkaan häiritse tuollaiset stailatut kuvat, mutta sellaiset kuvat missä on pyykkivuoria, likaisia tiskipöytiä, tahraisia seiniä, rikkinäisiä ovia, romukasoja takapihalla jne.
First world problem
Tarkoititko World's first problem? Salli mun nauraa. Kuinka moni muu asia täällä ratkoo ihmiskunnan ongelmia. Tämä on AIHE VAPAA. Painu muualle, jos ei kiinnosta.
ap
elämää tuossa asunnossa voi viettää. En mä usko, että ne yhtään laskevat asunnon arvoa, pikemminkin saavat ehkä jonkun menemään asuntoesittelyyn ennenmin kuin täysin tyhjä kämppä.
Mua ei siis ollenkaan häiritse tuollaiset stailatut kuvat, mutta sellaiset kuvat missä on pyykkivuoria, likaisia tiskipöytiä, tahraisia seiniä, rikkinäisiä ovia, romukasoja takapihalla jne.
stailaus ei sinällään häiritse mua, vaan on ihan suotavaa, jos kuva antaa lisä-arvoa tai tietoa asunnosta. Mutta miten lähikuva kahvikupista auttaa asiassa, ihan oikeasti? Kuvassa ei näy muuta kuin posliinia ;-D. Mua ei kiinnosta stailaajan astiamaku (en pitänyt noista) vaan se asunto. Eli siinä mielessä tuossa ekassa esimerkissä minusta kuvasta on enemmän haittaa kuin hyötyä (minua potentiaalisena asunnonostajana se alkoi ärsyttämään). Yritättekö johtaa minut harhaan kiinnittämällä huomion johonkin jonninjoutavaan ruusukuppiin tai siemensämpylään.
Enemmän kiinnostaa, miksi asunto on ylipäänsä myynnissä!
joo, onhan se hyvä että kämppä laitetaan kuntoon kuvien ottamista varten, mutta mielestäni tuollaiset suorastaan nolot tunnelmakuvat pitäisi kyllä jättää laittamatta asuntoilmoitukseen. Ne ovat niin läpinäkyviä ja tarkoitushakuisia, että minulla ainakin nousee karvat pystyyn. Tulee juuri sellainen fiilis, että ilmoituksella yritetään saada ostajaehdokkaiden ajatukset täysin epäoleellisiin asioihin ja siinä epäonnistutaan täysin.
Me kyllä mieheni kanssa naureskellaan usein näille "tunnelmastailauksille" asuntoilmoituksissa. Tiettyyn pisteeseen ovat ok, mutta juurikin tuossa ap:n linkissä on mennyt kyllä jo täysin överiksi.
Mua ärsyttää kuvissa se ettei osata ottaa laajaa yleiskuvaa huoneesta, vaan siinä näkyy joku yksi nurkka. esim. keittiöstä otetussa ainoassa kuvassa näkyy pelkästään hella tai jääkaappi. Tai vessan kuvassa näkyy vessanpönttö..
Tulee aina mieleen että mitä yrittävät peittää.
on ihan itse halunnut ottaa kuvat tai kaivanut välittäjälle arkistoistaan jotain blogissa julkaistuja kuvia. Ei kai kukaan välittäjä itse ehdottaisi jotain kahvikuppikuvaa asuntoilmoitukseen..?
välitysfirman valokuvaaja otti useita kuvia keittiön erikoisemmasta veitsitelineestä. Ihmettelin, että miksi ihmeessä. Sanoi, että siitä ilmenee sellainen asunnon henki ja käyttäjän tyylitaju.. Pyysin etteivät laittaisi telinekuvaa esittelysivulle, koska siitä olisi juuri tullut sellainen stailattu vaikutelma.
elämää tuossa asunnossa voi viettää. En mä usko, että ne yhtään laskevat asunnon arvoa, pikemminkin saavat ehkä jonkun menemään asuntoesittelyyn ennenmin kuin täysin tyhjä kämppä. Mua ei siis ollenkaan häiritse tuollaiset stailatut kuvat, mutta sellaiset kuvat missä on pyykkivuoria, likaisia tiskipöytiä, tahraisia seiniä, rikkinäisiä ovia, romukasoja takapihalla jne.
stailaus ei sinällään häiritse mua, vaan on ihan suotavaa, jos kuva antaa lisä-arvoa tai tietoa asunnosta. Mutta miten lähikuva kahvikupista auttaa asiassa, ihan oikeasti? Kuvassa ei näy muuta kuin posliinia ;-D. Mua ei kiinnosta stailaajan astiamaku (en pitänyt noista) vaan se asunto. Eli siinä mielessä tuossa ekassa esimerkissä minusta kuvasta on enemmän haittaa kuin hyötyä (minua potentiaalisena asunnonostajana se alkoi ärsyttämään). Yritättekö johtaa minut harhaan kiinnittämällä huomion johonkin jonninjoutavaan ruusukuppiin tai siemensämpylään. Enemmän kiinnostaa, miksi asunto on ylipäänsä myynnissä!
No eihän myynnin syytä ikinä laiteta ilmoitukseen. Syy on yleensä aina sama: omistaja tarvitsee isomman asunnon. Ja 47neliön asunnosta on aika helppoa haluta isompaan..
toi ap:n linkittämä ilmotus oli suora kopio alvhemin ilmoituksista! sämpylät ja se keittokirja.. http://www.alvhemmakleri.se/hem-till-salu
toi ap:n linkittämä ilmotus oli suora kopio alvhemin ilmoituksista! sämpylät ja se keittokirja.. <a href="http://www.alvhemmakleri.se/hem-till-salu" alt="http://www.alvhemmakleri.se/hem-till-salu">http://www.alvhemmakleri.se/hem-till-salu</a>
Avoimia vaan muutama, mutta "näin helevatusti ollaan justiinsa myyty upeita kohteita". Ottaa ne kuvat vaan pois, kun on mennyt.
tosi makee kämppä ja kivat kuvat.
vai oliko kenties sun/tuttavasi?
Ei kait asunnossa mitään vikaa tai yleiskuvissakaan. Tupsut ja kahvikupit veke, niin johan on loisto-ilmoitus!
kuva taulusta vessanpytyn takana oli erityisen hyödyllinen. Ehkä teen tarjouksen asunnosta :)
mutta muistan törmänneeni sellaisiin maalaismaisema kuviin joissa on ollut esim hevosia.. öö kuuluuko ne asuntokauppaan?
:D