Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko nainen olla uskottava luomuvärisissä hiuksissa?

Vierailija
30.03.2012 |

esim bisneselämässä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että suurin ongelma on se, että monilla suomalaisilla naisilla on niin ohut ja lättänä tukka. Ja värjäys ja muotoilu tuo hiuksiin runsautta. En tosiaan usko, että väri on se suurin ongelma.

Vierailija
2/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikattuina. Onhan noilla prinsessoillakin yleensä luonnollinen väri tukassa.

Ainoastaan aikaisin harmaantuvan ehkä kannattaisi värjätä, ettei näytä ennen aikojaan ikälopulta. Jos jo oikeasti lähenee eläkeikää, niin harmaa tuo työelämässä vain arvokkuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei?

Ilmiselvästi värjätyt hiukset ovat vähän niin kuin silikonitissit, vievät loputkin uskottavuuden.

Vierailija
4/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kolme naista, jotka eivät värjää: yksi on opettaja, toinen pappi ja kolmas taiteilija. Iät noin 50, 40 ja 55. Kaikilla pitkähköt, harmaantuneet hiukset. Siis ihan hirveä mummolook kaikilla! Tuolla taiteilijalla on vielä upean paksu ja pitkä tukka. Mutta väri maantienharmaa ja korvien yläpuolelta ja ohimoilta hiirenharmaa. Ihan kamala. Ajattelen usein, kuinka upea tukka olisi, kun se olisi värjätty vaikka lähellä omaa väriä olevalla vaalealla. Nainen on muuten nuorekas ja tyttömäinen, mutta tuo harmaus ja kankea kävely tekevät hänestä mummon. Mies on 15 v nuorempi, uskoisin hänenkin toivovan, että vaimo ei tahallaan näyttäisi mummolta, kun mies on 40.

Vierailija
5/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se malli on bisneselämään sopiva ja hiukset on hyvin laitettu.

Minua muuten ihmetyttää tuo "maantienharmaan" panettelu Suomessa, se kun on maailmalla hyvinkin tavoiteltu ja ihailtu väri, koska sellaita aitoa hyvin neutraalia ei yhtään keltaista keskivaaleaa on todella vaikea saada väripurkista. Jos minulla olisi maantienharmaat hiukset olisin niistä todella ylpeä, ottaisin korkeintaan ehhkä vähän vaaleampia raitoja sekaan piristämään talvisin kun väri on usein samea (kesällähän aurinko monella vaalentaa) mutta en tosiaan värjäisi miksikään punaruskeiksi tai tummiksi kuten suomalaisilla naisilla on jostain syystä tapana.

Vierailija
6/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen bisnesmaailmassa ns. jakkupukuhommissa, esimies/päällukkötason hommissa johon sisältyy asiakaskäyntejä, paljon esiintymistä isolle porukalle ja ns. "edustamista". Näissä piireissä on kirjoittamaton pakko olla jakkupuvussa, meikattu, hiukset värjätty ja huoliteltu.

Ja VIHAAN sitä hiusten värjäyspakkoa. On rasittavaa että heti puskee juurikasvua, kampaajalle menee rahaa joka kk 150euroa ja joka aamu on pakko herätä aikaisin puleeraamaan tukkaa kuosiin. Ahdistavaa.

Mietinkin nyt että pitäisikö repäistä ja jättää luonnonväriseksi. Siis kasvattaa vaan törkeästi juurikasvu loistaen väri pois - siinä menee kyllä pari kolme vuotta koska minulla on pitkät hiukset.

En tiedä ainoatakaan naista näissä kuvioissa jolla olisi luomutukka. Minusta tämä on ikävä trendi, että on tavallaan "pakko" aloittaa värjäyskierre.

Vierailija
7/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pian 40 opettaja joka ei värjää. Saan säännöllisesti kyllä kysymyksiä missä olen värjännyt kun on niin hyvä sävy. Ei kaikilla on maantienvärinen tukka luonnostaan. Minulla esim on punaruskea. En myöskään käytä pahemmin muotoilutuotteita, ei tarvi kun on paksusti hiuksia ja hyvin leikattu malli. Puhtaus ja leikkaus ovat ne jotka tekevät hiuksista siistit, ei kemikaalit.

Vierailija
8/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit hyvin hoidetut hiukset ovat oikein uskottavat. Oma väri on paljon uskottavampaa kuin keinoväri ja jatkuvasti esiin tunkeva juurikasvu.

Mieluummin oman väriset hiukset kuin keinotekoinen väri, jos mun mielipidettäni kysytte.

Vierailija
9/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin nyt että pitäisikö repäistä ja jättää luonnonväriseksi. Siis kasvattaa vaan törkeästi juurikasvu loistaen väri pois - siinä menee kyllä pari kolme vuotta koska minulla on pitkät hiukset. En tiedä ainoatakaan naista näissä kuvioissa jolla olisi luomutukka. Minusta tämä on ikävä trendi, että on tavallaan "pakko" aloittaa värjäyskierre.

Ja minulla on luonnonvärinen tukka, eli käytännössä vähän kultaan vivahtava keskivaalea/tummanvaalea. En koe että olisi mitään pakkoa värjätä, vaikka useimmat muut niin tekevätkin. Tosin olenkin firman harvoja naisia joten täällä ei niin räikeästi tule esiin minun luomuiluni kun ei ole niitä värjääviä naisia joihin verrata.

Eli kyllä minusta voit repäistä mutta itselläni ei ainakaan riittäisi pokka esiintyä asiakastapaamisia sisältävässä edustamistyössä kauhean juurikasvun kanssa. Eli en tekisi luonnonväriin palaamista kasvattamalla koska tosiaan se on aika hurjan näköistä jos on vaikka 4-10 sentin juurikasvu. Kampaajalla saa kuitenkin hoidettua tuon omaan väriin palaamisen paljon siistimmin, esim. ottamalla vähitellen omaa väriä lähellä olevia raitoja enemmän värjätyn osan sekaan, tai sitten ihan värinpoistolla + omaa väriä lähellä olevalla hiusvärillä päälle. Minä palasin noin 5 v sitten mustaksi värjäilystä tähän omaan väriin kampaajalla tehdyn värinpoiston kautta, leikkasin kyllä myös hiukset polkkamittaan samalla.

Vierailija
10/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sitten luonnonväriin palatessa muuttaa siihen väriin sopiviksi, jos muutos on iso. Itse kun palasin tummasta tukasta luonnolliseen maantienväriin, näytti tukka tosi ankealta ja naamakin jotenkin oudolta, mutta onneksi tajusin että se johtui siitä että käytin erittäin voimakkaan värisiä vaatteita ja meikkejä, jotka olivat hyvin sopineet minulle kun tukka oli melkein musta. Usein oli tulipunaista ja mustaa, valkoista ja mustaa jne. Huulipunanan punaista tai tummaa luumua, vahva harmaa luomiväri.

Vaaleammalla tukalla yhtäkkiä ennen voimakas look näyttikin vain halvalta, ylimeikatulta ja vanhentavalta. Kävin sitten ihan värianalyysissa ja sain tietää olevani "pehmeä syksy" tyyppiä jonka pitäisi pukeutua ihan erilaisiin väreihin ja meikata paljon pehmeämmin. Kun muutin vaatteet ja meikin vähitellen suositeltuun tyyliin, ei luonnonväri enää näytäkään yhtään tylsältä eikä siltä että imee kasvoistakin värin ja ryhdin.

Vierailija
11/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsinyt hiusteni väristä joka on luonnostaan tummanruskea. Hyvä puoli on se ettei ole koskaan tarvinnut värjäillä mutta huono puoli on se että oma luonnollinen väri ei sattumalta käy omaan luonnollisen kalpeaan ihonväriin.

Vierailija
12/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aloja, joilla ei ole mitään erityistä ulkonäkökoodia.

Olen ympäristöalalla, eikä ole ihmeellistä jos naiset ei värjää hiuksiaan eivätkä aina edes meikkaa (ainakaan maastoon). Siinä on kyllä sekin pointti, että kovassa keinovalossa hyvältä näyttävä meikki on voi olla ulkona vähemmän kauniin näköinen, vaikka ois kuinka huolellisesti tehty.Lisäksi itseään ei oikein huvita puunata vain siksi, että jollain hömötiaisella ois enemmän ihmeteltävää. :)

Olen ollut myös muissa töissä, jossa ulkonäkökoodi oli ihan eri, ja mä koin sen vähän työläänä ja turhana. Ensin saa kotona puunata ja laittautua, ja jos haluaa pyöräillä töihin, saa aloittaa sen laittautumisen siellä uudestaan. Ja päivän aikana on korjailtava sitä meikkiä ettei näytä ihan kulahtaneelta päivän lopussa.

Vierailija
13/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan vaalea tukka, alta ehkä semmonen tummanvaalea. Ei yhtään maantienharmaa. Ja hiuksissa on pituutta rintojen alapuolelle asti. Ja en olisi tän tukan takia uskottava. Siis mitä ihmettä?

Vierailija
14/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aika luomu, en meikkaa silmiä enkä värjää hiuksia, eikä ikinä ole tullut mieleen etten olisi uskottava työssäni. Ja vakuutan, etten ole ainoa edes tässä työpaikassa.

Kavereitani on myös todella isossa saappaissa työelämässä ja ihan luomuna käyvät töissä, eivät meikkaa eivätkä värjää. Ei se uskottavuus nyt hiusväristä voi olla kiinni.

Vierailija
15/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tummanruskeat hiukset kalpealla iholla on taas musta tosi kaunis yhdistelmä, oon aina tykännyt.

Ehkä jos haluaa siirtyä luonnonvärisiin värjätyistä, kannattaisi värjätä ne nykyiset hiukset lähelle omaa hiusväriä, niin ei olisi niin räikeää juurikasvua kasvuvaiheessa?

Luonnollisen värinen hyvällä leikkauksella on mielestäni juuri kaikista tyylikkäin vaihtoehto. Jos selkeästi huomaa, että hiukset on värjätty, näyttää se minusta tyylittömältä ja vähän halvalta. Esim. Carla Bruni ja useimmat kansainväliset mallit näyttävät myös siltä, ettei hiuksia ole värjätty vaan ainoastaan leikattu, ja se näyttää hyvin tyylikkäältä.

Itsellä on tällä hetkellä värjätyt hiukset, tosin nyt en ole värjännyt yli vuoteen ja väri n. keskiruskeasta on haalennut tummanvaaleaksi luonnollisen näköiseksi ja se näyttää tosi kivalta! Juurikasvuakaan ei huomaa, vaan hiukset näyttävät hieman liukuvärjätyiltä. Toivon, että hiustenvärini olisi yhtä kiva sitten kun hiuksissa ei ole enää ollenkaan väriä. En haluaisi enää ikinä värjätä ja en usko että ne kemikaalit on kellekään hyväksi.

Vierailija
16/16 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tummanruskeat hiukset kalpealla iholla on taas musta tosi kaunis yhdistelmä, oon aina tykännyt.

mulla myös tuo kombo, erittäin kalpea kylmänvärinen iho, melkein mustat hiukset ja jäänvihreät silmät. Meikattuna näyttää dramaattisella tavalla hyvältä, mutta kyllä minä ainakin ilman meikkiä näytän jostain vampyyrielokuvasta repäistyltä ;) Jotenkin tällainen luonnonväritys kaipaa seurakseen raikkaita ja kirkkaita meikki- ja vaatevärejä, eikä näytä niin hyvältä meikittä ja neutraaleisa väreissä kuin monet muut väritykset.