Neuvolan kysymyksistä kysymys??
Käytiin 10kk neuvolassa,ja terkka kysyi mm. äänteleekö vauva kuinka monta erilaista tavua yhteensä samassa puheessa,eli tä-pä-pö vaikka? En osannut sanoa varmuudella,kun en ollut älynnyt laskea mitään tavuja.Myös muita kysymyksiä oli joihin en ollut kiinnittänyt sen paremmin huomiota ja tuntui että vastaukset jäivät vaillinaisiksi,enkä muutenkaan ymmärtänyt niiden tarkoitusta.Jos joku viisaampi valaisisi asiaa,kun en siellä älynnyt mitään kysyä.
Kommentit (6)
Kun sanoo vaikka bababababa tai mamamamama mutta varioivaksi, kun tulee bejabejabejabeba....
Ja se liittyy jokelluksen monipuolistumiseen iän mukana. Seuraavalla kerralla kannattaa kysyä :)
Minulta kysyttiin samaa 8kk neuvolassa enkä osannut siihen vastata, kun en ollut niin paljoa asiaa ajatellut. Toki olen lapsen jokeltelua yms. kuunnellut, mutta en tuollaiseen keskittynyt.
Pitää vissiin nyt tulevaan 10kk neuvolaan skarpata tuon asian suhteen.
usein jokeltelevat jo tavuja, jotkut jo aiemminkin. Toiset eivät vielä. Varmasti tarkoitti sitä, ei osannut selittää tarpeeksi hyvin sinulle. Tarkoitti, että tuleeko useita tavuja peräkkäin, ei niitä varsinaisesti tarvitse laskea. Puheenkehitykseen kuuluva juttu. t.neuvolan th
nimenomaan laski,tai kysyi kuinka monta ja taisi kirjata kolme ja kahdeksan oli joku raja? Niin ja sitten että tietääkö joitain esineitä ja niiden käyttötarkoitusta,vaikka että lusikalla syödään(laittaa suuhun) ja niitäkin laski sormien kanssa kun luettelin.
usein jokeltelevat jo tavuja, jotkut jo aiemminkin. Toiset eivät vielä. Varmasti tarkoitti sitä, ei osannut selittää tarpeeksi hyvin sinulle. Tarkoitti, että tuleeko useita tavuja peräkkäin, ei niitä varsinaisesti tarvitse laskea. Puheenkehitykseen kuuluva juttu. t.neuvolan th
nimenomaan laski,tai kysyi kuinka monta ja taisi kirjata kolme ja kahdeksan oli joku raja? Niin ja sitten että tietääkö joitain esineitä ja niiden käyttötarkoitusta,vaikka että lusikalla syödään(laittaa suuhun) ja niitäkin laski sormien kanssa kun luettelin.
Kuulostaa jännältä. Mukava kuulla, millaisia vastauksia saat :)
Minulta kysyttiin samaa 8kk neuvolassa enkä osannut siihen vastata, kun en ollut niin paljoa asiaa ajatellut. Toki olen lapsen jokeltelua yms. kuunnellut, mutta en tuollaiseen keskittynyt.
Pitää vissiin nyt tulevaan 10kk neuvolaan skarpata tuon asian suhteen.
(8kk)ei vielä näin tarkkaan kyselty,mutta kysyttiin kuitenkin jokeltelusta jotain.Olin vähän puulla päähän lyöty kun terkka laski sormin kun luettelin osaamisia,ja toisaalta tuli vähän jo pelkokin että onko terkalla syytä huoleen kun niin tarkkaan kyseli ja kirjasi.Kuuluu varmaan uudistuksiin tai jotain,mutta kannattaa varautua ettei mene sormi suuhun niinkuin mulla taisi mennä:D