Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuiset torstaihin..

17.11.2005 |

Aloitan pinon ihan ekaa kertaa;-))

Tänään on töissä ilkeä päivä.. Olen joutunut töissä silmätikuksi ilmeisesti raskauden takia:(

Meitä on viisi naista, lastenhoitoala, yksityinen talo ja minulla määräaikainen työsuhde, kaikki ainekset siis koossa...

Olen ollut kaksi viikkoa töissä kahden viikon sairasloman jälkeen, jotenkin arvasin, että siitä ei hyvää seuraa. Sairasloma tuli lonkkavaivoista, lonkka vain petti alta ja työni on 8-tunti seisomista ilman taukoa/ päivä.

No jalat on kohtalaisessa kunnossa, mutta istua en saa hetkeäkään työssä, vaikka jo lakikin (koskee myös yksityisiä taloja) raskaana olevalle niitä määrää. Olen saikun jälkeen menettänyt ruokaedun, saamme viedä jäävän ruoan kotiin ja se on ollutkin ihana kun päivät kestää iltaan asti ja kun on hakenut lapset tarhasta ja rättiväsyneenä pitäs sitten vielä huttua keittää.. Nyt vain purkit häviävät puolilta päivin (ennen otettiin työpäivän päätteeksi) ja sanomattakin selvää ettei muruakaan jää minulla ja minä olen se joka kaiken ruoan pakkaa:/

Minulle ei tieto kulje, aamupäivän olen yksin sisällä, iltapäivän yksin ulkona. Etsin eilen työpaikkakiusaamisesta tietoa ja moni kohta siitä oli kun suoraan mun tuntemuksia. Ahistaa ja masentaa, palaverissa tänään asiaa sitten ruoditaan, koska olen nostanut kissan pöydälle. Perjant5aina olin meinaan keskustelussa, milloin jään äitiyslomalle ja kerroin etten voi jäädä varhennetulle..Minut " syyllistettiin" jo mahdollisista tulevista saikuista ja käskettiin lepuuttaa lonkkia aina kun on tarvis ja kehotettiin vaikka lyhentämään työpäivää (kuulemma samalla palkalla) mutta nämä työ " kaverit" ei tästä keskustelusta ole tietoisia ja heidän päämääränsä on lähes onnistua, meinaan en kohta jaksa enää vaan lähden saikulle.

Oma (.) : Liikkeitä tuntuu jo aavistuksen enempi..Ens viikolla kaks ultraa, loppuviikosta Nkl:lla sikiötutkimus yksikössä tutkitaa sydän yms. kun on o0llut sydänvikainen vauva. Haluan taas tietää sukupuolen, jos kertovat, neljä kertaa on kerrottu, kun tutkija on ollut erikoislääkäri. Nyt haluan tietää siksi, ettei minulla ole mitään vauvajuttuja jäljellä ja kaikki on hankittava alusta, saas nähdä kertooko. Tosin ehdottomasti tärkeintä on että kaikki on kunnossa!!!!!!

Hyvää päivää muille ja pitäkääs peukkuja, että pysyn koossa ton palaverin tänään.

Ponnari ja masukki 18+4

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävä kuulla, että sulla, ponnari, on noin rankkaa aikaa työssä. Mulla on hiukan samanmoisia kokemuksia työstäni, jossa olin, ennenkuin jäin lomalle odottamaan nuorimmaistani. Yhäkin olen tuossa paikaassa kirjoilla, mutta juuri ei huvita takaisin mennä. Koeta kuitenkin jaksaa, ja älä anna periksi! Äläkä ajattele sitä mitä muut sinusta ja raskaudestasi ajattelevat, aja omaa etuasi, ja kuuntele omaa hyvinvointiasi. Sinä ja lapsesi olette tärkeysjärjestyksessä ensimmäisinä!

Meillä on täällä todellakin tohina-torstai; lapset ajavat toisiaan takaa ympäri taloa ja riitelevät vähän väliä... melu on melkoinen! Pitänee pian siirtää koko lauma ulkoilmaan hiukan purkamaan energioitaan. Pienimmäinen ei ole mukana juoksuleikissä, mutta hyppii trampoliinilla ja huutaa " yppii,yppii!" :) Onneksi mä kuitenkin kaikessa hulinassa onnistuin keittään kalakeiton valmiiksi, niin ei sit tarvii ulkoilun jälkeen kuunnella vielä nälkäistäkin huutoa, kun ruoka ei olis heti valmis!

Mä olen aivan naatti eilisen illan jumpista, hyvä että pääsin sängystä ylös... Joten mulla on vähän sellainen tunne, että tämä päivä tulee koettelemaan mun hermojani aivan kympillä! Toivottavasti en roudaa koko porukkaa parvekkeelle pakkaseen hiukan rauhoittumaan.. ;)

Viikko on taas kulunut mahdottomaan nopsaan, huomenna jo viikonloppua aloitellaan. Nyt en sitä kuitenkaan niin paljoa odota, kun ei olla kotosalla, vaan mennään mummiloihin. Anoppilassa on aina tylsää aivan kympillä, ja mun äidilläni on kouluhommia, joten en tiedä kuinka stressissä se on. Ja tietty mies ja ukit on hirvimettällä...plaah...

Vali vali...

Oma napa on yhä paikallaan, ja pientä liikehdintää sieltä aina tuntuilee varsinkin iltaisin ja aamuisin. Kovasti aina " elonmerkkejä" odotan, ja ihanalta jokainen pikku liike sit tuntuu :)

Noista poika-tyttö-toiveista. Meille ei ole oikeastan mitään väliä miehen kanssa, mies kuitenkin on " varma" , että poika tulee (sanoo et kyllä hän sitten on aivan pulassa jos vielä toinen pikkuneiti meille tulee! Isi kun on kiedottu pikkusormen ympärille. :) ). Isoveli toivoo pikku-veljeä, kun " on jo pikku-sisko" . :) Mulle ei minkään maailman väliä, mutta poikatunne mulla on melko vahvasti. Saas nähdä säilyykö salaisuutena loppuun asti, vai kurkinko ultraa tarkempaan... =0)

Mutta iloa päivään jokaiselle, me lähdetään nyt ulos pikku pakkaseen!

tilda 17+4

Vierailija
2/10 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollu ikävä teitä ku olen ollut nettipimennossa puoltoistaviikkoa saikun takia!! Selkä tietty ja lääkäri sanoi et voit käydä töissä mut heti ku tulee kipeeks taas istumisesta niin hän kirjoittaa sit samantien pidemmän saikun. Itse asiassa ei niin kyllä haittaakaan sillä kotona oli aikas kiva olla ku kivut hellitti =) Ja niin muuten iloisia uutisia: mulle ja vauvalle (ja isille osittain myös) löytyi uusi koti! Oikein kiva kaksio ja parveke on lasitettu ja tilaa on kivasti =) Pääsen muuttamaan joulukuun alkupuolella.

Isänpäivää vietettiin meillä vaikka vauva on vielä hyvän tovin masussa ja paras lahja taisi olla että pikku-J potkas ekan kerran silleen että isikin tunsi perjantai-iltana ja se oli aika ikimuistoista =) Eli Tuliainen josta tuli sittemmin Inkkari on nykysin pikku-J isin nimen ja oman tulevan nimensä mukaan. Ensi viikolla on sit rakenneultra ja toivottavasti hän tällä kertaa näyttää että kumpiako vaiko kampiako sitä ollaan.

Vähän koittaa nuhaa tehdä ja siitä sit johtuen pieni päänsärky koko ajan. Liikkeet on taas rauhoittunu ja välillä pitää pistää jäitä hattuun et siel on kummiskin kaikki ok vaikka ei koko ajan tunnekaan. Juttelin neuvolantädin kanssa viime viikolla tästä.

Eilen oli puoliväli HURRAA! Eli se on menoa nyt sitte heh heh =) Mulle iski aikapula eilen ku enää 20 viikkoa... =)

Oikein ihanaista torstaita kaikille HUHTIMAMMOILLE!!!

Annu ja pikku-J 20+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lunta tulvillaan, on raikas talvisää..." Lallalallala laaaa... Pohojammaalla sattaa lunta, että on mukavaa. Tulis vaan ihan reilusti. Isäntäki kerkes eilen jo hommaamaan moottorikelkan, joten senki takia. Pääsis jo viikonloppuna ajelemaan (harmi kun ite ei voi mennä enää kyytille). :o)

Joulufiilis senku vahvistuu ja tekis mieli jo vetästä tonttulakkipäähän ja tanssia kuusen ympärillä. Tosin enpä muista, koska viimeksi oon sellasta tehny, mutta... ens joulunahan sitä saa tehdä ihan sydämensä kyllyydestä ;o). Tänään ajattelin nyt sitten repästä ja raahata itteni sinne kaupunkiin kattomaan vähä vaatteita itelleni ja ehkä jo jotain joululahjoja. Tai sitte keskityn isyyspakkauksen keräämiseen. Tuolta jostain sivulta sain tosi hyvän (ja pitkän) listan, että mitä KAIKKEE sinne voi laittaakkaan ja siitä sitte poimin ne parhaimmat.

Aamusella oon pyöriny peilin edessä ja vahdannu mahaani. Edestä ei oikeen huomaa (eikä varmaan takaakaan), että mahaa on, mutta ku peilille näyttää sivuprofiilia niin johon pömppää :oP Mulle on muodostunu sellanen pallomaha, heh. Ihan hauskan näkönen. Miähen serkku sanoi, että näyttää tyttömahalle, mutta omasta mielestä tämä kait näyttää enemmän poikamahalle. Noh, samapa kait tuo (omalle mahalle sen kait pitäs näyttää..? :o)). Mutta odotan jo " kovasti" aikaa, ku kaikki alkaa mahan perusteella povaamaan meille jompaa kumpaa mallia. Mahan läpsyttelijöitä ei oo vielä vastaan tullu, mutta eiköhän seki aika koita... Sitä odotellessa. Tai sitten ei... Kuhan ite läpyttelen, niin sehän riittää (Kaveriki heti osotti mieltänsä mahan uumenista; " ei läpsytellä" ).

Mutta tälläsella, hyvällä, mielellä täälä päässä (niin ku vähä joka päivä).

Iloset päivän jatkot toivottelee Sande ja Kaveri 20+1

Vierailija
4/10 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulostaa todella kurjalta=(

Omaa napaa;Eilen sitten oli se puoli välin ultra ja kätilö oli liki puoli tuntia myöhässä ja minä jo luulin,että olin käsittänyt ajan väärin(Illalla klo 19),mutta oikeassa olin=)

Siellä se meidän pikkuinen räpisteli ja vilkutteli niin mahdottomasti.

Istukan paikkakin selvisi ja samalla syy siihen,että miksi en oikein liikkeitä tunne:Se on sen verran edessä,että toimii " iskunvaimentimena" potkuille.

Hyvässä paikassa on kumminkin,että ei pitäisi tulla mitään ongelmia sen suhteen.

Sintti ei millään olisi halunut,että hänen jalkoväliään tutkitaan,mutta kyllä sieltä sen verran vilahti,että kätilö uskalsi vähän luvatakkin,että ***** sieltä varmastikkin tulee.

Menen vielä viikon 30 kiepeillä vielä ultrattavaksi samalla käynnillä,kun keskustellaan synnytystavasta.

Lääkäri silloin varmistaa,että edellisen sektion ja kohta 3 vuoden takaisen myomaleikkauksen arvet ovat siistit,eikä liiallisen venymisen merkkejä ole.Silloin sitten kuulema saadaan vielä vahvistus eiliselle löydölle=D

Normaalistihan tuo synnytystapa arvio käynti on viikolla 36,mutta sain se keskusteltua siihen viikolla 28-30.Neuvolassa ja sairaalassa ymmärrettiin ihanasti perusteluni!

Eilinen kätilö oli vahvasti sitä mieltä,että tämänkin vaavi sektioidaan,koska kaksi suurta operaatiota tehty kohdun alueelle ja lisäksi hieman ahtautta lantiossa,niin riskit ovat vähän liian suuret alatie synnytykseen.Ja kuulema siihen viikon 38-39 tienoille on yleensä leikkausajat annettu.

Ultra antoi viikoiksi 20+4 ja ilmeisetikkin neuvolassa sitten mietitään,että aikaistetaanko laskettua-aikaa tuota 4 päivää.Np-ultrassa muutettiin kahden päivän vuoksi.

Eipä tuollaisella 4 päivällä varmaan suurta merkitystä ole=)

Niksu78 20+1 tai 20+5

Vierailija
5/10 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se päivä lähtee sekoilulla:)Ponnarille:Pistä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos,älä niistä välitä.Välitä vain itsestäsi ja vauvasta,se on pääasia:)Oi,tääläkin sataa tänään jopa lunta:)Olen tässä mietinyt kun niin paljon tosta joulusta tykkään et voiskohan sitä laittaa jo vaikka kynttelikön ikkunaan vaikka eletäänkin marraskuun puoltaväliä?kun ei millään malttaisi odottaa enskuun alkuun:/..on minullakin ongelma:)ja sitten masuasiaa:Potkut tuntuu välillä ihan kovastikkin mutta sitten taas hiljenee,mutta aamuisin ja iltaisin tunnen ne parhaiten..Kaipa ne tuosta sitten jossain vaiheessa kovenee?Ja muutenkin olot on ihan hyvät ja väsymys meinaa taas iskeä päälle vaikka se jo kerran ohi menikin..

Eipä nyt löydy juteltavaa tai aihetta josta kirjottaisin..Paljonkos teillä muilla on tuo paino noussut tähän mennessä?Itselleni valitettiin neuvolassa että tulee 500g per viikko ja se on kuulemma liikaa ja nyt sitten taas paino putoaa..hmm ei sitten mikään ole hyvä senkään suhteen:/

mutta päivänjatkoja kaikille.

terveisin,minä ja möykky 19+1

Vierailija
6/10 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille kanssa sisarille, juuri ultrasta tulleena onnellisena täällä töissä törrötän..

Ihana oli nähdä pientä, ja että kaikki oli ok, ultraaja oli AIVAN mielettömän ihana! Wau!

Ja saatiin tietää että toinen poika tulisi perheeseemme!

Laskettuaika siirtyi aikaisemmaksi, 17.4.. josko niitä vielä joku päivittelee..

Elämä tuntuu niiiiiin ihanalle! =)

Tsemppiä työpaikkakiusatuille, kaikille, itsellä ongelmia silloin kolmevuotta sitten, aikaisemmassa työpaikassa...

Se oli aivan tuskaa, aikaisemmin kaikki oli mukavia ja ihania ihmisiä,

mutta raskauden julki tulon jälkeen, JOKAIKINEN muuttui...

Nyt kun työskentelee yrityksessä, jossa valtaosa miehiä, ovat kaikki toivottaneet onnea, ja kyselevät jatkuvasti kuulumisia...

Vierailija
7/10 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla lukemaan tämän päivän pinoa ja kirjoittaa pikaisesti, vaikka töissä kiire on melkoinen. Pitäisi saada tämän iltapäivän aikana vielä muutama raportti valmiiksi ja ylitöihin ei tekisi mieli jäädä.

Ponnarille tsemppiä työssäjaksamiseen ja Maapähkinälle onnittelut hyvistä ultraustuloksista!

Toivottavasti meidänkin masuasukki olisi " yhteistyöhaluinen" ensi viikon rakenneultrassa ja paljaisi onko hän tyttö vai poika. Itsellä vahva tyttöolo ja miehellä taasen yhtä vahva poikaolo. Ainakin toinen on oikeassa:) Tänään työnteko hieman tihkaisee, kun istuminen hieman tihkaisee. Mahassa menossa varsinainen hulabaloo!

Minimaissi rv 20+2

Vierailija
8/10 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas mukava lukea ketjua ku oli noinki monta ultrakuulumista!!! Ponnarille voimia työpäiviin, onpas inhottava tilanne sulla.

Meillä mies lähti vähä aikaa sitte töihin, siis iltavuoro... Aamupäivä olikin yhtä tohinaa ku piti käydä pankilla ja kaupassa ja mun piti vielä leipoo ku pitää illalla viedä yhteen tilaisuuteen piirakkaa. No nyt on kaikki plussan puolella eikä ressiä illan suhteen enää ole!

Omaan napaan ei uutta, eilen tosin kun kävelin pidemmän lenkin niin juili tosi inhottavasti ja vielä aamullakin oli massu kipeenä. Sanoinkin miehelle että olis pian alettava kattoon tukivyötä ja tällä kertaa aion todella sen hankkia. Tarkotus oli hankkia sellanen jo esikoisen aikaan, mut sit pärjäsin niin pitkään hyvin ilman ettei enää viittiny muutaman viikon takia sit hommata, samoin kävi toista odottaessa, mutta nyt sen tosiaan aion saada!!! Voisko joku suositella mikä on hyvä niissä kun on aikamoisia eroja.

Meillähän tämä edellinen syntyi niin vauhdilla (kotia) että tällä kertaa yritän minimoida riskit ja ehtiä sairaalaan asti...

Torstain jatkoa toivottelee daisy82 rv 17+1

Vierailija
9/10 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne makkarin puolelle koirien kanssa pakoon kun pianonvirittäjä juuri saapui ja alkoi pimputtamaan meidän pianoa vireeseen. Tässä sitten saakin muutaman tunnin istuskella, sen verran epävireessä tuo laitos on. Saa sitten masuvauvallekkin soitella puhtaampia säveliä :*)

Katselin tänään kanssa netistä noita tukivöitä, siellä oli selvästi kahta eri tyyliä, oli pelkkää vyömallia ja sit semmonen putkilo systeemi, jota mainostettiin saumattomana, no hintaeroa ei juuri ollut vajaa 13 e ja vajaa 15e. En vaan nyt tiedä kummanlainen sen pitäis olla...kokemuksia?

Ultraan meillä olis viel tasan viikko, ja 4d:hen aika 21.12.

Nyt siis menossa 19+0 ja vauva potkinut jo kovasti. Tuleva iskäkin sai isäinpäivä lahjaksi tuntea ekat potkut masun päältä! Varsinkin töissä iltapäivällä kun röhnöttää tuolilla niin aletaan heti potkia asentoa suorempaan.

10/10 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli raahautua töihin kun muistin että eräs tärkeä pankkiasia on mennyt kaksi päivää sitten ilman että oikealla tilillä on rahaa :/ toivottavasti eivät kovasti rokota siitä...

Meillä esikoinen 1v9kk sairastui sitten toiseen korvatulehdukseen viime yönä. Arvasin kyllä melkein tilanteen, kun nuha lähti uuteen nousuun eka kuurin loputtua 1½ viikkoa sitten. No, tämä päivä tuli sitten oltua kotona ja ainoastaan jätski meni alas. Ja kuuri tuli lääkäriltä.

Huomenaamuna pitäisi lähteä miehen kanssa koulutukseen, se kestää yön yli ja toiveissa oli pitää vähän hauskaakin. Saa nyt vaan nähdä, ettei jompikumpi joudu lähteä yöksi takaisin kotiin, mikäli esikoinen ei pärjää puolikuntoisena isovanhempien kanssa. Ainakaan tunnelmaa tuskin enää niin korkealle saa viime yön valvomisten ja tän päivän jälkeen :/

Omasta navasta: pikkuinen on alkanut liikkua voimakkaammin, kun vaan itse joutaisin kuulostelemaan. Puoliväli ylittyi eilen. Ultraan on vielä yli 2 viikkoa aikaa... onneksi pahoinvointi on hellittänyt, nyt riesana lonkkakivut.

Ketjun aloittajalle (sorry, en enää muista nickiäsi) syvin myötätuntoni. Itse olen kanssa kärsinyt jonkinsortin työpaikkakiusaamisesta, nuorin kun olen ja täällä ei saisi mitään omia käytäntöjä ottaa. Tänään kuulin sijaisen (joka on vakkarityössä tällä koululla) törkeästä käytöksestä oman luokkani kanssa kun minä en ollut siis paikalla, suoraan sanottuna jyräsi täysin yli kaikkien niiden käytäntöjen mitä olen saanut juurrutettua lapsiin. Ja vielä lainvastaisestikin osittain. Aion ottaa asian puheeksi maanantaina kunhan pääsen takaisin töihin. Tuskin maltan odottaa ensin joululomalle, sitten äippälomalle pääsyä. Ja vaikka välissä saikulle, mikäli siltä näyttää.

Mutta nyt, öitä kaikille!

eikkuli ja hippu 20+1