Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää muiden äitien/isien kasvatustyylissä?

16.11.2005 |

Itseäni ärsyttää se tyyli, jossa vanhemmat kysyvät lapselta sellaisia asioita, joihin lapsella ei oikeasti pitäisi olla mahdollisuutta vaikuttaa. Esim. päiväkodin pihalla: " lähdettäiskö jo kotiin?" tai illalla kotona " menisitkö nyt nukkumaan" . Osalle se on ihan maneeri, mitään asiaa ei voida ilmaista suoraan lapselle käskynä. En sitten tiedä, johtuuko pohjalaisesta suoruudestani, mutta minusta tuollaisia asioita ei kysytä " kohtelaisuuuden vuuoksikaan" lapselta. Sehän se vasta lasta hämmentää, kun ensin kysytään, että menisitkö nukkumaan, mutta siltikään ei saa vastata ei. Itse pyydän lapsen kommenttia vain asioista, joihin hän oikeasti voi vaikuttaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. " minkä helvetin takia noin teit?" Kun kysymys esitetään 3,5 vuotiaalle, on se mielestäni todella ärsyttävää.

Vierailija
2/3 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään jaksais kuunnella sitten vanhempien valitusta siitä kun lapsi ei tajua kieltoja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten itse ilman. Samanlaista olen seurannut sivusta monilta vanhemmilta. Ensin ollaan niin päättäväisiä ja kun lapsi vähän marisee niin heti annetaan periksi. Ihan kuin se lapsen itku olisi jotenkin niin paha asia että sitä pitää välttää viimeiseen asti. Esim. sisälle mennessä lapsen voi ihan hyvin kaapata kainaloon jos ei muuten suostu tulemaan sisälle, ei sitä tarvitsisi tuntia maanitella ulko-oven edessä että mentäiskö jo sisälle, äidillä on jo sormet ihan jäässä ja hirveä nälkäkin. Tälläistakin olen joutunut vierestä seuraamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi