Pronaxen + Burana
Lapsella kova kuume ja olen antanut Buranaa tänään klo. 15. Milloin uskallan antaa Pronaxenia?
Kommentit (7)
ovat samaa tavaraa. Eli voit jo antaa.
Väliä tulee "vain" 6h kun suositus on 8h, mutta uskallat kyllä antaa. Tarvittaessa Buranaa voidaan annostella 6h välein. Pronaxenin kanssa voit antaa kyllä yhtäaikaa parasetamolia sitten.
sh
Pronaxenin annon jälkeen taas täytyy odottaa 12 tuntia, ennen kuin voi antaa Buranaa.
Mikset anna vain jompaa kumpaa noista ja käytä lisälääkkeenä Panadolia? Se kuuluu eri lääkeaineryhmään, ja sitä saa antaa maksimiannokset ihan välittämättä Pronaxenin tai Buranan antoajoista. Itse annan aina lapsille kovaan kuumeeseen peruslääkkeenä Buranaa (1-3v 5ml x 3/vrk) ja lisäksi tarvittaessa Panadolia.
Olen kyllä Panadolia antanut Buranan kanssa mutta kuumee sahaa niin laidasta laitaan että ajattelin jos Pronaxenillä saisi vähän tasaisempana pysymään. Panadolia sit siihen rinnalle.
Mun mielestä Pronaxenia ja Buranaa ei saa antaa yhtäaikaa juurikin siksi, että niissä on sama vaikuttava aine.
Jos lapsella on tosi kurja olla, niin anna se Panadol nyt ja Pronaxen sitten yötä vasten lisäksi! Pikaisia toipumisia teille!
sh
eli käytännössä huomenna aamulla