Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työsuhteeni purettiin pussaamisesta

Vierailija
26.02.2012 |

Minun tarinani. Olin töissä eräässä pienessä firmassa vakituisella työsopimuksella koeajalla ja pomoni ihastui minuun. Me suudeltiin kolme kertaa ja halattiin muutaman kerran. Ei muuta. Pomo ei pystynyt tulemaan enää toihin, kun ilmeisesti pelkäsi jotain vakavampaa tapahtuvan. Pomon vaimo alkoi epäilemään, että jotain oli tapahtunut ja pomoni kertoi hänelle. Hänen vaimonsa tuli ilmeisesti mustasukkaiseksi, koska työsuhteeni purettiin. Tein työni hyvin ja olisin ollut valmis jatkamaan työsuhdetta ja lopettanut pusut ja halit, jos vain olisin saanut jatkaa. Olin ollut töissä jo puoli vuotta. Onko tämä oikeudenmukaista noin pienestä rikkeestä. Miten voin kerron tämän uusia töitä hakiessani. Mitähän muut työkaverit ajattelevat minun olleen tehnyt?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei siinä mitään ahdistelua voi olla kummankaan puolelta.

Kiitos kommentoijalle ja muillekin kommentoijille. Tunnen tehteeni väärin, mutta en ole ikinä ennen joutunut tälläiseen tilanteeseen. Tämä sai alkunsa yrityksen pikkujouluista, jossa ei kuitenkaan tapahtunut muuta kuin tanssittiin pari tanssia. Sen jälkeen pomo=työnantajani alkoi työaikalla kosketella olkapäätäni ja puhui ihania asioita. Hänen vaimonsa mielestä olkapäähän koskettelu on sallittua, muutta muu on hänen mielestään minun vikani. Tiedoksi vielä että olen itsekin ollut naimisissa monia vuosia ja miehelleni kerroin asiat. Odotan työnantajan selvitystä työsuhteeni purusta, jonka työvoimatoimisto pyysi työnantajalta. En hae missaan tapauksessa mitään korvauskia työsuhteen purusta, mutta toivon että minulle ei tule tämän vuoksi 3kk karenssia.

Vierailija
2/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Onko tämä oikeudenmukaista noin pienestä rikkeestä.

[/quote]

Oli aivan oikein että sait potkut,

Ei ollut pieni vaan suuri rike koska mies oli varattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan työsuhteen purku ainakin oli perusteeton ja lainvastainen, koska purkamiselle pitää olla melko painavat syyt. Koeajallakaan et enää voinut olla, jos puoli vuotta olit jo työssäsi ollut. Jos tämä ylipäätään pitää paikkaansa, niin hyvät korvaukset voit hakea edelliseltä työnantajaltasi. En nyt muista tarkalleen,tarkastamatta lakia, mutta mahdollisesti jopa parin vuoden palkan verran.

Vierailija
4/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijää ei voida irtisanoa eikä työsuhdetta purkaa sellaisten asioiden perusteella, jotka eivät liity työhön. Työntekijän vapaa-aika ja ihmissuhteet eivät kuulu työnantajalle. Jos työsuhde purettiin kirjallisesti, mikä oli perusteena? Jos pystyt todistamaan jotenkin että tuo ihmissuhde-asia oli syynä niin kehottaisiin viemään vaikka liiton lakimiehen kautta asiaa eteenpäin.

Vierailija
5/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koeaika jatku noin pitkään. Pussaaminen ei ole purkuperuste.

Joka tapauksessa jos tuollaista tapahtuisi, tuohan on firman kannalta järkevämpi ratkaisu, vaikka joutuisi korvauksia maksamaan. Pomon avio-ongelmat voivat heikentää työkykyä ja vaikuttaa tulokseen paljon enemmän. Hän luultavasti kuitenkin saa paljon enemmän aikaan, kuin vasta aloittanut.

Pomon avioliiton kannalta tuo on varmasti ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
6/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteeni purettiin koeaikana. Olin ensin työsuhteessa 4kk vuokranvälitysfirman kautta jonka jälkeen pääsin vakituiseksi työntekijäksi.

Vierailija
7/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on ihan oikeudenmukaista, lähentelyt ei kuuulu työpaikalle

Vierailija
8/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteeni purettiin koeaikana. Olin ensin työsuhteessa 4kk vuokranvälitysfirman kautta jonka jälkeen pääsin vakituiseksi työntekijäksi.

Koeajan tarkoituksena on selvittää onko työntekijä soveltuva tehtäväänsä. Jos olit jo tehnyt vuokrayrityksen kautta samaa työtä samalle työnantajalle olisi tuo aika pitänyt huomioida vakituisena aloittaessasi eikä koeaikaa olisi saanut olla.

Vierailija
9/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei siinä mitään ahdistelua voi olla kummankaan puolelta. Tässä maassa on todella paljon ihmisiä jotka ovat löytäneet kumppanin työpaikalta ja ovat edelleen samassa työssä. Ja on ihmisiä jotka ovat eronneet ja heitä ei yhdistä mikään muu kuin yhteinen työ ja yhteiset lapset. Nämä asiat eivät liity mitenkään työsuhteisiin. Ihmisllä on oikeus tehdä työtä riippumatta siitä mitä heidän henkilökohtaisessa elämässä tapahtuu. On yrityksiä joissa asiat hoidetaan lakien mukaan ja oikein. Ja sitten on niitä joissa ei jakseta tai välitetä hoitaa. Mitä useampi ihminen vaatii oikeuksiaan ja vie asioita eteenpäin sitä parempi.

Vierailija
10/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttuni kehittää vastaavan tarinan ihan pienimmästäkin. Milloin on pomo häneen ihastunut, milloin työkaveri. Kun elämässä sattuu jokin vastoinkäyminen, syynä on aina hänen elämää suurempi seksuaalinen vetovoimansa.

Vierailija
11/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajan tarkoituksena on selvittää onko työntekijä soveltuva tehtäväänsä. Jos olit jo tehnyt vuokrayrityksen kautta samaa työtä samalle työnantajalle olisi tuo aika pitänyt huomioida vakituisena aloittaessasi eikä koeaikaa olisi saanut olla.

Koeaikaa ei voi olla tuplana, jos työntekijä on ollut samassa työssä ja todettu työhön sopivaksi ja muutettu sopimus vakinaiseksi! Se vuokratyönä tehty aika pitää laskea koeajaksi!

Ammattiliittoon yhteys!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme