Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilipäivä ens kuun 15. päivä, siihen asti pärjättävä 450 eurolla. Meitä kolme.

Vierailija
17.02.2012 |

Tuntuu ahdistavalta. Sehän on jotain 112 euroa per viikko. Sillä pitää hoitaa auton tankkaus, ruuat, bussiliput. Parturit ja muut peruttu. Puhelimet, asuminen, kaikki pakolliset kiinteät kulut on maksettu. Töissä ruokaileminen on ilmaista.

Pärjäättekö? Meitä on siis minä ja kaksi lasta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 tilillä ja seuraava tilipäivä 10.3.

Tosin miehellä palkkapäivä kuunvaihteessa, mutta sen tili menee sileäksi laskuista ihan yhtä nopeasti.

Pakkohan se vaan on selvitä, mutta vituttaa silti tämä ainainen köyhyys.

Vierailija
2/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meän kolme henkinen perhe pärjää noin kuukauden 250 eurolla usein vähemmällä. Ruokittavana on myös kissa ja koira. Ja autoakin pitää tankata välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kannata ryyppäämään lähteä.

Vierailija
4/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kauheesti vihanneksia listalla. Ollut monta kuukautta tiukahkoa, mut tää on ihan ennätys :(

Oon sanonut lapsille, että syökää siellä koulussa paljon. Ja syövätkin. Mut kyllä ne kotona syö kunnolla, ite en syö nyt taas kuin töissä.

AP

Vierailija
5/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin.

meän kolme henkinen perhe pärjää noin kuukauden 250 eurolla usein vähemmällä. Ruokittavana on myös kissa ja koira. Ja autoakin pitää tankata välillä.

Vierailija
6/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole julma pila. Sori, jos tuntuu siltä. Miten te pärjäätte?

AP

Vierailija
7/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihat on omasta takaa ja perunat, mutta ei nekään ihan ilmaseksi tule. Muuten syödään ihan perusruokaa. Lihaa, kalaa, kanaa, vihanneksia yms. Tehdään vain todella harkittuja ostoksia ja loppukuusta aina leivotaan itse leivät. Toki jauhot pitää ostaa valmiiksi.

Tässä kuussa ylimääräisenä tuli päivystyskeikka kissan kans lääkäriin..huoh. No alkaa tuntumaan että ei kai tästä enää kovin pohjalle voi vajota. Ei me silti mitään ryysyläisiä olla =)

Ei ole julma pila. Sori, jos tuntuu siltä. Miten te pärjäätte?

AP

Vierailija
8/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, että on jotain edes puoliksi omasta takaa, ettei tartte kaupasta hankkia. Mulla on "omasta takaa" lähinnä tonnikalapurkkeja ja kuivia papuja. Mut taidetaan niihin tutustua seuraavan neljän viikon aikana. Mun tän kuukauden sotki auto, johon piti hommata uus akku. Noin kuudella sadalla ollaan pärjätty joka kuu ihan hyvin, mut ihan kaikki on mennyt ja silloinkin ollaan vika viikko kärvistelty.

Ehkä on parasta pysyä kaupasta pois, paitsi kun on pakko mennä.

AP

Vierailija
9/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin tuo nyt riippuu esimerkiksi välttämättömän autoilun määrästä. Ja sitten vielä siitäkin, että voisitko miettiä vielä kerran, että onko kaikki autoilusi välttämätöntä. Ja paljonko kuluu bussilippuihin? Liikennekulujen rajoittaminen tulee minulle tässä mieleen. Kurjaa varmasti, jos olette tottuneet liikkumaan vapaasti tai jos lapset ovat tottuneet, että heidät tuodaan ja viedään harrastuksiin.

Elintarvikkeisiin tuo riittää varmasti. Luksusruokia sillä ei syödä, mutta perusaterioita kyllä. Ei pitäisi olla edes vaikeaa.

Sen sijaan kuukaudesta toiseen tuo varmasti alkaa käydä raskaaksi, kun pitää kuitenkin hankkia vaatteita - ja kaikkea ei voi ostaa kirpparilta tai periä serkuilta. Lisäksi vapaa-ajanvietto on aivan perusteltu ja hyväksyttävä kuluerä, eikä siihenkään aina riitä kymppi tai kaksi.

Mietin, että minkä ikäisiä lapsesi ovat. Heidän kulunsa tuntuvat nousevan eksponentiaalisesti suhteessa ikään. Sinä pärjäilet kuukauden vähemmällä, mutta miltä lapsista tuntuu, jos jokin säännöllinen, mieluisa asia jää koko kuukaudeksi pois?

Vierailija
10/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parasta pysyä kaupasta pois, paitsi kun on pakko mennä.

AP

Käydään kaupassa maksimissaan 2 kertaa viikossa. Tärkeintä on että lapsi ja eläimet saavat kunnolla syödyksi, itse pärjää hieman vähemmälläkin.

Vierailija
11/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pennin venytys on tuttua puuhaa. Kolmihenkiselle perheelle tuo vielä ihan hyvä summa. Minkä verran ajelet autolla? Riittäisikö 100e bensaan tuolle ajalle? Mun mielestä reilu kymppi per päivä ruokaan on ihan riittävä. Tee isoja satseja ruokaa, makaronilaatikkoa, keittoa tms.. Puuroa aamupalaksi, ei kalliita muroja jne.

mä olen joskus v 2006 joutunut taikomaan ruokaa kolmihenkiselle perheelle 20e/vko. Melkoista kekseliäisyyttä se vaati mutta onnistuin :-)

Vierailija
12/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin tuo nyt riippuu esimerkiksi välttämättömän autoilun määrästä. Ja sitten vielä siitäkin, että voisitko miettiä vielä kerran, että onko kaikki autoilusi välttämätöntä. Ja paljonko kuluu bussilippuihin?

Mä teen kolmevuorotyötä, ja liikun aikoihin, jolloin ei kulje aina busseja. päivävuoroihin kuljen bussilla. lapsia oon kuskannu harrastuksiin autolla kyllä.

Lapset on 8 ja 10, eivätkä harrastuksia lukuunottamatta kuluta juuri mitään. Mutta olen ajatellut, että parin seuraavan vuoden kuluessa pitää rikastua tai jotain. En ikävä kyllä näe sen tapahtuvan. Vaikka nyt olikin epäonninen kuukausi.

Sitä olen miettinyt, että ollaankohan me köyhiä, ei varmaan vielä. Asuminen haukkaa ihan hitosti tästä kaikesta.

Mut kiitos viestistäsi :)

Vierailija
13/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pennin venytys on tuttua puuhaa. Kolmihenkiselle perheelle tuo vielä ihan hyvä summa. Minkä verran ajelet autolla? Riittäisikö 100e bensaan tuolle ajalle?

Riittää varmasti, mulla on dieselauto.

Ja 20 e per viikko on melkoinen saavutus.

Vierailija
14/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pitäisi tankata ja syödä, muut laskut huolehdittu. Mutta ei tuosta ylimääräistä jää, kun melkein kerta viikkoon pitää laittaa tankki täyteen.

Vierailija
15/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne tulee loppukuusta ja entäs elarit, jotka tulee joko isältä tai kelalta.

Josa kelalta niin tulee 10.s päivä ja jos isältä niin varmaan siinä kuun vaihteessa.

Että älä puhu paskaa. Tuutte ihan vitun hyvin toimeen kun han vaan lisäät noi tulevat summat ennen tilipäivääs.

Vierailija
16/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa ihan normaaleilla järjenlahjoilla varustetulta, joten kaiketi hän on osannut huomioida nuo seikat. Mutta joo. Jos niin on, että nuo rahat tosiaan tulee 10. päivä, niin se helpottaa vähän. Tosin siihenkin on vielä aikaa.

Lisäksi ehdottaisin asiallista käytöstä.

Vierailija
17/18 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin ap:n laskelmassa mättää.

Minimielarit kahdesta lapsesta on n. 300 euroa. Ekan lapsen lapsilisä on yh:llä n.150. Se jo tekee sen 450. Siihen vielä toisen lapsilisä.

Vierailija
18/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi mieli,kun voitte sanoa, että mulla on "ihan varmasti" enemmän kuin yllä mainitsemani summa käytössä ennen seuraavaa tilipäivää?

Ei ole. Ja mulle on ihan sama, uskooko joku hapan vai ei, en ala täällä sentilleen kertomaan asioitani. Sain tarpeellisen vertaistuen ja tiedon, että jotkut pärjää todella paljon vähemmällä ja että me pärjätään varmasti. (Esimerkiksi lapsilisät menevät kokonaan lasten harrastuksiin ja niitä ei tietenkään lopeteta yhden heikon kuukauden vuoksi.)

Pus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi