Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiistaita HUHTIkuisille!!!

15.11.2005 |

Voiko tosiaan olla mahdollista että tähän aikaan ei vielä pinoa löydy??? Epäilen omaa näkökykyäni, mutta vaikka kuinka tihrustin niin en löytänyt... Kerrankin ku minä oon suht ajoissa nii muut sitte on " myöhään" liikenteessä.

On taas kulunut monta päivää edellisestä pinoutumiskerrasta, mulla onki eessä nyt aika urakka ku rupeen selailee viime viikon pinoja läpi... Meille ei mitään uutta, liikkeet ovat tätä nykyä päivittäisiä ja aika voimakkaitakin, touhutessakin huomaan vauvelin pyörimisen. Viime viikolla oli ma nla ja sillon sanoin ettei vielä päivittäisiä ole liikkeet, no siitä päivästä lähtiin on sitte olleet!

Osa meistä on tainnu jo käydä rakenneultrassa ja loput sitä sitten hartaasti odottavat (siis ketkä siihen menevät). Kiva ku alkaa tulla ultrauutisia, niistä on niin mukava lueskella. Meillä on vielä useampi viikko ultraan, vasta 12.12 koittaa tuo odotettu päivä...

Tässäpä vähä turinoita, nyt täytyy mennä kattoo mitä noi ipanat puuhaa :) trv. daisy82 rv 16+6

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin pinoutumisesta,mutta nyt on taas hyvä jatkaa,kun tietokonekkin on kunnossa=)

Mitään uutta ja kummempaa ei tänne kuulu.Huomenna olisi sitten se rakenneultra ja kovasti tässä sitä odotellaan.

Jännää nähdä,että selviääkö sukupuoli,kun lähes kaksi viikkoa sitten oli niin kiikun kaakun,että lääkärikään ei uskaltanut sanoa mitään ja kaikenkukkuraksi se napanuora lujahti jalkojen väliin hämäämään meitä.

Liikkeistä sen verran,että ihan pieniä muljahduksia tuntuu ja niitäkään ei päivittäin,mutta alakerrassa silti kaikki hyvin ja ehkäpä tässä muutaman viikon kuluttua sitten tuntuu joka päivä ja kunnolla ne pikkuisen liikkeet.

Niksu78 19+6

Vierailija
2/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeba jee, täällä Etelä-Pohjanmaalla sataa aivan tolkuttoman kokoisia lumihiutaleita!!! Ei sitä nyt ihan tulvillaan vielä ole, mutta kuitenkin :)

Minä vietän pojan kanssa vapaapäivää, tyttö on eskarissa. Tämä vp onkin tämän viikon ainoa, kiitos sunnuntain aukiolojen ja joulun läheisyyden, teen kuutta päivää/vko. Mutta mikäs on tehdessä, kun flunssa ja yskä on vihdoin ja viimein voitettu! Olen siis oikein voimissani, pitkästä aikaa.

En ole minäkään kerinnyt kirjoittelemaan kuulumisia moneen päivään, työt tuntuvat vievän niin paljon aikaa vuorokaudesta että sitten iltaisin olen vaan käynyt lukemassa muiden kuulumiset. Että mukana ollaan, se vaan tuo työ haittaa pahasti tätä vapaa-aikaa :)

Muuten meille ei kuulu mitään ihmeempiä, ensi maanantain rakenneultraa odotellaan. Minä tunnen liikkeitä aika vähän, ja hyvin hentoja. Johtuu ainakin osittain varmaan siitä kun istukka on etuseinässä. Luulen niin. Ja tämä asia on ärsyttävä, kun päivittäin sitten sitä mietin, että onko kaikki varmasti kunnossa jne... Mutta pääasia että niitä muljahteluja kuitenkin joka päivä tuntuu.

Meillä lapset odottavat vauvaa innolla, miettivät jo, että mitä kaikkia leluja sille pitää ostaa, ja josko joulupukki jo toisi vauvalle jotakin... On se niin mukavaa kun näin joulun alla postilaatikosta löytyy noita lelukirjoja! Mutta on kyllä ihanaa huomata miten innoissaan lapset vauvaa odottavat, onneksi ikää on jo sen verran (5v ja 6v), että ei varmaan mitään kauheaa mustasukkaisuutta ilmene. On jo niin eri leikit ja touhut noilla isommilla.

Me muuten päätettiin miehen kanssa, että kysytään sukupuolta utrassa, jos siitä vaan suinkin saa selvää. Jos ei mitään näy, niin sitten vaan odotellaan, kyllä se sitten keväällä selviää. Meillä tyttö toivoo siskoa ja poika veljeä. Poika eilen piirsi hienon kuvan minusta ja minulla on siinä piiroksessa vauva mahassa. Ja vauvalla on pippeli :)

Eipä muuta tällä erää kuin oikein mukavaa viikon jatkoa kaikille, jos en ehdi tällä viikolla enää kirjoittelemaan, niin maanantaina tulen kertomaan ultrakuulumiset.

Eusenia 19+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää vaan kaikille.Minäkin kävin tossa neuvolassa viime viikolla ja sielä kuunneltiin sydänääniä ja syke oli 156 ja olenkin miettinyt että kumpikohan se mahtaisi olla tuon sykkeen perusteella?Sitten pyysin että pääsisin ultraan kun viimeksi oltiin siinä 29.9 että aika pitkä aika kun pientä olisin nähnyt,mutta sitten näin ja kauheasti se olikin jo kasvanut ja kovasti sielä pyöriskeli:)Itse en kauheemmin vieläkään tunne pienen liikkeitä tai potkuja vaikka viikkoja onkin huomenna jo 19..Ihan alkaa ihmetyttää kun muut jo aiemmin ne tuntevat tai ehkä tunnenkin mutta en osaa ehkä huomata niitä kun ensinmäistä odottelen niin en oikeen tiedäkkään miltä niiden pitäisi tuntua:/mutta odottelen innolla.Kuinka monta ultra kuvaa te olette jo saaneet tähän mennessä?Ajattelin kun kaverini ja siskoni ovat ihmeissään kun itselläni on niitä jo viisi:)mutta nyt loppu turinat että jää tilaa muillekkin:)Että hyviä päivän jatkoja vaan.

Vierailija
4/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan huhtikuisilla nyt kiirusta tai väsymystä, kun on niin vähän pinoutuneita..? Täällä muuttui eilinen ihana lumisade pian kaatovesisateeksi, joten kaikki toiveet maahan jäävästä lumesta oli siltä erää menetetty. Toivottavasti sääennuste lupaisi viilenevän sään lisäksi hitusen lumisadettakin meille.

Oma napa voi oikein hyvin, tuntuu ettei masu ole taas vähään aikaan kasvanut näkyvästi juurikaan. Tuntuu, että masu kasvaa " pyrähdyksittäin" , lähes yhdessä yössä. Potkuja tuntuu päivittäin ja niitä aina yhtä ihaillen odotan. Yöllinen vessaravaaminen on tasoittunut kahteen kertaan yössä.

Ultrakuvista kyseltiin. Täällä saa yhden kaupungin tarjoaman ultran, josta saa kaksi kuvaa mukaan. Lisäksi kävimme yksityisellä, josta tulostettiin muistaakseni kuusi kuvaa mukaan. Jos olen oikein ymmärtänyt, tämän jälkeen ei ultraa käytetä täällä, ellei ole jotain ongelmia. Ja ehkä kenties synnytyksen lähestyessä, jos halutaan tarkastaa jotain. Tietenkin yksityisellä voisi käydä, mutta kerta on lähes sata euroa, joten tyydyn kuuntelemaan sydänääniä ja tuntemaan potkuja. :) Kieltämättä olisi ihanaa nähdä säännöllisesti vauvaa ultrakuvissakin, mutta eipä taida kaikkialla olla samanlaiset systeemit.

Kissankello 19+5

Vierailija
5/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Eipä voisi ilma surkeampi olla. Toivotaan, että säätiedoitus pitäisi paikkaansa ja loppuviikosta alkaisi pakastamaan, niin eiköhän sitä lunta saataisi pikku hiljaa maahan. Ja omaan napaan:) Meillä vietetään tänään masuasukin kanssa pyöreitä viikkoja: tasan 20 viikkoa täynnä! Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä, että ollaan jo puolessa välissä raskautta. Aika menee ihan hirvittävää vauhtia. Rakenneultraa pitää jaksaa odottaa vielä runsaan viikon ajan. Toivottavasti asukki olisi silloin hyvällä tuulella ja " irrottelisi" sen verran, että pääsisi kurkistamaan sukupuolta. Eihän tuolla ole kyllä mitään merkitystä, kun esikoista odotellaan, mutta haluaisin silti selvittää asian. Työmotivaatio on kyllä tällä hetkellä hieman hakusessa, mikä näkyy jo siinä, että roikun työajalla tällä palstalla, mutta minkäs teet. Täytyy varmaan skarpata!

Minimaissi rv 20

Vierailija
6/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rakenneultraa siis =). Pitkästä aikaa ajattelin vähän kirjoittaakkin, kun olen sillointällöin käynyt vain lukemassa huhtisten juttuja. Sunnuntaista (ja siis isänpäivästä) lähtien on tuntunut pientä liikehdintää joka päivä tuolla masussa. Jospa ne vähitellen vähän voimistuisivat, niin olisi varmempi olo. Ei olla aiottu kysyä sukupuolta, mutta katsotaan nyt, kun nähdään se pallero siellä masussa =). Kyllähän tuo raskauden puoliväli lähestyy niin nopeaa, että ihan ihme juttu ;). Maha on alkanut näkyä jo vähäsen ja varsinkin alusvaatekertaa on saanut vähän uusia, kun aikaisemmin normaalit alushousut ja sukkahousut alkavat painaa alavatsaa.

Täällä Oulussa satelee myös lunta (tai räntää), mutta taitaa edelleen olla vähän plussan puolella, joten et taida pysyä maassa. =( Loppuviikoksi luvattiin kyllä pakkasta, joten eiköhän se talvi vähitellen tule.

- Salsatar, rv 17+5

Vierailija
7/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin kirjoitellut tänne mitään. Nyt huomasin, että nimimerkkini oli tuolla la-listassa mainittu siinä ilman laskettua-aikaa olevien kohdassa. En tiedä kuka nuo la:t merkkaa, mutta omani on 17.4.06 KOS.

Odotukseen ei kuulu mitään erikoista :) Liikkeet tuntuvat mukavasti ja olo on itsellä kohtalaisen pirteä.

Tänään tuossa kävimme nuorimman kanssa kaupassa rattailla, ja meinasimme välillä lähteä lentoon tuulen mukana! Kotiin tultuamme leivoin pullaa. Mies lähti ostamaan nuorimmalle pinnasängystä seuraavaa kokoa olevaa lastensänkyä. Keskimmäinen on jo tullut koulusta, mutta esikoista vielä odotellaan.

Perheestämme voisinkin siis kertoa seuraavaa: Minä 32v, mies 31v, lapset poika -94, tyttö -95 ja tyttö -04. Neljäs lapsi siis tulossa...meidän Pääsiäistipumme :) Asumme Helsingissä vaikkakaan emme täältä alunperin ole kotoisin. Mies on sähköalan yrittäjä ja minä hoitovapaalla oleva lähihoitaja.

Lasketunajan saa merkata huhtikuisten listaan, jos joku osaa :)

Magnhild ja Pääsiäisitipu 18+1

Nyt

Vierailija
8/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne pohjoskarjalaan on viel luvattu illaks jotai myrskyntynkää.. sais kyllä sitä lunta tulla et vähä valosampaa olis. Nytkii kello on vast kolme mut ulkona jo ihan hämärää..

Masusta meilläkin pieniä potkuja ja pyörähyksiä tuntuu, vaikka minullakin istukka etuseinässä, nin vaimentaa kai vähän??! mulla on perjantaina jo viides ultra, kun on ollut niitä pieniä ongelmia. Mutta kivahan se on nähdä pallero pyörimässä useemmin, ni ei ainakaan tarvii epäillä ettei ois asiat siellä kunnossa :). Kuvia sain neljä viikolla 13 olleesta ultrasta.

Joululahjoja yritän mietiskellä, mut yhtä vaikeeta se on ku viime vuonnakin. Varsinkin kun ei oo minkään näkösiä toiveita esitetty.. Mut onneks on viel vähän aikaa, pitää vaa yrittää ettei ne nyt ihan viimetippaan jäis..

Terveisin Miini80 ja 18+2

Vierailija
9/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Savossa tiistai on sujunut aikaslailla sateisissa merkeissä. Oltiin aamulla lasten kanssa MML:n perhekahvilassa, ja kastuttiin kotimatkalla aivan läpimäriksi, tuli vettä kuin saavista! Mutta se ei haitannut, oli nimittäin NIIN hyvää porkkanapiirakkaa kahvin kanssa tarjolla, et sen vuoksi olisin kävellyt vaikka 10 kilsaa vesisateessa! =D Lapsosillekkin oli ruokana pitsaa, joten säästyin ruoan laitolta. Kannatti siis kastua!

Napaan kuuluu ihania, kun VIIMEINKIN eilen illalla tunsin KUNNOLLA liikkeet!!! Siellä se Tiitiäinen möyrysi ympäri äitin masua! Ja aamullakin ensimmäisenä muistutti äiskää pienellä potkulla :) Oli kyllä kovasti helpotus saada elonmerkkejä.

Hetkeen ei vatsa ole juuri kasvanut, painon noususta en sit menekkään vannomaan; voi seuraava neuvola kahden viikon päästä näytää aivan kamaluuksia painorintamalla.. Kääk!

Ulkona ilma näyttää siltä, että ulos ei nyt päästä, joten voin vain miettiä milloin seinät kaatuu. Viisi kersaa juoksee ympäri asuntoa ja huutaa... Voi kun mulla olis kuulosuojat! Pitäsköhän ottaa videot tänään lastenhoitoavuksi..?

Tiistain jatkot kaikille! Keskiviikon kuulumiset huomenna! :)

tilda 17+2

Vierailija
10/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kärvistelty kotona koko aamupäivä. Kuopus on flunssassa ja korkeassa kuumeessa. Jos ei huomenna ala kuume laskemaan niin täytyy lähteä kiikuttamaan lääkäriin. Saatiin ainakin siivottua aamulla, esikoinen 4v imuroi oman huoneensa. " Minulla ei ole nyt ketään kaveria, kun pikkuveli on sairaana" , mankui isompi koko päivän. Onneksi mies pääsi tulemaan aikaisemmin kotiin tänään, niin sain esikoisen vietyä Suomi-kouluun illaksi. Sen aikana ehdin käydä ostamassa miehelle synttärilahjan ja itselle vähän lisää -mamma-vaatetta; toisen hameen ja pari t-paitaa. Saako nyt talvella HM:sta myös mamma t-paitoja ja mihin hintaan? Nämä mitä olen täältä löytänyt ovat kyllä hieman kalliin puoleisia. Kun tullaan jouluksi kotiin, voisi samalla täydentää taloudellisemmin vaatekaappia. Mulla ei ole muuten mitään ideoita aikuisten joululahjoista. Mitä teidän vanhempanne ja appivanhemmat ym. saavat tänä jouluna?

Navan seudulle ei kuulu mitään uutta. Liikkeitä vielä kovin harvakseltaan, ei edes päivittäin. Seuraavaan ultraankin on vielä piiiiiiiitkä aika. Ristiselkä vielä aika kipeänä ja väsyneet jalat vaivaavat jo puolesta päivästä. Onko joku käyttänyt Hirudoid fortea tai vastaavaa raskausaikana? Sain vihkisormuksen alle ikävän ihottuman, jota lääkitsin kortisonivoiteella. Tänään vasta tavasin putkilon kyljestä, ettei saa käyttää lapsille ja raskaanaoleville. 3-4 päivää ehdin käyttää...ja minä kun aina motkotan miehelle, joka ei osaa lukea tuoteselosteita.

Vierailija
11/11 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli odotettu rakenneultra ja onneksi kaikki näytti olevan hyvin. Vauvan liikeitä en ole vielä oikein tunnistanut tai en osaa sanoa varmaksi, onko se vauvan liikettä, mikä masussa välillä tuntuu vai jotain muuta. Ultrassa vauva onneksi näytti liikkuvan ja sydän löi lujaa. Nyt näkyi jo varpaatkin, nenännippura ym. selvästi:) Sitten heti ultran jälkeen oli tuntevinani ekan selvän potkun...ja nyt odottelen toista samanlaista:) Kuten voitte arvata, odottelemme ensimmäistä (viikkoja reilut 18).

Sukupuolta eivät suostuneet kertomaan (täällä periaatepäätös), mutta näyttivät kuvan haarojenvälistä (joka saatiin myös mukaan) ja siitä voipi kuulema vanhemmat itse päätellä, jos jotain uskaltavat. No, meistä se näytti ihan selvästi pojalta, mutta pysyköön se minun ja miehen kahdenkeskisenä arvailuna. Kumpi vain on tervetullut.

Hyvää odotusta kaikille.