Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana influenssarokote!!!

Vierailija
08.02.2012 |

Oletteko ottaneet influenssarokotteen? Itsellä seitsemäs raskausviikko menossa ja mietin pitäsköhän se ottaa...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssakausi on kohta ohi (kuukauden sisällä), vata-aineiden kehittyminen kestää kaksi viikkoa (toki jotain suojaa voi saada nopeamminkin). Jos olisit ihan loppuraskaudessa niin ehkä olisi joku erityinen järki, näin alkuraskaudesta riskisi influenssan iskiessä ei ole juuri sen suurempi kuin muillakaan ikäisilläsi naisilla eikä sikiölle mitään erityistä riskiä (ainakaan tiedossa!). Eli en ottaisi sinuna.

Olen ottanut, mutta en ole raskaana, otin työn takia.

Vierailija
2/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kausi ei ole ohi kuukauden päästä todellakaan, vaan kuten on uutisoitu, niin kestää pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään rokotevastainen ihminen noin yleensä, mutta nyt raskaana en tule ottamaan rokotuksia. Minä ajattelen niin, että melkeinpä se on suurempi riski kärsiä siitä rokotteesta jotenkin, kuin itse taudista. Tavan influenssa ei tosiaan ole edes terveelle aikuiselle ärhäkkää flunssaa pahempi, joten en ota enkä ottaisi (vaikka kuulunkin riskiryhmään).

Vierailija
4/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyllä ei ole ollutkaan mitään pikkunuhaa kummemåpaa vuosikausiin vaikka aika monella on. jätä ottamatta kun ei niistä koskaan tiedä mitä niissä loppujen lopuksi on, toisaalta nyt on tarkoitus tehdä uusi maailma niin voihan se olla parempikin että osa ihmisistä tehdään aivokuolleiksi tai ainakin vihanneksiksi. En ottais.

Vierailija
5/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan influenssa ei tosiaan ole edes terveelle aikuiselle ärhäkkää flunssaa pahempi, joten en ota enkä ottaisi (vaikka kuulunkin riskiryhmään).

Sikainfluenssa on edelleen voimissaan ja kiertää - mahdollisesti - tämän influenssa-aallon mukana ja on selkeästi vaarallisempi raskaana oleville kuin muulle väestölle, ja terveelle aikuiselle joka tapauksessa vaarallisempi kuin tavan influenssa, joka kieltämättä on vaarallisin riskiryhmille.

Vierailija
6/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tarjottaessa sen ottaisin.

Vierailija
7/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan influenssa ei tosiaan ole edes terveelle aikuiselle ärhäkkää flunssaa pahempi, joten en ota enkä ottaisi (vaikka kuulunkin riskiryhmään).

Sikainfluenssa on edelleen voimissaan ja kiertää - mahdollisesti - tämän influenssa-aallon mukana ja on selkeästi vaarallisempi raskaana oleville kuin muulle väestölle, ja terveelle aikuiselle joka tapauksessa vaarallisempi kuin tavan influenssa, joka kieltämättä on vaarallisin riskiryhmille.

se kiertää _mahdollisesti_. Viime kerrallakin ko tauti aiheutti hirveän haloon ja lopulta sen suurimman riskin aiheutti rokote! Itse otin silloin rokotteen, mutta nyt raskaana en todellakaan ottaisi.

Vierailija
8/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kiertää _mahdollisesti_. Viime kerrallakin ko tauti aiheutti hirveän haloon ja lopulta sen suurimman riskin aiheutti rokote! Itse otin silloin rokotteen, mutta nyt raskaana en todellakaan ottaisi.

Siinä taas joku idiootti tietämätön puhuu... Kyllä se sikainfluenssa meinaan niille, ketkä sen sairasti, niin osalle aiheutti vakavia seuraamuksia, esim eräs työkaverini 40v joutui työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja ihan oli perusterve, eikä myöskään mikään poikkeus.

Vierailija
9/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas joku idiootti tietämätön puhuu... Kyllä se sikainfluenssa meinaan niille, ketkä sen sairasti, niin osalle aiheutti vakavia seuraamuksia, esim eräs työkaverini 40v joutui työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja ihan oli perusterve, eikä myöskään mikään poikkeus.

kun kerran itse et ole tietämätön idiootti, että eivätkö rokotuksen aiheuttaneet narkolepsia -tapaukset liikuta sinua lainkaan? Jos pitäisi ottaa riski oman tai syntymättömän lapseni puolesta, ei tarvitse kahdesti miettiä kumman tekisin. Voin olla tietämätön idiootti, mutta jokainen ajattelee oman tapansa mukaan, minä näin.

Vierailija
10/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran itse et ole tietämätön idiootti, että eivätkö rokotuksen aiheuttaneet narkolepsia -tapaukset liikuta sinua lainkaan? Jos pitäisi ottaa riski oman tai syntymättömän lapseni puolesta, ei tarvitse kahdesti miettiä kumman tekisin. Voin olla tietämätön idiootti, mutta jokainen ajattelee oman tapansa mukaan, minä näin.

että ITSE pidän riskiä sairastua rokotteen vuoksi suurempana, kuin saada tappava tai edes kauhea sikainfluenssa. Ei, minulla ei ole tutkimuksia ajatukseni pohjalla, joten koita antaa anteeksi taas tällainen tyhmä ajatus.

Vierailija
11/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä suinpäin ottaisi muutenkaan. Ei otettu koko perheelle sikainfluenssapiikkiä eikä kaduta hetkeäkään. Meillä oli sukulaisilla sikaflunssa ja taudin alkuaikoina oltiin kylässä siellä, kun asiaa ei vielä tiedetty. Ei sairastuttu itse, vaikka puolet perheestä on riskiryhmää. Ei kannata mennä ihan ku pässi narussa näiden rokotteiden kanssa, se on kuitenkin ennen kaikkea iso bisnes.

Vierailija
12/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutama raskauskin takana ja kaikki odotukset sijoittunut influenssa aikaan eikä käynyt koskaan edes mielessä että ottaisin. Joten minä sanon myös että älä ota! Hengissä on selvitty ja hyvin.

Vierailija
13/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikainfluenssarokotteen ja nyt tämän rokotteen, tässähän tulee vastustus myös A- ja B- virukseen.

Pitkä lenssu ei haittaa (vaikka miehellä oli kerran A- virus niin ei sitä kyllä terveenäkään tahdo) mutta jälkitaudit kyllä!

Vierailija
14/14 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä ikinä muutenkaan ottaisi mitään näitä turhia rokotuksia.. Juuri näistä "rokotetaan heti kun joku vain aivastaakin"-syistä johtuen ihmisen oma immuniteetti alenee huomattavasti vuosien varrella ja pian tavallinen flunssakin voi olla tappava. On muuten tutkittua tietoa, joten en jaksa siitä alkaa jauhamaan.

Mutta summa summarum, kaikkein typerintä on mennä mukaan kausiluonteisiin rokotuksiin, totta kai flunssiin ja influenssaan kuolee vuosittain porukkaa, mutta ei sitä kyllä rokotuksilla estetä.