Lapsella niin ilkeä koulukaveri, jonka äiti vain lisää vettä myllyyn (ov)
Nyt siis itse en jaksa edes enää yrittää ymmärtää tyttäreni koulukaveria ja hänen äitiään.
Tämä tyttö on niin ilkeä muita kohtaan, haluaa aina jättää jonkun yksin ulos leikeistä ja peleistä, osaa aina sanoa pahasti, arvostelee ja nälvii.
Tämä muille ilkeä tyttö on aina paikalla ja läsnä kun jollekkin sattuu jotain tai kun joku on jätetty ulkopuolelle kaikesta ja kun tämä tyttö oli viikon ajan poissa koulusta niin kenelläkään luokan tytöistä ei ollut riitoja, ei kukaan arvostellut toisten käsitöitä etc. vaan yhteishenki oli hyvä myös koulun ulkopuolella pihaleikeissä ym.
Tämä tyttö on vanhempiensa ainokainen joka oikeasti saa aina kaiken mitä vain keksiikään pyytää ja leuhkii tällä materialla kaikille ja hänen äitinsä jopa sitten suoraan sanouttana harrastaa sitä että kailottaa kovaan ääneen pitkin pihoja "se joka leikkii nyt meidän Tiinan kanssa saa myös säkillisen karkkia.." tai että tämä äiti on jopa lupaillut joillekkin lapsille että pääsevät mukaan heidän perheen etelän matkoille sitten joskus.
Ja tämä äiti on myös oikeasti koko kylän juorukello joka suurentelee ja vääristelee asioita.
Itse olen hänen kanssaan joutunut kerran napit vastakkain kun kuulin hänen haukkuneen lapseni ulkonäköä toiselle luokkalaisen äidille joka sitten kertoi asiasta minulle suoraan sillä hänelläkin oli noussut karvat pystyyn tästä.
No nyt kun tyttöni on jättänyt ihan täysin noteeraamatta tämän hänelle ilkeän kaverin niin eikös vaan tämä kaveri on "ostanut" nameilla ym. tilpehöörällä ison osan luokan tytöistä "itselleen" ja nyt oma tyttöni on joutunut silmätikuksi, milloin on koulussa kenkiin pursotettu liimaa, milloin ruokalassa syljetty ruokaan kun tyttöni on ollut hakemassa lisää maitoa etc.
Otin yhteyttä kouluun, eivät kuulemma oikein voi asaille mitään kun eivät pysty osoittamaan kuka kiusat olisi tehnyt, soitin tytön vanhemmille ja he sanoivat että liioittelen asiaa ja että tyttöni on itse "porukkaan sopimaton" ja löivät luurin korvaan.
tämä on ihan hirveä tilanne katsoa vierestä kun oma tytär kärsii
Kommentit (6)
yhteys,ja sitkeesti ajat asiaa ja sanot ettet päästä tyttöäsi kouluun,ennenkuin asiat on selvitetty.Kyllä ne opettajat tietää kuka kiusaa,heidän on turha muuta väittää tai eivät sitten ole päteviä opettajia ollenkaan.
Mun tyttöä syytettiin kiusaamisesta,mutta sitkeydellä asian selvitin ja nyt on saanut olla rauhassa syytöksiltä.
siis noista pilapuhelusita jos numeron näkee. eikun vaan poliisille tekemään ensi kerran kun soittoa tulee...loppuupahan siihen nekin soitot. tietysti numeron voi aina vaihtaa ja salaiseksi vaan, lapselle täytyy tietty korostaa ettei jakele numeroaan kelle vain
vielä kertoa että tyttöäni syytettiin mm.pilapuheluiden soittamisesta(tuntemattomasta numerosta tosin)ja kaikki olivat vakuutuneita aluksi kun pilan kohteena ollut tyttö arveli soittajan olevan tyttöni.Kuitenkin jonkin ajan päästä muutti kertomusta,että ehkä se oli sittenkin joku toinen tyttö ja silloin meni lopullinen uskottavuus koko hommasta.Kyllä otti päähän sellaiset syytökset vaikkei tämä kiusattu tyttö tajunnut millaisen murheen valheillan muille aiheuttaa.
3
samantapaisen tilanteen kanssa, kuin edelliset. Ja myös 8-vuotiaista kyse. Homma alkoi mennä sellaiseksi, että katsoin parhaaksi rajoittaa yhdessäoloa. Ja nyt on omakin lapsi huomattavasti rauhallisempi, ymmärtää, ettei toisen voi antaa kohdella itseään ihan miten vain.
Jos jää kokonaan ilman tämän kaverin "ystävyyttä", en pahastuisi siitäkään. Ainoa asia mikä harmittaa, perheensä äskettäin muuttanut naapuriksemme. Edes pieni välimatka olisi tehnyt hyvää.
Olen itse sitä tyyppiä, jonka mielestä kaikille tulee antaa mahdollisuus ja jokaisesta tulee aina ensin ajatella positiivisesti. Siis huolimatta siitä, minkälaisen ensivaikutelman saa tai millaisia juoruja/mielipiteitä henkilöstä on aiemmin kuullut. Nyt tosin olen joutunut vähän muuttamaan ajattelutapaani, koska olen tutustunut vähän samanlaiseen tapaukseen naapurissa... ELi taidan jopa ymmärtää sua, ap!
Meillä siis naapurissa asuu perhe, jossa perheen iltatähti on oman lapseni kanssa samanikäinen. Aikaisemmin olivat enemmän kavereita, nyt leikkivät keskenään tosi harvoin. Tämä naapurin tyttö on joutunut itse siihen tilanteeseen, että ei oteta leikkeihin, ei kutsuta synttäreille yms. Ymmärrän, että se on ihan kauheeta mutta se on täysin tytön äidin oma vika! Tyttö saa periksi kaiken, riitojen sattuessa äiti uskoo kaiken mitä oma tyttö asiasta selittää jne. Tuntuu uskomattomalta, että 8-vuotias edes osaa järjestää sellaisia insidenttejä kuin tämä tyttö osaa. Jotenkin tulee sellainen olo, että tyttöä oikein kasvatetaan mustamaalaamaan toisia, valehtelemaan, kieroilemaan, kadehtimaan ym.
Mä myön kyllästyin tytön pomotteluun ja siihen, että huomasin omalla tytöllä olevan aina pahan mielen, kun oli naapurin tytön kanssa ollut tekemisissä. En sitten ole enää päästänyt tätä drama queenia meille leikkimään enkä myös omaa tyttöä heille. Jos ovat leikkineet pihalla, olen muistuttanut drama queenia siitä, että kaikki leikkii kaikkien kanssa eikä yksi voi määrätä ihan kaikkea. No, joka kerta kuitenkin tulee aina riita ja nykyään muut lapset heittävät tämän tytön leikeistä pihalle.
Minä olen myös joutunut pahiksen rooliin, kun olen puolustanut omaa lastani tämän naapurin lapsen kieroiluilta. Tyttö mm. soitteli pilapuheluita omalla tytölleni. Soitti monta kertaa eikä puhunut mitään. Lisäksi lähetti viestejä, joissa ei lukenut mitään. Meidän tyttö sitten jossain vaiheessa kilahti tähän touhuun! Hän soitti yhden pilapuhelun jälkeen takaisin ja kyseli, mitä asiaa tällä soittelijalla oli. Vastaus oli, että ei ole soittanut ja ,että on tosi epäreilua, että meiltä edes väitetään tällaista. SAi kauheen itkupotkuraivarin ja lopulta me sitten puhuttiin puhelimessa tämän äidin kanssa. Äiti vakuutteli tosi kyllästyneenä, että ei tyttö ole soittanut tai viestejä lähetellyt, koska on kerran hänelle niin sanonut. Tajusin, että se on itsekin ihan dorka, koska ei tajunnut, että kännystä näkee kuka on soittanut tai viestin lähettänyt. Tän episodin jälkeen naapurit ei ole enää tervehtinyt meitä. Mun puolesta saa kiukutellakin. Parempi vaan, ettei tartte enää olla tekemisissä tuollaisten tapausten kanssa!