Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ulkomaanmatka: äiti ja 8 v poika: lapsi yksin miesten vessaan?

Vierailija
28.01.2012 |

Suunnittelen lähteväni kahdestaan esikoisen kanssa muutaman päivän matkalle Lontooseen. Meillä on 2-vuotiaat tuplat, jotka jäävät siis kolmeksi yöksi isän ja mummon hoteisiin. Koko poppoon kanssa matkustamisesta ei nauttisi kukaan tällä hetkellä, ja pienillä on vähemmän ikävä äitiä, jos isä jää kotiin (ja mummolla vähän kevyempää...). Ja arjessa jotenkin menee usein niin, että isä ja esikoinen tekevät miesten juttuja, kun äiti paijaa ja huoltaa pieniä, joten nyt päätettiin vaihtaa rooleja. MUTTA miten hoidan julkisilla paikoilla wc-käynnit. Poika on ikäisekseen pitkä, ja näyttää siis 10-11 -vuotiaalta. Suomessa ei tulisi mieleenkään, että ottaisin hänet mukaan naisten vessaan tai uimalassa naisten puolelle. Mutta jossain Lontoossa lapsi on täysin kielitaidoton, ja jossain julkisessa vessassa voi virua mikä tahansa narkkari. Miten sinä tekisit?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheeseen liittyy.

Halusit vissiin vain huutoa siitä.

No minä päästin 8-vuotiaan Monacossa yksin miesten vessaan, odotin oven ulkopuolella.

Vierailija
2/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa miksi mutta niin tekisin... oon ehkä vainoharhainen mutta pelkään tollasia tilanteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään tapahtuu jos odotat siinä miestenvessan ulkopuolella kun lapsi käy veskissä? Käytätte vaan jotain siistien kahviloiden vessoja jne eikä mitään steissien slummivessoja

Vierailija
4/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käydään ennenkuin lähdetään ulos, ulkona vaikka jokin pubin wc (nuo pubit on Lontoossa vähän erilaisia melkein koko perheen kokoontumispaikkoja kuin täkäläiset räkälät, tietysti sielläkin niitä on.

Tavaratalojen vessat, hampurilaispaikkojen, jäätelöbaarien, kahviloiden jne, vessat.

Mihinkään metroaseman vessassa en itsekkään kävisi enkä laittaisi lastanikaan.

Vierailija
5/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä laittaisi lasta vielä tuon ikäisenä yksin ihan vieraassa maaassa vessaan julkisilla paikoilla. ja jos tuntuu "inhottavalta" viedä poika naisten vessaan useissa paikoissa on myös se inva wc jonne voit pojan päästää yksin ja vahtia itse oven toisella puolen esim.. Mutta asia kannattaa hoitaa niin että poika on turrvassa kokoajan paikasta riippumatta vaikka tuskin te minnekkään huligaani alueelle olette menossakaan :) Oikein mukavaa matkaa :)

Vierailija
6/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä mene johonkin metron vessaan poikasi kanssa.

Vierailija
7/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt vasta tajusi, että kyllähän nuo sittenkin liittyy. Anteeksi. Täällä on ollut tänään niin kurjia viestejä, että heti mietin tästäkin pahaa.

Anteeksi vielä.

Vierailija
8/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ei 6v täytettyään ole enää suostunut tulla naisten vessaan.

Etsin usein kahvilan tms. pienemmän paikan, jossa on pieni vessa (ei siis semmoinen iso monen hengen vessa). Jossain paikoissa on perhevessoja (invavessojen tapaisia, isoja joissa saa oven lukkoon). Jos ei ole vaihtoehtoja niin odotan itse siinä oven ulkopuolella ja toivon että ainakin kuulen jos huutaa jos on joku hätänä.

Näin siis täällä pahassa amerikassa. Olen itsekin vähän hermona jos vessassa on joku hyväksikäyttäjä tms. Narkkarit yleensä välttää kun ei liiku huonoimmilla alueilla.

Vierailija
9/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä joissain paikoissa Suomessakin otan hänet naisten vessaan. Jos joku paheksuu niin antaa paheksua.

Sinuna ottaisin hänet kyllä mukaan naisten puolelle. Turha tuosta on stressiä ottaa.

Ja jos mietityttää niin ota mukaan lettiperuukki ja laita tiukan paikan tullen pojalle päähän :D

PS. meidän esikoisella on muuten pitkä tukka, ja häntä usein luullaan tytöksi...

Vierailija
10/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua siisteyttä vessoissa ja nehän on vierekkäin samalla käytävällä eli voit jäädä oven taa oottamaan, tai jos avoin invavessa niin jäät siihen oven taa väjyyn ja käytte vuorotellen.

Vierailija
11/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ei 6v täytettyään ole enää suostunut tulla naisten vessaan.

Etsin usein kahvilan tms. pienemmän paikan, jossa on pieni vessa (ei siis semmoinen iso monen hengen vessa). Jossain paikoissa on perhevessoja (invavessojen tapaisia, isoja joissa saa oven lukkoon). Jos ei ole vaihtoehtoja niin odotan itse siinä oven ulkopuolella ja toivon että ainakin kuulen jos huutaa jos on joku hätänä.

Näin siis täällä pahassa amerikassa. Olen itsekin vähän hermona jos vessassa on joku hyväksikäyttäjä tms. Narkkarit yleensä välttää kun ei liiku huonoimmilla alueilla.

Vierailija
12/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllätykseseni huomaan, että aihe kiinnostaa myös muita.

Mäkkärin vessat eivät ole sen turvallisempia kuin hotellien aulojen/ yleiset miestenhuoneet.

t. äiti, joka matkustaa yksin 8 ja 11v poikien kanssa

ps. ennemmin otan pojat naistenhuoneeseen asioille.

kukaan muista asiakkaista ei ole vielä tähän päivään mennessä ihmetellyt.

Vierailija
13/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on vain "yksin" vessoja. Sellaisissa on koululaiseni käynyt.

Vierailija
14/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on vaikeeta joka suhteessa.

Vierailija
15/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika taisi olla 9v. Isikin olisi ollut mukana, mutta jäi tytön kanssa laiturille kun lähdin pojan kanssa etsimään vessaa, joka oli aika kaukana, ja vasta ovella hoksasin että olisi kannattanut toisinpäin. Sisään mennessä valvoja viittoili meille ja ajattelin että huomauttaako pojasta, mutta halusi vain päästää meidät toisesta portista, koska lapset pääsee ilmaiseksi.

Ainakin naisten wc oli kyllä ihan siisti, samoin kävijät ja tosiaan valvojakin paikalla.

Vierailija
16/16 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://edition.cnn.com/US/9811/16/boy.killed.02/ tapaus siis jossa 8 v poika tapettiin vessassa (tosin jenkeissä). Itse katsoisin tilanteen mukaan, mutta jos siltä tuntuu niin naisten vessaan mukaan. Mitä väliä sillä on jos joku ihmettelee?