Mieheni suosii vapaata kasvatusta, minä en!
Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta hänellä lapseen vapaa kasvatus ja mulla rajat on rakkautta.
No aikamoisia konflikteja siitä on syntynyt, kun hänen lapsi saa ihan älyttömiä juttuja läpi ja minun lapseni pahoittaa mielensä kun hän ei saa samoja asioita periksi. Tytöt ovat saman ikäisiä 11v. Mun tytöllä on kotiintuloaika, mutta miehen tytöllä ei ole, joten mun tyttöni tulee kotiin kesken leikin , kun miehen tyttö jää ulos vielä leikkimään muiden kanssa. Miehen tyttö leuhkii, kun hän on facebookissa ja minä en ole antanut omalleni siihen lupaa. Kiellän tyttöäni ottamasta leipää ennen ruokaa, niin mieheni tyttö saa ottaa ja sitten ei ei ruoka maistu. Näitä on miljoona ja aina yhtä kireällä ilmapiirillä mennään. Onneksi mieheni tyttö on meillä vaan joka toinen vkl, mutta omani alkaa jo pikkuhiljaa inhoamaan niitä viikonloppuja kun mieheni tyttö on tulossa. Olen pyytänyt, että menisivät viikonlopuiksi miehen äidin luokse, mutta ei kuulemma käy. Itselläni ei oikein olisi paikkaa mihin mennä.
Kieltämättä itsekään en enää tytöstä kauheasti välitä ja syy on mieheni.
Miten tätä jaksais vielä ainakin 7 vuotta??? 
Kommentit (7)
inhoan. Hetkellisesti pääset helpommalla, mutta edestäs löydät kyllä varmasti tuon kaiken "löperyytesi" myöhemmin. En kestäis tuota minäkään. Juttele asiasta vakavasti miehesi kanssa tai lähtekää oman tyttäresi kanssa jonnelin muualle viikonlopuiksi, kun miehesi tytär tulee teille.
Siis joustan kotiintuloajoissa, mutta en vaan halua että enää klo 21 jälkeen hengaillaan pihoilla ja siihen aikaan on kavereina jo 13-15 vuotiaita nuoria ja niiden ikäisten jutut on jo aika erit kuin 11v. Facebookkia en anna periksi vielä muutamaan vuoteen. Pakkasilla mieheni tyttö haluaa pukeutua toppiin, legginsseihin ja polven ylittäviin saapikkaisiin ja sit mennään takki auki tuolla ilman pipoa, kun taas mä haluan että pipoa pidetään ja lämpimät vaatteet muutenkin.. olenkohan mä tässä sit se vanhanaikainen tiukkis?
lapsesi ja itsesi muualle siksi viikonlopuksi. Vai onko sulla miehen menettämispelkoja?
Ja mikä toí 7 vuotta on? Sen jälkeen se tuo poikakavereitaan teille ja sitten muksujaan. onko sulta tuo ajattelukyky jotenkin hakusessa?
jos tyttö on enimmäkseen äidillään, ei ilmeisesti siellä ole sen tiukempaa, vai päteekö vapaus vain isän luona?
Jos ette saa miehesi kanssa asiaa soviteltua niin varmasti ainoa vaihtoehto on yrittää lähteä jonnekin aina kun miehen tyttö tulee teille. Tai sitten hommaat oman asunnon, koska tuskin tuosta pidemmän päälle mitään tulee.
Minusta sinun sääntösi ovat järkeviä, kunhan pysytään kohtuuden rajoissa eikä kielletä kaikkea vain kieltämisen vuoksi. Aika usein rajat ja rakkaus kantavat parempaa hedelmää tulevaisuudessa kuin täysin vapaa kasvatus. Monesti nuoret itsekin ovat sitä mieltä että toivovat vanhemmmilta rajoja, koska se on osoitus siitä että välittää. Vaikka niitä rajoja vastaan kapinoidaankin niin se on vain osa ikään kuuluvaa käytöstä ja vanhempien kuuluu siinä kohtaa olla jämäköitä ja johdonmukaisia aikuisia.
muuttaisin ihan omaan huusholliin lapseni kanssa, joten tämä kasvatusongelma ratkeaisi sillä. Miksi uusperheen pitäisi asua saman katon alla?