Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako tuntia viikossa miehesi tekee kodissanne ns. perinteisiä miesten töitä?

Vierailija
16.01.2012 |

Mitä ne teidän tapauksessanne ovat?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies tankkaa autot, lisää öljyä ja tuulilasinpesunestettä kun tarvii jne. mutta ei siihen mene edes tuntia viikossa. Lumitöitä tekee mutta niin teen minäkin, puita hakee liiteristä mutta niin haen minäkin. Ei kait se siis tuntia enempää viikossa ainakaan tee.

Vierailija
2/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tosiaan olisivat perinteiset miesten työt? Sekin on vaihdellut vähän maakunnasta toiseen. Mutta yleensä kai on mielletty, että miesten töitä on ollut esimerkiksi peltojen auraus, viljan puiminen, metsästys, verkkojen lasku, yms. Mieleen tuli myös talon rakentaminen, mutta se tehtiin kyllä perinteisessä yhteiskunnassa talkoilla yhdessä.

Ei mieheni varmaan tee mitään ns. perinteisiä miesten töitä. Meillä ei metsästetä, kalasteta, rakenneta, viljellä viljaa, eikä tehdä muitakaan tällaisia perinteiseen elämäntyyliin kuuluneita töitä.

Eipä taida urbaanissa nykymaailmassa enää juurikaan mitään perinteisiä miesten töitä olla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikossa tai edes kuukaudessa. Viemärin putsaus ja tietokoneiden ylläpito on meillä ainoita ns. miesten töitä. (Tai voisivathan ne olla naisenkin, mutta meillä sattuu olemaan noin.) Asutaan kerrostalossa ja autoa käytän vain minä, joten minä hoidan autoasiatkin. Lumitöitä täällä ei ole, remppaa ei ole tarvinnut aikoihin, eikä kerrostalossa hirveästi voikaan jne.

Vierailija
4/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lumityöt (auraus, linkous, tiputus katolta), polttopuiden teko (klapikoneella), nurmikonleikkuu, rännien putsaus, autojen huolto/korjaustyöt (öljynvaihto/lisäys +öljynsuodattimen vaihto, pissapojan täyttö, renkaitten vaihto, pesu, vahaus, sisäputsaus yms.yms), kaikenlaiset korjaus/huolto/remonttihommat.. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Kun on omakotitalo+iso piha ja muut rakennukset autotallit, liiteri, varasto, puuvaja, niin tekemistä riittää.. Vaikea lähteä erittelemään mitään tunti määriä, mutta varmasti tekee enemmän kuin minä.

Vierailija
5/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lumienluonti 3/4 kerroista

- Polttopuiden hommaaminen (joko puun kaatamisesta alkaen, tai sitten traktorikuorman tilaaminen ja niiden pinoaminen) ja niiden tuominen sisälle (pääasiassa puulämmitys)

- Ulkosaunan huolto ja lämmitys

- Ruohonleikkuu 1/2 tai 2/3, riippuen siitä millaiset säät on. Jos on aurinkoista ja kivaa, minä leikkaan ruohot mielelläni. Jos on tylsä keli, mies hoitaa hommat.

- Erilaiset huoltotyöt (pyörät, potkulaudat ym., työkalut ja koneet, talon remontit, rännien tyhjennykset, maalaamiset, tulipesien huolto, leikkimökki, grilli, aitojen oikaisut, näitä on ihan tolkuttomasti mitä pitää huoltaa joka vuosi)

- Kaikki maanmuokkaus (lapiosta kaivinkoneeseen)

- Puiden kaatamiset, kuusiaidan ja hedelmäpuiden karsiminen ja leikkuu

- Lisäksi rakentaa minulle kukkalaatikoita, kasvitukia ym, reunustaa kasvimaata jne. aina kun pyydän.

Tällaisiä tuli nyt mieleen, en varmaan tajua edes kaikkea luetella koska meillä mennään aika perinteisillä rooleilla enkä ole tottunut jatkuvasti miettimään mitä kaikkea pihalla on tehtävänä.

Vierailija
6/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikossa täyteen "miesten töitä" kuin joitain minuutteja, siis sellaisia miksi ne perinteisesti mielletään. Auto on uusi, sitä ei tartte ruuvata. Koti on uusi, sille ei tartte tehdä mitään. Lunta pitää luoda, mutta sitäkin vain terassilta kun aura ajaa muut. Niin ja takkapuita kantaa sisään ja sytyttää takka päivittäin... Ruoho ajetaan kesällä, mutta mä tykkään ajaa, joten ajan useimmiten.

Mies kyllä osallistuu kotitöihin ihan normaalisti, eli kyllä sillekin puuhaa riittää. ;)

Vierailija
7/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikaan!

Onneksi mies ei mieti tuollaisia roolituksia. Teen vuorotyötä ja mies hoitaa ja huushollaa enemmistön arki-illoista, koska olen silloin töissä. Tekee parempaa ruokaakin kuin minä.

Vierailija
8/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin menee n. 30 minuuttia päivässä eli 3,5 tuntia viikossa. Mies remontoi meillä keittiön ym. kaapit, kasaa huonekalut ja tekee lattiatyöt. Minä taas remontoin seinät ja huoneiston katon.

Remontteihin on mennyt kyllä aikaa molemmilla, mutta eivät ole säännöllisiä ja loppuvat pian kokonaan.

Autoa meillä ei ole eikä pihaa.

Vierailija
9/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viemärin se suostuu putsaamaan vasta äärimmäisessä hädässä, sitten kun kämpässä on jo monta viikkoa haissut kuolleelle rotalle.

Vierailija
10/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaupassa maksaminen. Tekee ihan kiltisti ja mä saan pistää omat rahat tärkeämpään eli itseni hemmotteluun ja hyvältä näyttämiseen. Se on mun miehen mielestä naisten työ.

Muuten olemme täysin tasa-arvoisia.

Vierailija
11/11 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon semmoisia hommia! Tällä hetkellä mies rakentaa moottoripyöräkoppia, se vie ison osan ajasta. Samoin lämmitys, joka tapahtuu meillä puilla (sekä keskus- että uunilämmitys). Puiden kanssa puljaamiseen menee paljon aikaa. Kun rakennusprojekti loppuu, remonttiprojektit jatkuvat. Mies hoitaa suurimman osan kodin ja kodinkoneiden korjauksesa itse. Huoltaa kaikki moottoripyörät kokonaan itse ja auton osittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän