Mua ottaa päähän, kun on niin monta nimikaimaa!!!
Valehtelematta joka ikinen viikko minulle soitetaan, lähetetään sähköpostia, lähestytään Facebookissa tai lähetetään jopa postia etu- ja sukunimikaimojen takia. Hyvinä viikkona jopa joka toinen päivä.
Minulla ei ole edes mikään yleinen nimi, etunimiä on alle 6000 naisella Suomessa (vrt. esim. Minnaa ja Lauraa molempia yli 30 000 naisella etunimenä) ja samaa sukunimeä on alle 20 000 elävällä suomalaisella.
Nyt äsken soitti henkilö, joka raivosi puhelimeen ja huusi suoraa huutoa - oletti mun olevan joku toinen samanniminen.
Olen ihan tavallinen nainen, enkä halua laittaa puhelinnumeroani salaiseksi. Voinko numerotiedusteluun laittaa sellaisen jonkun tiedon, etten todellakaan ole ensimmäinen vaihtoehto, jota suosittelevat ihmisten kyselyihin??
Kommentit (4)
Eikä kumpikaan nimi ole yleisimmästä päästä. Tiedän tästä henkilöstä nykyisen ja entisen työpaikan. Tiedän, että hän on hukannut muutama vuosi sitten passinsa. Tiedän hänen vanhempansa sairaushistorian. Tiedän hänen toisen nimensä. Ja olen tavannut ainakin tusinan verran ihmisiä, jotka tuntevat tämän kaiman ja huomauttavat minulle nimestäni...
fb:ssä ihmiset ovat ratkaisseet ongelmaa siten, että joko estät kaikki ulkopuolisten fb-yhteydenotot tai laitat vaikka sinne toisen nimen mukaan.
Mutta eipä tuolle voi mitään. Ehkä voit sentään olla kiitollinen, että et ole jonkun julkkiksen kaima, hehän saavat yhteydenottoja myös säännöllisesti.
Muistan tästä jutun joskus kun Speden tytär Pirjo Pasasen kaima sai yhteydenottoja, joissa oletettiin hänen olevan Speden tytär ja myös ravintola Sea Horsen omistaja.
Olen itse huomannut fb:stä, että olen ollut yllättynyt, kun olen huomannut, että ystävilläni (jotka tietysti ovat minulle jotenkin ainutkertaisia), onkin nimikaimoja. Kaikki eivät vaan tule ajatelleeksi, että asia voisi olla näin.
minullakin on etunimi+sukunimi -kaima. Mutta onneksi asuu Ruotsissa.:) Sen asian perusteella itseasiassa olemme fb-kavereita.
Äidilläni 2 nimikaimaa (etunimi + sukunimi) vaikka sukunimenne on vain 30 elossa olevalla henkilöllä. Asuvat vielä samalla paikkakunnalla äitini kanssa. Sekaannuksia sattuu, eivätkä ne aina olekovin kivoja.
En tiedä onko mitään ihmeempää tehtävissä.
Ainoa minkä äitini on tehnyt on se, että varmistaa virallisissa yhteyksissä aina että henkilötunnus on oikea.
Voit tietysti muuttaa nimesi, ottaa vaikka jonkun lisänimen etunimesi jatkoksi.