Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lihavien mielestä kaikilla hoikilla on anoreksia?

Vierailija
14.01.2012 |

Ja sen saa myös sanoa kovaan ääneen kun tämä hoikka kävelee ohi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hoikka ja varsinkin nuorempana sain usein kuulla hirveetä voivottelua, että "voi, voi kun sinä olet noin laiha". "Yritä nyt syödä enemmän". "Et sinä saa lapsiakaan kun olet noin laiha." Tai yksi ylipainoinen sukulainen oli huolissaan tiedustellut siskoltani, että onko mulla anoreksia. No, ei ole. Minulla on siis ihan normaali suhtautuminen ruokaan ja on ollut aina, olen kaikkiruokainen, enkä ole ikinä laihduttanut. Minkä takia hoikkien ihmisten ulkonäköä saa kommentoida ja ilkkua vapaasti? En minäkään mene ketään ylipainoista haukkumaan.

Vierailija
2/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo haukkuu minua anorektikoksi: 176cm/68kg. Itse hän on 155cm/74kg. Eniten ottaa päähän kun se sanoo: Älä mee taas lenkille oot jo tarpeeksi laiha. Mulla ei ole tietenkään oikeutta kommentoida vaimon kiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki hoikat väittävät kaikkien lihavien olevan sitä mieltä, että kaikilla hoikilla on anoreksia.

Yleistäminen, ai että... *sydän* Me kaikki ollaan sitä ja tätä, paitsi ne muut...ne on sitten kaikki semmosia ja tommosia. Ihan kaikki. Ja ihan kaikki muut.

Vierailija
4/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo haukkuu minua anorektikoksi: 176cm/68kg. Itse hän on 155cm/74kg. Eniten ottaa päähän kun se sanoo: Älä mee taas lenkille oot jo tarpeeksi laiha. Mulla ei ole tietenkään oikeutta kommentoida vaimon kiloja.

Olet ihan normaalipainoinen, joten älä välitä vaimosi puheista. Mene lenkille ja hoida kuntoasi. Liikunta virkistää mieltä. Vaimosikin voisi lähteä seuraksi.

Epäilen, että vaimollasi on huono itsetunto, jota hän yrittää nostaa väärin haukkumalla sinua. Tai sitten hän vertaa itseään ja omaa kehonkuvaansa sinuun ja ylipainonsa vuoksi kokee jotenkin sinut liian laihaksi, vaikka todellisuus on ihan muuta. Yritä kehua vaimoasi, jos hän saisi siten itsetuntoaan kohotettua. Kerro, että hän on kaunis juuri sellaisena kuin on.

Munkin mies kommentoi aina, että olen liian laiha. Mulla on kuulemma liian pieni takapuoli ja liian pienet tissit. Olen 175 cm/60 kg. Minkäs sitä kukin ulkonäölleen mahtaa. Mun tissit on pienet, mutta on mussa nyt muutakin kuin tissit, esim. kauniit kasvot, pitkät hoikat sääret ja paksut pitkät hiukset. Olen ajatellut, että en välitä miehen puheista, mutta kyllä mua ärsyttää kuunnella moitteita joka päivä, siis ihan joka päivä.

Vierailija
5/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyvä ku et kommnetoi daamisi kiloja!

Sen virheen oon tehnyt ja vaikka aikanaan positiivisesti kommentoin, ni myöhemmin se vääntyi muotoon "Vieläkö oon susta yhtä hoikka ku silloin?" Vastaapas sitten siihen jotain järkevää ku toinen just esittelee niitä 10v takasia silloin maailman seksikkäimpiä farkkushortseja jotka ei oo viiteen vuoteen ainakaan menneet päälle!

Vierailija
6/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole ikinä sanonut kenestäkään niin. Älä yleistä.

Vierailija
7/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan normaalipainoinen, joten älä välitä vaimosi puheista. Mene lenkille ja hoida kuntoasi. Liikunta virkistää mieltä. Vaimosikin voisi lähteä seuraksi.

Epäilen, että vaimollasi on huono itsetunto, jota hän yrittää nostaa väärin haukkumalla sinua. Tai sitten hän vertaa itseään ja omaa kehonkuvaansa sinuun ja ylipainonsa vuoksi kokee jotenkin sinut liian laihaksi, vaikka todellisuus on ihan muuta. Yritä kehua vaimoasi, jos hän saisi siten itsetuntoaan kohotettua. Kerro, että hän on kaunis juuri sellaisena kuin on.

Munkin mies kommentoi aina, että olen liian laiha. Mulla on kuulemma liian pieni takapuoli ja liian pienet tissit. Olen 175 cm/60 kg. Minkäs sitä kukin ulkonäölleen mahtaa. Mun tissit on pienet, mutta on mussa nyt muutakin kuin tissit, esim. kauniit kasvot, pitkät hoikat sääret ja paksut pitkät hiukset. Olen ajatellut, että en välitä miehen puheista, mutta kyllä mua ärsyttää kuunnella moitteita joka päivä, siis ihan joka päivä.

Oikeessa oot, väärä tapa on ap:n vaimolla puhua asioista.

Vaan jos sua on omasta kuvauksestasi uskominen, niin on kumma että joku mollaa; tuntuu että nykyinen kauneusihannehan on jotain tuollaista mitä kuvailet itestäsi.

Sano ukollesi että vientiä on jos ei hoikka kerran hänelle kelpaa, loppuu tyhmät puheet siihen!

Meissä kaikissa on muutakin kuin se mitä joku nyt haukkuu tai kehuu, ja koitetaan ite katella niitä hyviä puolia itestämme, ja toki muistakin. On elo mukavampaa ja rauhaisampaa!

Arska Vaan

Vierailija
8/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäkää rauhassa, toopet!

Vierailija
9/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki hoikat väittävät kaikkien lihavien olevan sitä mieltä, että kaikilla hoikilla on anoreksia.

Yleistäminen, ai että... *sydän* Me kaikki ollaan sitä ja tätä, paitsi ne muut...ne on sitten kaikki semmosia ja tommosia. Ihan kaikki. Ja ihan kaikki muut.

Itse olen myös laiha ja noita anoreksia/luuviulu ties mitä kommentteja on tullut vaikka kuinka paljon... mutta tuskin nyt sentään KAIKILTA lihavilta, enkä niin ole väittänytkään. Mutta juurikin ylipainoiset kommentoivat laihuutta.

Vierailija
10/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään lihavuus ei vie näkökykyä. Kyllä lihava erottaa hoikan ja anorektisen laihan ihan siinä missä normaalipainoinenkin.

Toisekseen, hoikkia ei todellakaan haukuta ääneen kadulla ja muissa julkisissa paikoissa siinä mitassa kuin mitä lihavat saavat kuulla kommentteja kiloistaan.

Vierailija
11/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäkää rauhassa, toopet!

Ja kuten kävi ilmi, tarkotus lienee ollut sanoa että ne kommentoijat ovat lihavia eikä hoikkia. Siis ei kaikki lihavat kommentoi vaan kaikki jotka kommentoivat ovat lihavia, hoikat ei sitä tekis niin paljon hänen mielestään.

Ei herneitä nenään, enkä mäkään väitä kommentoiko lihavat laihoja, ite tyydyn heitä katselemaan, mieluusti:)

Arska Vaan

Vierailija
12/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös laiha ja noita anoreksia/luuviulu ties mitä kommentteja on tullut vaikka kuinka paljon... mutta tuskin nyt sentään KAIKILTA lihavilta, enkä niin ole väittänytkään. Mutta juurikin ylipainoiset kommentoivat laihuutta.

No jo ihan heti ensimmäisenä otsikossa luki, että "miksi lihavien mielestä jne". Niin kylläpä tuo nyt aikalailla siltä kuulostaa, että kaikki niin tekisivät.

Vierailija
13/13 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole ikinä sanonut kenestäkään niin. Älä yleistä.

Jokainen hyvinkasvatettu tietää, ettei toisen painoa kommentoida.

Koska ihmiset kuitenkin tarkastelevat asioita omasta viitekehyksestään käsin, monet hoikat luulevat, että KAIKKI ylipainoiset ahmivat jättimääriä ruokaa tai oikeastaan epäterveellisiå herkkuja. Hoikista kun monet pysyvät vaivattomasti painossaan sopivasti ja hyvin syöden. Monet lihavat taistelevat eri syistä jatkuvien tuloksettomien dieettien kanssa. Kilot ovat osalla kertyneet siitä, että viikossa tulee tasaisesti muutama sata kalori ylimääräistä. Painonpudotus onkin sitten vaikeampaa, varsinkin kun laihduttajan oma pää sotkee asioita. Laihtua pitäisi pikavauhtia, ylimääräisen omenan syönnistä tulee morkkis, joka saa jättämään koko homman kesken.

Moni lihava on siis sitä mieltä,että laihtuminen ja painon pitäminen on hurjan vaikeaa. Niin kuin se heille onkin, harva on huvikseen ylipainoinen. Koska painon pudottaminen 100:sta 90 kiloon on vaikeaa, ja paino ehkä uhkaa nousta kun joutuu oloihin, joissa on vaikea noudattaa rutiineja, monelle johtopäätös on selvä. Tuttu, joka painaa 50 kiloa, syö varmaan puolikkaan salaatinlehden päivässä, ja on siis anorektikko. Toinen harhakäsitys on, että monet hoikat olisivat geeniarpajaisissa saaneet geenit, joilla voi syödä mitä tahansa, millaisia määriä tahansa. Sekiään harvoin pitää paikkansa.