Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku jolla on jo vaihdevuodet?

Vierailija
09.01.2012 |

Miten vaikuttaa elämään? Millaisia oireita?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa inhottavat kuumat aallot, varsinkin öisin. Mielialanvaihteluita, väsymystä. Iho kuivuu.

Vierailija
2/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulen, että ei monta vuotta mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöstä valvotuttaa. 46 kohta olen.

Vierailija
4/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut mitään "mainostettuja" vaihdvuosioireita, vaikka en ole vuoteen syönyt e-pillereitä eli minulla ei ole minkäänlaista hormonaalista lääkitystä. Kuukautisia ei ole, ei tosin ollut enää 4-5 vuoteen, mutta se saattoi johtua osin e-pillereistäni. En siis oikeastaan tiedä, milloin minulla olisi pitänyt olla vaihdevuodet, jos olisi ollut.

Unihäiriöitä minulla on ollut stressitilanteissa aina, mutta ne ovat vähentyneet sen jälkeen kun aloin harrastaa hikiliikuntaa. Välillä hikoiluttaa öisin, mutta ei sillä tavalla että esim. paita tulisi märäksi. Riittää, kun heitän peittoa hiukan sivuun.

Vierailija
5/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä vielä ikänne! Täällä myös eräs joka haluaisi lopulta tietää missä iässä vaihdevuosia pitäis alkaa odottelemaan... Kummallisen salaisia nämä vaihdevuosiin liittyvät jutut. Itsellä ikää 39v, eli alkaa kai piakoin olla ajankohtaista.

Vierailija
6/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne aiheutettiin syövän jälkeisenä hoitona. Piikkiä massuun ja hikoilut alkoivat, älyttömiä hikipuuskia oli sen lääkituksen ajan. Eli 5 vuotta. Nyt alkaa olla pari vuotta ihan normaalia, jopa kuukautiset tulivat vajaa vuosi sitten kahdesti.

Niin vaihdevuosien aikana olin tosi kuiva alapäästä, limakalvot vanhan mummun limakalvojen mukaiset.

Nyt seksi luistaa taas ihan eri malliin.

Vierailija
7/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan 39v.

Olen 46v. ja kk-kierto vielä normaali.

Vierailija
8/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan 39v.

Olen 46v. ja kk-kierto vielä normaali.

On ihan tavallista, että 45-vuotiaalla on vaihdevuosioireita.

Vierailija
9/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi ultrasi munasarjat ja totesi, ettei täältä ole enää mitään tulossa. En osaa sanoa, miten monta vuotta tilanne oli ollut jo sama. Gynekologit määräävät käsittääkseni "varmuuden vuoksi" e-pillerit yleensä 50-vuotispäivään asti ja sen jälkeen katsotaan, tuleeko kuukautisia vielä vai ei.

Vierailija
10/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumat aallot joita tulee välillä enemmän välillä vähemmän. Silti en ole ottanut hormonilääkitystä.

Mulla alkoi jo 4 vuotta sitten 48v, sen jälkeen on tullut ehkä 5 menkat. Eli melkein "kerrasta poikki". Ihanaa aikaa, seksi maistuu aina vain paremmalta, olen ainakin omasta mielestäni paremmalla tuulella ja voin paremmin kuin koskaan!

Vierailija
11/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sitten; öiset hikoilukohtaukset alkoivat 1,5-2 v sitten.

Nykyään ei ole juuri enää oireita; kuiva iho tosin.

Kuukautiskierto 28-31 päivää ja vuoto melko niukkaa; käytän minitampoonia 3-4 päivää.

Vierailija
12/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai ne sit kohta tulee. Mulla on kanssa vielä säännölliset ja runsaat kuukautiset. Ja mulla ei ole ollut mitään hormoniehkäisyä vuosiin, joten ihan luomuna ollaan. Olisi kivaa päästä kuukautisista mutta toivoisin että musta ei tulisi kauhea:)Siskot päässeet aika vähällä että toivottavasti menee samoin.

Vierailija
13/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskaupasta sain tosi hyviä pillereitä ja siihen loppuivat kaikki vaivat. Nimi ?

Vierailija
14/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä. hormonikierukka on vielä ainakin 3 v. olen päättänyt, että en edes moisia huomaa, ei niitä mulle tule.

Vierailija
15/20 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisetkin tulee ihan säännöllisesti, vaikka saisivat mun puolesta jo loppua. Ikää on 52 v.

Vierailija
16/20 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikuttanut seksuaalisuuteen, muuhun elämään, parisuhteeseen?

Oletko ottanut hormonikorvaushoitoa?

T 45v

Vierailija
17/20 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko mulla vaihdevuodet ovat alkaneet,

sillä ennen mulla kierto oli 23-24 päivää, tammikuussa ei ollut menkkoja ollenkaan, helmikuussa oli erittäin niukat ja nyt maaliskuussa tuli parina päivänä rusehtavaa vuotoa. Öisin on tukalaa nukkua, ensin herään, että on hiki ja hetken päästä on kylmä.

Muita oireita ei vielä ole, enkä ole vuosiin käyttänyt hormonaalista hoitoa, e-pillereitä olen syönyt parikymppisenä parin vuoden ajan. Mun kuopus on 11v.

Vierailija
18/20 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ajattelin että minullakin voipi olla. Ja kuukautisia mulla ei ole ollut muutenkaan kohta 10 vuoteen kun kohtu poistettu.

Kohdunpoistonhan ei PITÄISI vaikuttaa mitenkään hormonitoimintoihin, mutta silti olen lukenut että niillä joilla on poistettu vaihtarit alkaa aikaisemmin koska elimistö "tietää" ettei tarvitse olla lisääntymiskykyinen. Onkohan tässä perää?

t 45v

Vierailija
19/20 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52-vuotias. Veihdevuosioireita ollut jo n. 10 vuoden ajan. Hikoilua, mielialan vaihteluita, kuukautiskierto viimeiset 6 vuotta epäsäännöllinen. 15-60 pv. En ole suuremmin stressiä ottanut.

Pahimpaan vitutukseen on auttanut, kun nousee sohvalta ja lähtee ulos liikkumaan. Helpottaa kovasti.

Ajattelen aina, että kyllä ne ohi menee ja nyt ihanaa, kun ei enää kuukautisia ollut 8 kk:een.

Seksihaluihin ei ainakaan mitään negatiivista vaikutusta. Ei ole kuivuusongelmiakaan.

Päinvastoin, nyt entistä kiihkeämpää ja voi harrastaa aina kun haluttaa, kun ei jokakuukautista riesaa.

Ei kannata liikaa alkaa märehtimään vaihdevuosioireita, vaan elää täysillä ja pitää huolta itsestään. Kyllä aikanaan helpottaa.

Vierailija
20/20 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aio niitä huomatakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän