"Yhä usemmalle opettajalle tullaan maksamaan palkanlisää hankalista oppilaista" (HS 6.1.12).
Näin kommentoi Opetusmnisteri Jukka Gustafsson 6.1.2012 Hesarissa.
Kommentit (18)
työn vaativuuden arvioinnin perusteella. Ihan arkea meidän koulussa ollut jo monta vuotta.
ja vaativuudesta pitää maksaa lisää. Niin tehdään muillakin aloilla, joten miksi ei opetuksessa
Raha ei kuitenkaan rasitusta vähennä, vaan hankalat oppilaat pitäisi huomioida työtunneissa. Itse olisin valmis tekemään töitä vähän pienemmälläkin palkalla, jos siitä hyvästä ei tarvitsisi hoidella näiden kullannuppujen asioita vielä yön pimeinä tunteinakin ylitöinä.
ope
lastentarhanopettajille. Niillä ne hankalat oppilaat on ensin ollut, ja ne on selvittäneet pitkälle, mikä jollakin on ja miksi homma ei toimi.
ihan arkea ainakin mun työpaikalla, mitattavista hoitosuorituksista maksetaan lisäkorvausta, tosin et varmaan tarkottanut sitä vaan epämiellyttävää, hankalaa potilasta joka on hankala luonteeltaan ja juoksuttaa hoitajia
Heidän palkallaan ei kummoisesti elä ja silti ovat läheisessä kanssakäymisessä todella hankalienkin lasten/nuorten kanssa ja ovat jopa yksin vetovastuussa pitäen yksittäisille erityisoppilaille tunteja.
lastentarhanopettajille. Niillä ne hankalat oppilaat on ensin ollut, ja ne on selvittäneet pitkälle, mikä jollakin on ja miksi homma ei toimi.
sössijöiltä. Nehän on asiat ajaneet siihen jamaan yhdessä epäpätevien päivähoitajien kanssa että lapset ei osaa olla koulussa.
sössijöiltä. Nehän on asiat ajaneet siihen jamaan yhdessä epäpätevien päivähoitajien kanssa että lapset ei osaa olla koulussa.
olen erityisluokalla koulunkäyntiohjaajana ja vkotuntimäärästäni joka 30h pidän 7h oppilaille jotka eivät yleisopetuksen parissa selviydy mm aggressiivisuuden tai psyykkisten vaikeuksien vuoksi.
integroiduille oppilaille
Heidän palkallaan ei kummoisesti elä ja silti ovat läheisessä kanssakäymisessä todella hankalienkin lasten/nuorten kanssa ja ovat jopa yksin vetovastuussa pitäen yksittäisille erityisoppilaille tunteja.
Mulle maksetaan työn vaativuuden vuoksi palkanlisää julkisella puolella. Ammatillinen asenne auttaa sellviämään niistä hankalista potilaista, suosittelen siis hankkimaan ammatillista pätevyyttä.
Mulle maksetaan työn vaativuuden vuoksi palkanlisää julkisella puolella. Ammatillinen asenne auttaa sellviämään niistä hankalista potilaista, suosittelen siis hankkimaan ammatillista pätevyyttä.
Ja nyt ei ole kyse minun ammatillisuudesta.. on se kummaa kun ensin me hoitajat valitetaan matalaa palkkaa, mutta epäkohdista ei saa valittaa. Heti teilataan ne jotka vähän korottaa ääntään. Ei ne asiat hiljaa odottamalla parane!
Näillä palkoillahan se tosin ei muutakuin hymyilytä, mutta onpa tva tehty.
ja kalleinpaan luokkaan kuulun.
t. koulunkäynnin ohjaaja
Paljonko muuten on viikkotuntimääräsi ja palkkasi? koulutuksesi?
se ei ole työtänne, eikä siitä makseta teille, ettekä voi olla vastuussa oppilaasta yksin missään kopissa.
Kieltäytykää!
(vastuuton esimies teillä!)
Viikkotuntimääräni on 38,15h.
Ja tva on työn vaativuuden arviointi ja meillä se on tehty ja se on kolmiportainen ja koska työskentelen vaativien erityisoppilaiden parissa, niin luokka on parhain eli maksetaan hieman enemmän kun esim. yleisopetuksen ohjaajille.
Peruspalkka sellaset 1800€ plus tuo tva ja ikälisät.
Sopimushan sanoo, että pitää olla koulunkäyntiavustajan koulutus tai muu vastaava. Olen lastenhoitaja, mutta siis ei makseta sen enempää kuin vuoden kka-koulutuksen käyneellekään.
-17, se koulunkäynnin ohjaaja
täälä puhutaan opettajista ja muista, mutta kukahan niitä erityishankalia mukuloita lähettää päiväkotiin/kouluun?
Vanhempien on todellakin katsottava peiliin huonokäytöksisien lasten kanssa. Ei se ole yhteiskunnan, eikä viranomaisten, eikä opettajien vika, että lapsi käyttäytyy huonosti, vaaaaan.....vanhempien, tarkoitan niitä aikuisia ihmisiä jotka lapsia kasvattaa.
Ja niissä tilastoissa suomipojat ovat ihan ylivertaisia.