11-vuotias sosiaalinen poika ei ole koko joululomalla halunnut ottaa kavereihinsa yhteyttä.
Syykin selvisi, kaverit ovat alkaneet kiusata. Räkivät, tukistavat, juoruilevat, nimittelevät. Mikä avuksi? Poika ei halua opettajalle puhuttavan, eikä halua minun puhuvan vanhempien kanssa. Poika on hieman "erilainen nuori", mutta nykyisessä kaveriporukassa on mennyt hienosti silti, vaikka muut luokkakaverit ovat pilkanneet...
Kommentit (7)
Annat muiden vain kiusata lastasi. Tuossa tilanteessa täytyy ottaa joko opettajaan, vanhempiin tai molempiin yhteyttä.
ja nimenomaan puhut vanhempien kanssa. Itse kävin kuukausi sitten selvittelemässä entisten kaverusten välejä heidän kotonaan, sleviteltiin sitä koulunkin kanssa. Saatiin toisen osapuolen äidin kanssa asiat poikien kesken järjestykseen.
Älä poikaa nyt tottele, vaan ole itse vanhempi ja viisaampi.
En tunne kaikkien osapuolten vanhempia lainkaan. Miten opettajaan kannattaisi ottaa yhteyttä, tilannetta ei auta jos poika saa vielä kantelijan maineen..
ap
Jos asenteesi on tuo, että pelkäät kantelijan mainetta, kun lastasi on pahoinpidelty. Hyväksyisit varmaan itsekin työkavereiltasi sen, että sinua revittäisiin hiuksista ja päällesri syljettäisiin?
Voittehan ottaa suoraan yhteyttä poliisiin ja tehdä rikosilmoituksen pahoinpitelyistä. Sitähän tuo tukistaminen on.
En tunne kaikkien osapuolten vanhempia lainkaan. Miten opettajaan kannattaisi ottaa yhteyttä, tilannetta ei auta jos poika saa vielä kantelijan maineen..
ap
ehkä kannattaa seurata mikä tilanne on joululoman jälkeen?
Ja jos ei parane, kai opettajaa voi pyytää käsittelemään asiaa "nimettömänä"?
ja kertoisin hänelle esimerkkien kera, miksi on hyvä, että opettajalle kerrotaan. Me olemme kertoneet vastaavaassa tapauksessa ja se todella kannatti. Kiusaaminen loppui.
Annat muiden vain kiusata lastasi. Tuossa tilanteessa täytyy ottaa joko opettajaan, vanhempiin tai molempiin yhteyttä.