Selittämätön laihtuminen pelottaa jo!
Eli olen laihtunut 50 kg:sta nyt 45:een. Syön samalla tavalla kuin ennenkin. Ruuansulatus toimii päällisin puolin jees, ei ripulia tms. Voin fyysisesti ihan hyvin. Kilpirauhasarvot katsottu pari vuotta sitten muista syistä, normaalit. Auttakaa keksimään mistä on kyse!
Kommentit (8)
1,5 v sitten, ennen laihtumista. Oli ideaali. Olisiko voinut puhjeta näin nopeasti? Ei janoa. ap
löytyi mulla selittämättämän laihtumisen (jaa muutaman muunkin omituisen oireen) syyksi. helppo selvittää verikokeella, mutta ei kuulu rutiinikokeisiin
koska olet laihtunut jo 10 % omasta painostasi, niin eiköhän kannata mennä lääkäriin, joka tutkii sinut perusteellisesti. Vuosi tai puolitoista vuotta sitten otetut kokeet eivät enää kerro yhtään mitään, ja turhaan siellä arvuuttelet tai täällä kyselet mikä vaivaa. Varaa heti lääkäri. Nyt. Aikoja yksityiselle voi varata netin kautta moneen paikkaan vaikka samantien.
On ihan normaalia että paino vaihtelee, mutta jos jatkuu laskusuunnassa, voisit käydä verikokeilla. Perusverenkuva, sokerit, kilpirauhasarvot ja tulehdusarvot pitäisi katsoa.
Voivat muuttua nopeastikin.
Onko muita oireita?
Hikoilua?
Kylmänväreitä?
Väsymystä?
Hiustenlähtöä?
Mustelmia?
Näitä kysytään kun soitat aikaa lääkäriin!
On ihan normaalia että paino vaihtelee, mutta jos jatkuu laskusuunnassa, voisit käydä verikokeilla. Perusverenkuva, sokerit, kilpirauhasarvot ja tulehdusarvot pitäisi katsoa. Voivat muuttua nopeastikin. Onko muita oireita? Hikoilua? Kylmänväreitä? Väsymystä? Hiustenlähtöä? Mustelmia? Näitä kysytään kun soitat aikaa lääkäriin!
Ja se vielä että missä ajassa tämä paino on pudonnut?
auta. Muita oireita on jatkuva kylmä. Mutta olen ajatellut, että johtuisi rasvakudoksen vähentymisestä. Tosin mies tässä eräänä päivänä huomautti, että mun jalat on kuulemma nykyisin aina ihan mustelmilla. En ole itse kiinnittänyt huomiota. ap
mutta laihtuminen yhdessä mustelmaherkkyyteen pitäisi tarkastaa lääkärillä. Varsinkin jos on myös jotain väsymystä.
diabetes? Ei siinä välttämättä ole alkuun rajut oireet, itselläni ei ainakaan. Olinkin kyllä ennen diagnoosia karpannut, mikä piti verensokerin vähän paremmin aisoissa. Janottaako yhtään normaalia enemmän?